نتفلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می‌کند

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس در اطلاعیه‌ای می‌گوید اشتراک کاربرانی را غیرفعال خواهد کرد که حداقل یک سال محتوای ویدئویی تماشا نکرده باشند.
تبلیغات

نتفلیکس پنجشنبه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از کاربرانی که یک سال یا بیشتر محتوایی در این سرویس استریم مشاهده نکرده‌اند، خواهد پرسید به تمدید اشتراکشان تمایلی دارند یا خیر. اگر کاربران به سؤال نتفلیکس پاسخ ندهند، این شرکت عضویت آن‌ها را در سرویس خود غیرفعال می‌کند.

بر‌این‌اساس، نتفلیکس اعلام می‌کند کاربرانی که از هنگام تهیه‌ی اشتراک ۱۲ ماه یا بیشتر فیلم یا سریال یا مستندی تماشا نکرده‌اند، به‌مرورزمان اطلاعیه‌ای دریافت خواهند کرد. این اطلاعیه در قالب نوتیفیکیشن در خود پلتفرم یا ازطریق ایمیل ارسال و در آن از افراد پرسیده خواهد شد می‌خواهند همچنان کاربر اشتراکی نتفلیکس باقی بمانند یا خیر. نتفلیکس همچنین در بخشی از اطلاعیه‌ی خود می‌گوید با تمامی کاربرانی ارتباط برقرار می‌کند که بیش از دو سال هیچ‌ محتوایی تماشا نکرده‌اند. 

در بخشی از بیانیه‌ی جدید نتفلیکس می‌خوانیم: «تاکنون برایتان پیش آمده است در جایی ثبت‌نام کنید؛ اما چند سال استفاده‌ای از آن نکنید؟ در نتفلیکس هرگز نمی‌خواهیم کاربران برای چیزی پول بپردازند که از آن استفاده نمی‌کنند». اتخاذ این تصمیم جدید و رسانه‌ای‌کردن آن به‌خوبی نشان می‌دهد نتفلیکس روی کاربران وفادارش حساب ویژه‌ای بازکرده؛ به‌همین‌دلیل، به اعتمادبه‌نفس زیادی دست یافته است. تعداد درخورتوجهی از شرکت‌ها مشکلی با دریافت پول از کاربرانی ندارند که از سرویسشان استفاده‌ی چندانی نمی‌کنند؛ ازاین‌رو، رویکرد متفاوت نتفلیکس تحسین‌برانگیز است.

معمولا در صنعت از حساب‌های کاربری بدون فعالیت به‌عنوان «حساب‌های زامبی» یاد می‌شود. نتفلیکس می‌گوید این حساب‌های کاربری بدون فعالیت فقط چندصد هزار کاربر هستند. این یعنی امروزه شمار بسیار زیادی از کاربران نتفلیکس به‌طور‌مداوم محتوا تماشا می‌کنند و حساب کاربری فعالی دارند. آمار نشان می‌دهد تعداد حساب‌های زامبی نتفلیکس کمتر از ۰/۵ درصد کل حساب‌های کاربری را شامل می‌شود. نتفلیکس حتی در توضیحات مربوط به عملکرد مالی خود نیز به این موضوع اشاره کرده است.

سرویس استریم نتفلیکس که طبق آمار تا پایان ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین) مجموعا ۱۸۲ میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد، در ماه‌های اخیر به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا به‌شدت با استقبال مواجه شد و کاربران زیادی ازطریق آن فیلم و سریال تماشا کردند. در روزهای نخست آغاز قرنطینه، این شرکت کیفیت استریم را کاهش داد تا میزان فشار بر زیرساخت‌های شبکه کم شود. البته گزارش‌ها نشان می‌دهند نتفلیکس کم‌کم خودش را برای بازگشت به حالت عادی آماده می‌کند. این شرکت می‌گوید حساب‌های کاربری‌ای که اشتراکشان لغو می‌شود، اگر پس از ۱۰ ماه مجددا اشتراک تهیه کنند، همچنان به فهرست فیلم‌ها‌ و سریال‌های محبوب و پروفایل اصلی و به‌طورکلی جزئیات حساب کاربری‌شان دسترسی خواهند داشت. 

ادی وو، مدیر نوآوری محصول نتفلیکس، می‌گوید: «امیدواریم این رویکرد جدید باعث صرفه‌جویی اندکی در پولی شود که مردم به‌سختی به‌دست می‌آورند». 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تصمیم جدید نتفلیکس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات