المپوس بخش فروش دوربین در کره‌جنوبی را تعطیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سران شرکت المپوس فروش دورازانتظار دوربین‌های عکاسی در کره‌جنوبی را دلیل تعطیلی بخش فروش دوربین این شرکت می‌دانند؛ اما بخش‌های دیگر ازجمله فروش تجهیزات پزشکی به فعالیتشان ادامه خواهند داد.
تبلیغات

المپوس که در زمینه‌های مختلف، ازجمله فروش دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، فعالیت می‌کند، اعلام کرده است بخش فروش دوربین در کره‌جنوبی را به‌علت فروش کم تعطیل می‌کند. در‌حال‌حاضر کمتر شرکتی را در دنیا می‌توان یافت که تحت‌تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا قرار نگرفته باشد. بسیاری از شرکت‌ها در دوران خودقرنطینگی مردم، با افت فروش محصولاتشان روبه‌رو شدند و برخی نیز مانند بخش موبایل سونی، کمترین میزان درآمد در بازه‌ی زمانی سه‌‌ماهه‌ی مالی را تجربه کردند.

در‌این‌بین، المپوس اعلام کرد ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) بخش فروش دوربین را در کره‌جنوبی تعطیل می‌کند. رسانه‌های معتبر کره‌جنوبی این خبر را در فضای مجازی منتشر و دلیل تصمیم سران شرکت المپوس را ناراضی‌بودن از فروش کمتر از حد تصور دوربین در این کشور آسیایی ذکر کرده‌اند.

با‌این‌حال، مقام‌های شرکت المپوس اعلام کردند فروش تجهیزات پزشکی و علمی همچنان در کره‌جنوبی ادامه خواهد یافت. آنان با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفتند با وجود تمرکز روی فروش دوربین‌های بدون آینه و لنزهای قابل‌تعویض، متأسفانه فروش محصولات این شرکت بسیار کمتر از چشم‌انداز آن‌ها بوده است و نتوانسته سطح انتظارات را برآورده سازد.

درادامه‌ی این بیانیه آمده است تمامی فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین برند المپوس در کره‌جنوبی تعطیل می‌شود؛ اما فروش محصولات دیگر این شرکت ازجمله تجهیزات پزشکی تا ۳۱ مارس ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت. تعطیلی فروشگاه‌ها به‌معنی خاتمه‌یافتن کار مراکز خدمات پس‌از‌فروش نیست و مشتریان این شرکت می‌توانند همچنان از خدمات مراکز ازجمله تعویض قطعات یا تعمیر دوربین‌ها استفاده کنند.

گویا تعطیلی فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین المپوس در حالی بوده است که مقام‌های این شرکت برای افزایش فروش محصولاتشان در کره‌جنوبی سرمایه و وقت بسیاری صرف کرده‌اند. باید در نظر داشت که در‌حال‌حاضر تنها المپوس نیست که مشکل فروش دوربین‌های عکاسی را تجربه می‌کند.

چندی پیش، خبری منتشر شد که بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی دوربین عکاسی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با ضرر هنگفتی مواجه شده‌اند و بازار دوربین عکاسی دوران بسیار بدی سپری می‌کند. با‌این‌حال، تحلیلگران معتقدند مشکل المپوس فقط به وضعیت پیچیده‌ی پیش‌آمده به‌علت شیوع بیماری کرونا برنمی‌گردد و این شرکت با مشکل فروش در بازار کره‌جنوبی مواجه بوده است.

درهر‌صورت شرکت تحلیلی CIPA که درزمینه‌ی بررسی بازار گجت‌های قابل‌حمل ازجمله دوربین‌های عکاسی فعالیت می‌کند، اعلام کرد میزان دوربین‌های عکاسی فروخته‌شده در بازار کشورهای آسیایی در مارس ۲۰۲۰ تقریبا ۳۹/۸ درصد از میزانی بوده است که در همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹ فروخته شد.

در‌مقایسه‌با آمارهای جهانی نیز در مارس ۲۰۲۰ تنها ۴۷/۸ درصد از میزانی فروخته شد که در مارس ۲۰۱۹ فروخته شده بود. با اینکه آمارها نشان می‌دهد دوربین‌های بدون آینه از مدل‌های SLR فروش بهتری دارند، در فروش هر دو مدل از دوربین‌های عکاسی افت فروش چشمگیری را در بازارهای مختلف دنیا شاهد هستیم. تحلیلگران انتظار دارند از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ شرایط بهبود یابد و فروش محصولات در بازارهای مختلف دنیا باردیگر رشد کند.

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های المپوس نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات