کاربران گوشی‌های آیفون بیشترین میزان رضایت را دارند

گوشی‌های آیفون به‌طورمیانگین و براساس شاخص رضایت مشتریان آمریکایی، رضایت کاربران بیشتری را جلب می‌کنند؛ اما محبوب‌ترین گوشی گلکسی نوت ۹ است.

براساس شاخص رضایت مشتریان آمریکایی (ACSI)، مالکان گوشی‌های آیفون بیشترین میزان رضایت از دستگاه‌هایشان را دارند. طبق این آمار، متوسط رضایت از انواع گوشی آیفون ۸۲ درصد بوده است که درمقایسه‌با کاربران سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، عدد بیشتری را نشان می‌دهد؛ اما بررسی تنها یک مدل گوشی نشان می‌دهد ۸۵ درصد از خریداران گوشی نوت ۹ سامسونگ از عملکرد گوشی خود رضایت دارند.

شاخص رضایت مشتریان در سال گذشته نشان می‌داد رضایت کاربران اپل و سامسونگ هر دو ۸۱ درصد است؛ اما در سال جاری، آمار منتشرشده نشان می‌دهد اپل با ۱ درصد افزایش، به رقم میانگین ۸۲ درصد رسیده  و از رقیب خود جلو افتاده؛ درحالی‌که سامسونگ همچنان با میانگین ۸۱ درصد بدون تغییر مانده است.

در رقابت برای جلب رضایت کاربران، اپل با افزایش ۱ درصدی رقم میانگین و رسیدن آن به ۸۲ درصد، از سامسونگ ۸۱ درصدی پیش افتاد. ناگفته نماند درآمد اپل از آیفون در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی تا ۸ درصد رشد کرد. این رشد به‌واسطه‌ی فروش بسیار زیاد سری آیفون ۱۱ رقم خورد که دوربین پیشرفته و شارژدهی رضایت‌بخشی دارند. آمار سازمان ACSI نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آیفون‌های اپل به‌طورمیانگین رضایت بیشتری از مدل قبلی آیفون، به‌خصوص درزمینه‌ی عمر باتری دارند.

طبق نتایج این نظرسنجی، با اینکه میانگین رضایت از آیفون بیشتر بوده است، بیشترین میزان رضایت در بین محصولات به‌صورت انفرادی مربوط به گوشی سامسونگ می‌شود که در ربته‌ی اول رده‌بندی قرار گرفته است. گوشی سامسونگ Galaxy Note 9 با میزان رضایتمندی ۸۵ درصدی، بیشترین میزان رضایت را ازآنِ خود کرده است و بعدازآن نیز، گوشی iPhone XS Max به‌همراه چندین مدل دیگر از سامسونگ در رده‌ی دوم قرار گرفته‌اند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این آمار، غیبت آخرین مدل‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ در رده‌ی اول یا دوم است که نشان می‌دهد این گوشی‌ها آنچنان که باید، انتظارات کاربران را برآورده نکرده‌اند.

آمار شاخص رضایت مشتریان آمریکایی / American Customer Satisfaction Index

در میان برندهای گوشی‌های هوشمند، رقابت بین دو شرکت اپل و سامسونگ در بین ۱۷ و ۱۸ مدل ادامه داشته است که سطح رضایت ۸۰ درصد یا بیشتر را کسب کرده‌اند. گلکسی نوت ۹ نمره‌ی ۸۵ درصدی خود را مدیون ویژگی‌ها و کیفیت ویدئو عالی آن است. در رتبه‌ی دوم، همان‌طور‌که در جدول مشخص است، گوشی‌های گلکسی S9 پلاس و S10 درکنار iPhone XS Max با نمره‌ی ۸۴ درصدی قرار گرفته‌اند. همه‌ی این مدل‌ها به‌جز گلکسی S10، اکنون قدیمی حساب می‌شوند و در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده‌اند. دیگر تشابه این چهار مدل اندازه‌ی نمایشگر ۶/۱ اینچی آن‌ها است.

چهار مدل دیگر که نمره‌ی ACSI آن‌ها ۸۳ است، شامل گوشی iPhone X و iPhone 8 Plus، گلکسی S9 و گلکسی S10 پلاس می‌شود. پرفروش‌ترین گوشی‌های سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ اپل، یعنی گوشی‌های سری iPhone 11، از نسل قبلی خود iPhone XS Max جایگاه پایین‌تری کسب کردند. بدین‌ترتیب، آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو مکس ۸۲ درصد و آیفون ۱۱ پرو، تنها ۸۱ درصد از کاربران خود را راضی کرده‌اند. در بین سایر گوشی‌های سامسونگ نیز، گلکسی S10e که در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شد، با کسب نمره‌ی ۷۶ در رتبه‌های بسیار پایین رده‌بندی قرار گرفته است که این نمره با نمره‌ی کسب‌شده‌ی گلکسی J3 برابری می‌کند و از دو مدل قدیمی دیگر، J7 Prime و S7، به‌ترتیب با نمره‌های ۸۱ و ۷۸، ضعیف‌تر ظاهر شده است.

طبق آمار سازمان اندازه‌گیری شاخص رضایت مشتریان آمریکایی، اپراتور T-Mobile با ۷۶ درصد در صدر رده‌بندی و جلوتر از وریزون و AT&T و US Cellular و Sprint با ۶۶ درصد در رتبه‌ی آخر جدول قرار دارد.

منبع 9to5mac

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید