توییتر روشی برای محدودسازی ریپلای‌ها به توییت کاربران را بررسی می‌کند

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با استفاده از روش محدودسازی جدید توییتر کاربر می‌تواند مشخص کند که چه کسانی حق ریپلای زدن به توییت‌های او را دارند.
تبلیغات

توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی است که کاربران بسیاری نیز از سراسر دنیا دارد؛ به‌نحوی‌که شرکت‌ها، ارگان‌ها یا حتی افراد مشهور برای خبررسانی و در ارتباط بودن با کاربران یا طرفداران از توییتر استفاده می‌کنند.

با این حال، شبکه محبوب توییتر ایراداتی نیز دارد که می‌توان به نحوه تعامل کاربران با یکدیگر اشاره کرد. حال به نظر می‌رسد که توییتر در حال بررسی و رفع نواقص خود است. گفته می‌شود روشی جدید در حال بررسی است که ابزاری برای محدودسازی ریپلای زدن به توییت‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

درواقع با ویژگی جدید، کاربر می‌تواند از میان سه دسته مختلف مشخص کند که چه کسانی حق ریپلای زدن به توییت‌های وی را خواهند داشت. این ویژگی زمانی فعال می‌شود که در حال به اشتراک قرار دادن توییت جدیدی هستید. در زمان ارسال پست می‌توانید از سه گزینه زیر یکی را برای محدودسازی ریپلای زدن به توییت مدنظر انتخاب کنید:

  • دسترسی آزاد برای همه کاربران توییتر برای ارسال ریپلای به توییت کاربر
  • دسترسی ارسال ریپلای تنها برای فالوورهای کاربر
  • تنها افرادی که منشن شده باشند اجازه ارسال ریپلای دارند

چنین ویژگی در ماه ژانویه اعلام شد و سران توییتر گفتند که در زمانی نامشخص طی سال ۲۰۲۰ ویژگی محدودسازی ارسال ریپلای به توییت‌ها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که حتی اگر محدودیت‌های ارسال ریپلای را اعمال کنید نیز تمامی کاربران توییتر همچنان می‌توانند توییت شما را مشاهده کنند؛ اما امکان ریپلای زدن به آن را ندارند، مگر اینکه در میان فالوورهای شما باشند یا یکی از افراد منشن‌شده باشند. با این حال، امکان ارسال ریتوییت و لایک کردن توییت‌ها در اختیار تمامی کاربران توییتر قرار دارد.

قابلیت محدودسازی ارسال ریپلای توییتر / Twitter

درصورتی‌که ارسال ریپلای را محدود سازید، برچسبی به توییت شما اضافه خواهد شد تا کاربران از محدودیت آن در ارسال ریپلای مطلع شوند. توییتر تصویری نیز به اشتراک قرار داده است که برچسب‌گذاری توییت‌های محدودشده را نشان می‌دهد. در این تصویر می‌توان مشاهده کرد که کاربر با ارسال توییتی افرادی را منشن کرده و تنها آن‌ها حق ارسال ریپلای دارند.

قابلیت محدودسازی ارسال ریپلای توییتر / Twitter

سران توییتر عنوان کردند که در حال حاضر قابلیت جدید محدودسازی ارسال ریپلای تنها توسط تعداد کمی در نسخه‌های اندروید، iOS و تحت وب توییتر استفاده می‌شود و در مرحله آزمایشی قرار دارد.

محدودسازی ارسال ریپلای باعث می‌شود که حریم خصوصی کاربر تا بسیار بالایی حفظ شود و تنها افرادی حق ارسال پاسخ به پست‌های وی را داشته باشند که کاربر از پیش مشخص کرده است یا آن‌ها را دنبال می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات