پاپ بادز به‌عنوان نام هدفون توگوشی پوکو انتخاب شد

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پوکو پاپ بادز هدفونی توگوشی با کیفیت استریو خواهد بود که احتمالا در آینده‌ای نزدیک با قیمتی مقرون‌به‌‌صرفه معرفی و روانه‌ی بازار می‌شود.
تبلیغات

پوکو از زیرمجموعه‌‌های شیائومی است که انواع گوشی‌ موبایل با قیمت مقرون‌به‌صرفه و سخت‌افزار مناسب روانه‌ی بازار می‌کند؛ البته شاید استفاده از لفظ مقرون‌به‌صرفه برای گوشی جدید این برند چندان معقول به‌نظر نرسد. به‌دنبال عرضه‌ی دومین نسل از گوشی‌های هوشمند، به‌نظر می‌رسد پوکو کم‌کم خودش را برای ساخت هدفون توگوشی استریو آماده می‌کند. آن‌طور که اخبار رسمی نشان می‌دهند، پوکو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک هدفونی کاملا بی‌سیم با نام پاپ بادز (Poco Pop Buds) روانه‌ی بازار هند کند.

پوکو در حال حاضر جزئیات خاصی درباره‌ی طراحی و مشخصات فنی پوکو پاپ بادز دردسترس قرار نداده است. این برند در اطلاعیه‌ای جدید می‌گوید که یک قدم به تولید نخستین هدفون کاملا بی‌سیم اختصاصی خود، نزدیک‌تر شده است. طی چند سال اخیر میزان استفاده از هدفون‌های بی‌سیم به‌شکلی روزافزون افزایش پیدا کرده، خصوصا به‌این دلیل که امروزه شمار درخورتوجهی از گوشی‌های هوشمند جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون را کنار گذاشته‌اند و کاربران برای موسیقی گوش‌دادن باید به هدفون‌های بی‌سیم روی بیاورند.

میزان محبوبیت هدفون‌های بی‌سیم، پوکو را ترغیب کرده است تا به‌شکلی جدی در این بازار ورود کند. پاپ بادز را می‌توانیم محصول اصلی پوکو برای بازار محصولات پوشیدنی به‌حساب بیاوریم، آن‌هم در روزهایی که بازار هند میزبان تنوع بالایی از هدفون‌های بی‌سیم است. آمار نشان می‌دهد امروزه هندی‌ها از گجت‌های پوشیدنی نظیر هدفون‌های بی‌سیم در صنعت مد هم استفاده می‌کنند و بنابراین کاربرد این محصولات تنها به موسیقی گوش‌دادن محدود نمی‌شود.

برند پوکو هفته‌ی گذشته در توئیتر نظرسنجی جدیدی برگزار کرد و از کاربران خواست در انتخاب نام نهایی هدفون توگوشی این شرکت هم‌فکری کنند. نظرسنجی جدید پوکو چهار گزینه را شامل می‌شد: پوکو موو بادز (Poco Move Buds)، پوکو کلیپ بادز (Poco Klip Buds)، پوکو پاپ بادز (Poco Pop Buds) و پوکو فانکز (Poco Funkz). درنهایت کاربران از نام پوکو پاپ بادز استقبال کردند.

شیائومی می ایرداتز 2 اس ای / Xiaomi Mi AirDots 2 SE

پوکو پاپ بادز احتمالا قرار است همان شیائومی می ایرداتز ۲ SE (تصویر بالا)‌ باشد که از نامی جدید بهره می‌گیرد

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از مجموع ۲۱٬۴۱۶ نفری که در نظرسنجی جدید پوکو شرکت کردند و بیش از ۹٬۰۰۰ نفر آن‌ها را شامل می‌شوند، به‌نام پاپ بادز علاقه داشته‌اند. در بین گزینه‌های مطرح‌شده پوکو فانکز، موو بادز و کلیپ بادز به‌ترتیب با سهم ۲۸، ۲۴ و ۶ درصد در رتبه‌های دوم تا چهارم جای گرفتند. بدین ترتیب پوکو قصد دارد هدفون توگوشی خود را با احترام به سلیقه‌ی اکثر کاربران با نام پاپ بادز به مرحله‌ی تولید برساند. پوکو نخستین بار در ماه آوریل امسال اعلام کرده بود که قصد دارد در یکی از دسته‌های بازار پوشیدنی‌های هند ورود کند.

بازیگران مهم گجت‌های پوشیدنی هند صرفا شرکت‌های خارجی نیستند و شماری از شرکت‌های بومی این کشور نیز فعالیتی مهم در بازار دارند. برای مثال می‌توانیم به شرکت نویز (Noise) اشاره کنیم که مدتی پیش هدفون کاملا بی‌سیم استریوی X5 Pro را روانه‌ی بازار کرد. این هدفون که دامنه‌ی بی‌سیم حداکثر ۱۰ متر دارد به تراشه‌ی کوالکام مجهز شده است و از فناوری صوتی AptX به‌همراه AAC Hi-Fi پشتیبانی می‌کند. 

رویکرد جالب پوکو برای نام‌گذاری محصول جدیدش در نگاه اول منحصر‌به‌فرد و جالب است؛ اما نباید فراموش کنیم که کاربران برای انتخاب نام نهایی گزینه‌هایی محدود دردسترس داشتند. در خلاق‌بودن تیم بازاریابی پوکو شکی نداریم، اما بهتر بود این شرکت تمامی نام‌های پیشنهادی را از کاربران دریافت کند و به خلاقیت آن‌ها متکی شود. با همه‌ی این‌ها پاپ بادز هم در نوع خود اسم جالبی به‌شمار می‌آید. انتظار داریم پوکو پاپ بادز همان می ایرداتز ۲ SE با نام جدید باشد که شیائومی ۲۶ اردیبهشت‌ماه امسال آن را با قیمت ۲۴ دلار رونمایی کرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد انتخاب نام پاپ بادز دارید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات