بریتانیا در پی حذف تجهیزات هواوی از زیرساخت‌های 5G خود است

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد بریتانیا در تلاش است تا سال ۲۰۲۳ تمامی تجهیزات استفاده‌شده در زیرساخت ۵ جی خود را که ساخت هواوی هستند، جایگزین کند.
تبلیغات

هواوی شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. چندی پیش به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه شرکت چینی به مدت یک سال دیگر تمدید شد که درنتیجه پیامدهای بسیار بدی برای هواوی داشت.

شرکت چینی همچنان نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری کند و حتی فروش محصولات جدید این شرکت در ایالات متحده نیز تا زمان وجود تحریم‌ها دیگر ممکن نخواهد بود؛ اما مشخص شده است که تحریم‌های هواوی در حال رسیدن به ابعاد بزرگ‌تری است.

چندی پیش TSMC که شرکتی تایوانی است اعلام کرد که تمامی قراردهای خود با هواوی را لغو کرده است و دیگر برای شرکت چینی تراشه‌های کرین را تولید نمی‌کند. چنین اقدامی نه‌تنها تولید گوشی‌های هواوی را با مشکلی جدیدی درگیر می‌کند؛ بلکه فعالیت‌های دیگر شرکت چینی ازجمله تولید دستگاه‌های مناسب برای زیرساخت فناوری ارتباطات ۵ جی را نیز به چالشی سخت دچار خواهد کرد.

حال، اخبار بد دیگری برای شرکت هواوی منتشر شده است. گویا بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در نظر دارد تجیهزات ساخت هواوی را از زیرساخت‌های ۵ جی در سطح بریتانیا حذف کند. روز جمعه گزارشی منتشر شد که بوریس جانسون دستور داده است آماری از تجهیزات به کار رفته در زیرساخت ۵ جی را بررسی کنند و اعلام شود که به چه میزان از دستگاه‌های ساخت هواوی استفاده شده است.

آنچه تحلیلگران گزارش می‌دهند احتمال حذف تمامی تجهیزات هواوی از زیرساخت‌های ارتباطات نسل جدید ۵ جی بریتانیا تا سال ۲۰۲۳ است.  با این حال، سران شرکت هواوی با وجود اصرار خبرگزاری‌ها هنوز واکنشی نسبت به تصمیم بوریس جانسون نشان نداده‌اند.

در ژانویه ۲۰۲۰ بود که بوریس جانسون با ارائه برخی پیش‌شرط‌ها اجازه استفاده از تجهیزات هواوی برای زیرساخت‌های ۵ جی را داد. به دستور جانسون، هواوی تنها می‌توانست ۳۵ درصد از بازار بریتانیا سهم داشته باشد، همچنین محصولات هواوی نباید در مناطق حساس نصب شوند و زیرساخت‌های اصلی نیز باید از تجهیزاتی به غیر از دستگاه‌های ساخت هواوی استفاده کنند.

نسخت‌وزیر بریتانیا در شرایطی استفاده از تجهیزات هواوی را قبول کرد که دولت ایالات متحده با فشاری قصد داشت که از چنین تصمیمی ممانعت کند. حال به‌نظر می‌رسد تلاش‌های دولت آمریکا برای حذف هواوی از بازار تجهیزات شبکه بریتانیا در حال به نتیجه رسیدن است.

حال باید دید که سران شرکت هواوی در مورد تصمیمات نخست‌وزیر بریتانیا چه واکنشی نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات