اطلاعات جدید آیفون ۱۲؛‌ از نمایشگر ۱۲۰ هرتز و تغییرات فیس ID

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مطالعه 9 دقیقه
کانال شناخته‌شد‌ه‌ی EverythingApplePro در یوتیوب به‌تازگی اطلاعات زیادی درمورد خانواده‌ی آیفون ۱۲ فاش کرده است که در ادامه یکایک آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهیم.
تبلیغات

اگر دنیاگیری ویروس کرونا باعث تغییر در برنامه‌های اپل نشود، این شرکت اواخر تابستان امسال به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی‌های خود در قالب خانواده‌ی آیفون ۱۲ پرده‌برداری خواهد کرد. رسانه‌های مختلف به‌نقل از منابع آگاه مدعی شده‌اند گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در قالب چهار عضو معرفی می‌شوند: مدل ۵/۴ اینچ با دوربین دوگانه، مدل ۶/۱ اینچ با دوربین دوگانه، مدل ۶/۱ اینچ با دوربین سه‌گانه و مدل ۶/۷ اینچ با دوربین سه‌گانه. مدل‌های مجهزبه دوربین سه‌گانه دارای حسگر لایدار خواهند بود. به‌علاوه در تمامی گوشی‌ها از صفحه‌نمایش OLED و فناوری 5G بهره گرفته خواهد شد.

کانال یوتیوب EverythingApplePro که به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی تولید محتوا برای محصولات اپل فعالیت می‌کند، به‌تازگی اطلاعات جدیدی درمورد گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ فاش کرده است. EverythingApplePro اطلاعات جدید خود را مکس واین‌بک دریافت کرده؛ واین‌بک یکی از افشاگران قابل‌اعتماد دنیای فناوری به‌حساب می‌آید و پیش‌تر اطلاعاتی صحیح درمورد محصولات اپل فاش کرده است. بنابراین احتمال صحت داشتن اطلاعات فاش‌شده‌ی جدید، بالا است. EverythingApplePro می‌گوید اطلاعاتی که در ادامه می‌آیند را ماه گذشته از مکس واین‌بک دریافت کرده است.

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس اپل قرار است به‌صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز مجهز شوند

EverythingApplePro به‌نقل از مکس واین‌بک مدعی شده است که اپل قصد دارد در مدل پرو از آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) از صفحه‌نمایش ProMotion با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده کند. آن‌طور که این کانال می‌گوید، مدل‌هایی از آیفون ۱۲ که دوربین دوگانه در پنل پشتی دارند، همچنان قرار است دارای صفحه‌نمایشی ۶۰ هرتز باشند.

ظاهرا اپل تا یک ماه پیش، از عملکرد کلی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز در نمونه‌های پیش‌تولید آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس رضایت نداشته، اما توانسته است برخی بهبودها در آن اعمال کند. درواقع مهندسین اپل شدیدا در تلاش هستند بتوانند صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز بسیار باکیفیتی را به آیفون‌های پرو جدید بیاورند. همچنین گفته می‌شود در آیفون‌ها خبری از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز نخواهد بود. اپل از نرخ نوسازی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز بهره خواهد گرفت. 

امروزه گوشی‌هایی که دارای صفحه‌نمایش ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز هستند، می‌‌توانند در مواقعی خاص نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز کاهش دهند تا میزان مصرف باتری پایین بیاید. ظاهرا اپل نیز قصد دارد در آیفون‌های مجهزبه صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز چنین رویکردی اتخاذ کند. درواقع در برخی قسمت‌های رابط کاربری که نیاز به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز حس نمی‌شود، نرخ نوسازی کاهش پیدا خواهد کرد. اپل قصد دارد برای جابه‌جایی در بین نرخ‌ ۶۰ و ۱۲۰ هرتز، به برخی الگوریتم‌های خاص متکی شود. تاکنون در کدهای iOS به چنین قابلیتی اشاره نشده است. بااین‌حال انتظار داریم به‌زودی کد مربوطه به این سیستم‌عامل اضافه شود. 

براساس ادعاهای مکس واین‌بک، اپل قصد دارد به‌منظور تأمین انرژی موردنیاز صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز آیفون‌های پرو ظرفیت باتری آن‌ها را ارتقاء دهد. مهندسین اپل تلاش می‌کنند بتوانند بزرگ‌ترین باتری ممکن را در درون بدنه‌ی آیفون‌های جدید قرار دهند. درمورد ظرفیت دقیق باتری آیفون‌ها اطلاعات زیادی نشنیده‌ایم، اما برخی منابع عدد ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت را بیان کرده‌اند. EverythingApplePro پیش‌تر همین عدد را بیان کرده بود، اما اکنون می‌گوید که مهندسین اپل به روشی برای بالا بردن ظرفیت دست پیدا کرده‌اند و این یعنی ظرفیت نهایی قرار است بیشتر از ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت باشد. 

اپل در آیفو‌ن‌های جدید مقاومت شیشه‌ی محافظ پنل پشتی و جلویی را بالا می‌برد

به‌علاوه طرح‌واره‌های جدیدی که EverythingApplePro دریافت کرده است نشان می‌دهد مدل‌های پرو آیفون ۱۲ قرار است دارای طراحی شبیه‌به آیفون 5s و آیپد پروهای نسل جدید باشند. این خبر را پیش‌تر منابع دیگری نیز اعلام کرده بودند؛ بر این اساس بخش کناری آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس ظاهری تخت خواهد داشت. 

مکس واین‌بک به‌تازگی گفته است اپل از میزان دوام لبه‌های تخت آیفون ۱۲ رضایت کامل دارد. بررسی‌ها به‌طور کلی نشان می‌دهند که گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ دارای شیشه و فریم مقاومی هستند و دربرابر افتادن از ارتفاع، به‌خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهند. EverythingApplePro می‌گوید اپل نه‌تنها دوام شیشه‌ی آیفون ۱۲ را بالا می‌برد، بلکه به‌لطف لبه‌های تخت، میزان مقاومت این گوشی‌ها (البته تنها مدل‌های پرو) بیشتر از قبل می‌شود. لبه‌های تخت به‌صورت مجزا توانایی حفاظت از شیشه‌ را نیز دارند. 

طی چند وقت اخیر برخی شایعات شنیده بودیم که براساس آن‌‌ها آیفون‌های جدید قرار است دارای درگاه اسمارت کانکتور باشند تا از طریق آن، امکان شارژ کردن دستگاه‌ها فراهم شود. ظاهرا اسمارت کانکتور قرار نیست امسال به آیفون‌ها بیاید. گرچه تقریبا مطمئن هستیم که اپل روی آوردن اسمارت کانکتور به آیفون‌ها کار می‌کند و احتمالا سال آینده این اتفاق رخ دهد. استفاده از اسمارت کانکتور باعث می‌شود کم‌کم به سمت روزهایی برویم که در آیفون‌های اپل هیچ‌گونه درگاهی دیده نمی‌شوند. جان پراسر، یکی دیگر از افشاگران شناخته‌شده، به‌صورت مستقل این ادعاها را تأیید کرده و از آمدن اسمارت کانکتور به آیفون‌های آینده خبر داده است. 

اطلاعات جدید می‌گویند ابعاد آیفون‌های ۶/۱ اینچ ۵/۴ اینچ قرار است بسیار کوچک‌تر از انتظارات‌مان باشد. این موضوع به‌خصوص برای مدل معمولی آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۵/۴ اینچ صدق می‌کند؛ گفته می‌شود این گوشی با طراحی تمام‌صفحه قرار است ابعادی در حد و حدود آیفون SE 2020 داشته باشد، البته اندکی بزرگ‌تر.

اپل در تلاش است اسمارت کانکتور را به آیفون‌ها بیاورد؛ اما اسمارت کانکتور در آیفون‌های امسال حضور نخواهد داشت

 EverythingApplePro به‌نقل از جان پراسر می‌گوید اپل امسال قصد دارد در آیفون‌های جدید از رنگ آبی تاریک بهره بگیرد. این موضوع تا حدی مهر تأییدی بر برخی شایعات پیشین می‌زند. البته رنگ آبی تاریک قرار است در انحصار مدل‌های پرو باشد. ظاهرا این رنگ قرار است جایگزین رنگ سبز در مدل‌های پرو خانواده‌ی آیفون ۱۱ شود. همچنین اپل پنل پشتی آیفون‌های پرو جدید را همچون آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس با ظاهر مات خواهد ساخت؛ این نوع طراحی اثر انگشت کمتری جذب می‌کند و جذابیت بیشتری دارد. با درنظرگرفتن استقبال بالای مردم از این طراحی، طبیعی است که اپل بخواهد مجددا از آن بهره بگیرد. 

تنها چیزی که در حال حاضر درمورد طراحی ظاهری آیفون ۱۲ مطمئن نیستم به ابعاد دقیق لنزهای ماژول دوربین پنل پشتی مربوط می‌شود. می‌دانیم که این ماژول قرار است بزرگ‌تر از نسل فعلی باشد، آن‌طور که EverythingApplePro می‌گوید ماژول دوربین آیفون ۱۲ نسبت‌به آیفون ۱۱ به‌میزان ۵ میلی‌متر از لحاظ ضخامت و پهنا بزرگ‌تر خواهد شد. اما فعلا نمی‌دانیم که لنزها قرار است چه ابعادی داشته باشند. تاکنون چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است، درضمن منابع EverythingApplePro نیز به این موضوع اشاره نکرده‌اند. اما حدس می‌زنیم که اپل بخواهد تمامی لنزهای دوربین پشتی آیفون‌های پرو را به‌رنگ تاریک دربیاورد. 

همان‌طور که در شایعه‌های پیشین اعلام شده است، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس در کنار سه لنز پنل پشتی، دارای اسکنر فراشکفات لایدار (LiDAR) نیز خواهند بود. اسکنر لایدار ظاهری کاملا تاریک دارد. احتمالا اپل بخواهد برای یکپارچه‌سازی لنزهای ماژول دوربین، تمامی آن‌ها را به‌رنگ تاریک دربیاورد. مجددا تأکید می‌کنیم که درصورت حقیقی شدن این حدس، لنزهای تاریک تنها در مدل‌های پرو مشاهده خواهند شد. مکس واین‌بک سال گذشته مدعی شده بود اپل در حال تلاش است تا بتواند لنزهای آیفون را بدون اختلال در کارکرد آن‌ها به‌رنگ تاریک دربیاورد. با همه‌ی این‌ها تاکنون شایعه‌ای درمورد اضافه شدن این لنزها به آیفون‌های امسال نشنیده‌ایم. بنابراین انتظار داریم در آیفون‌های سال ۲۰۲۱ شاهد تاریک شدن لنزهای پنل پشتی باشیم. 

آیفون 12 اپل / Apple iPhone 12

اسکرین‌شات بالا مربوط‌به رندرهای غیررسمی آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس است و منبع آن به کانال یوتیوب EverythingApplePro برمی‌گردد (به تاریک‌بودن لنز گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ دقت کنید)

در برخی شایعه‌ها به نحوه‌ی چینش دوربین‌ها نیز اشاره شده است. برخی منابع می‌گویند در مجموعه‌دوربین چهارگانه‌ی آیفون‌های پرو با احتساب حسگر لایدار، این حسگر در بخش بالا سمت راست حضور پیدا خواهد کرد. بااین‌حال شایعه‌ی جدید منتشرشده از سوی مکس واین‌بک از حضور حسگر لایدار در بخش پایین سمت راست ماژول خبر می‌دهد. همچنین مکس واین‌بک باری دیگر تأیید می‌کند که اندازه‌ی بریدگی (ناچ) آیفون ۱۲ قرار است کاهش یابد. اپل به ابزار لازم دست یافته تا بتواند دوربین سلفی و حسگرهای موردنیاز فیس ID را به‌شکلی جمع‌و‌جورتر در درون بریدگی قرار دهد. طرح‌واره‌‌ای جدید به‌تازگی نحوه‌ی طراحی بریدگی آیفون ۱۲ را به‌تصویر کشیده بود که آن را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید. 

فیس ID آیفون ۱۲ قرار است برخی بهبودها نسبت‌به نسل فعلی به‌خود ببیند

تغییرات فیس ID قرار نیست صرفا به اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌نمایش محدود باشد. ظاهرا فیس ID آیفون ۱۲ قرار است برخی تغییرات دیگر نیز به‌خود ببیند. برای مثال این نسخه از فیس ID خواهد توانست چهره‌ی کاربر را از زاویه‌ی دید محدودتر هم تشخیص دهد. درواقع فیس ID قرار است زاویه‌ی دید وسیع‌تر نسبت‌به نسل فعلی داشته باشد.

مکس واین‌بک افزون بر موارد یادشده می‌گوید فیس ID جدید با اتکا بر الگوریتمی خاص، توانایی بخش‌بندی ویژگی‌های مختلف چهره‌ی کاربر را خواهد داشت. بدین ترتیب سرعت و دقت این فناوری بالاتر خواهد رفت. ناگفته نماند اپل مدتی پیش سند ثبت اختراع جدیدی ثبت کرده بود که براساس آن فیس ID می‌تواند به‌صورت خودکار نحوه‌ی چینش افقی یا عمودی صفحه‌نمایش را براساس وضعیت کاربر تعیین کند. برای مثال اگر به طرفین دراز کشیده باشید، فیس ID با اسکن چهره‌ی شما خواهد فهمید که به‌چه‌نحوی از گوشی استفاده می‌کنید، بنابراین آیتم‌های صفحه‌نمایش را نخواهد چرخاند. 

جان پراسر به EverythingApplePro گفته است که اپل قصد دارد در مدل‌های پرو ایفون ۱۲ از دو مدار منطقی استفاده کند که ازطریق کابلی خاص به یکدیگر متصل خواهند بود. در حال حاضر مشخص نیست اپل با این کار چه هدفی را دنبال می‌کند؛‌ اما احتمال می‌دهیم هدف اپل این باشد که بتواند به‌شکلی بهتر عملکرد قطعات سخت‌افزاری را برای وظایف مختلف از یکدیگر جدا کند. بن گسکین یکی دیگر از افشاگران است که پیش‌تر مدعی شده بود اپل در آیفون‌های پرو جدید از مدار منطقی سه‌لایه استفاده می‌کند. 

رسانه‌های مختلف طی چند وقت اخیر از اعمال تغییراتی مهم در دوربین آیفون‌های پرو خبر می‌دهند. در ابتدا گفته می‌شد این آیفون‌ها قرار است از حسگری ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی بهره بگیرند. بااین‌حال آن‌طور که مکس واین‌بک می‌گوید، مهندسین اپل از عملکرد حسگر ۶۴ مگاپیکسلی در برخی زمینه‌ها رضایت نداشته‌اند و به‌همین دلیل تصمیم گرفته‌اند آیفون‌های رده‌بالای جدید را نیز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز کنند. واین‌بک به‌طور دقیق‌تر به سیستم فوکوس خودکار اشاره می‌‌کند. براساس ادعاهای او، مهندسین اپل از عملکرد فوکوس خودکار دوال پیکسل حسگر ۶۴ مگاپیکسلی راضی نبوده‌اند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به حسگر ۶۴ اصلی مگاپیکسلی مجهز نخواهند شد

گفته می‌شود اپل توانسته است سیستم فوکوس خودکار را در آیفون‌های جدید به‌میزان دو تا سه برابر بهبود بخشد دهد. دستیابی به‌ این هدف به‌لطف بزرگ‌شدن اندازه‌ی حسگرهای عادی، وجود حسگر لایدار و البته برخی بهبودهای نرم‌افزاری اتفاق افتاده است. افزون بر این موارد EverythingApplePro مدعی شده است که لنز تله‌فوتوی آیفون‌های جدید بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد. این بزرگ‌نمایی در حد بزرگ‌نمایی دوربین‌های دارای مکانیسم پریسکوپی نیست، بااین‌حال پیشرفت قابل‌قبولی نسبت‌به بزرگ‌نمایی ۲ برابری آیفون‌های فعلی به‌حساب می‌آید.

ظاهرا اپل قصد دارد در آیفون ۲۰۲۲ از دوربینی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج تا ۱۰ برابر بهره بگیرد. به‌علاوه گفته می‌شود دوربین تله‌فوتوی آیفون‌ها قرار است به قابلیت Night Mode مجهز شود. EverythingApplePro همچنین می‌گوید زاویه‌ی دید لنز فوق عریض در آیفون ۱۲ قرار نیست تغییر کند. این لنز همین حالا هم زاویه‌ی دید بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در کنار این‌ها اپل روی بهبود بزرگ‌نمایی دیجیتال نیز کار می‌کند. این بزرگ‌نمایی از پتانسیل‌های تراشه‌ی A14 بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود آیفون ۱۲ خواهد توانست بزرگ‌نمایی ۲۵ تا ۳۰ برابری دیجیتال را ارائه دهد. همچنین برخی منابع از اضافه شدن حالت تصویربرداری ماکرو به دوربین آیفون‌های جدید خبر می‌دهند.

دوربین آیفون ۱۲ احتمالا خواهد توانست بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری دیجیتال را ارائه دهد

همچنین دوربین آیفون‌های جدید توانایی بهتری در زمینه‌ی شناسایی آیتم‌ها در محیط‌های دارای نور کم خواهد داشت. درواقع مکس واین‌بک می‌گوید اپل روی عملکرد دوربین آیفون‌‌های پرو جدید در محیط‌های کم‌نور مانوری ویژه داده است. مدل‌های پرو خانواده‌ی آیفون ۱۱ نیز عملکردی بسیار خوب در حوزه‌ی تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور دارند و این عملکرد قرار است در نسل جدید کم‌نقص‌تر شود. ظاهرا اپل سیستم لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی آیفون‌های جدید را نیز تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

مکس‌ واین‌بک همچنین از بهبود قابلیت فیلم‌برداری حرکت آهسته در محیط‌های کم‌نور خبر می‌دهد. بزرگ‌شدن اندازه‌ی حسگر و اندازه‌ی پیکسل‌ها به‌همراه برخی بهبودهای نرم‌افزاری به عملکرد عالی آیفون‌های جدید در محیط‌های کم‌نور کمک شایانی می‌کنند. قابلیت نوردهی طولانی (لانگ اکسپوژر) هم قرار است در آیفون‌های پرو جدید بهبود پیدا کند، قابلیتی که در نهایت به بهبود عکاسی نجومی در آیفون‌های جدید ختم می‌شود.

دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس همچنین تعادل رنگ سفید بهبودیافته‌ خواهد داشت، به‌خصوص هنگام تصویربرداری از چهره‌ی انسان. به‌علاوه وجود حسگر لایدار باعث خواهد شد تصاویر پرتره‌ی آیفون به‌شکل بهتری ثبت شوند. همچنین احتمالا این حسگر امکان استفاده از قابلیت فیلم‌برداری با جلوه‌ی بوکه را فراهم خواهد کرد. با این وجود گفته می‌شود مهندسین اپل در حال حاضر از فیلم‌برداری پرتره‌ی آیفون ۱۲ رضایت ندارند و احتمال دارد این قابلیت را به آیفون‌های سال بعد منتقل کنند. البته این احتمال نیز مطرح می‌شود که اپل در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 14 این قابلیت را به آیفون ۱۲ بیاورد. همچنین قابلیت Smart HDR قرار است در تمامی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ حضور داشته باشد. گفته می‌شود Smart HDR در آیفون‌های جدید خواهد توانست به‌شکل بهتری نویز تصاویر را در محیط‌های کم‌نور کاهش دهد. در کنار موارد یادشده میکروفون گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز قرار است بهبود درخورتوجهی به‌خود ببیند. 

مکس واین‌بک هفته‌ی گذشته به EverythingApplePro گفته اپل تولید نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون‌های پرو جدید را به‌تأخیر انداخته است؛ طبق ادعای او، این تأخیر به دوربین پنل پشتی مربوط می‌شود. درواقع اپل هنوز نتوانسته است تصمیم‌های نهایی را درمورد دوربین اصلی آیفون‌های جدید اتخاذ کند. مینگ‌چی کوئو، از تحلیلگران شناخته‌شده‌‌ی بازار، مدتی پیش مدعی شده بود اپل قصد دارد در دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس از سیستم لرزش‌گیر حسگر-شیفت استفاده کند. در دوربین‌های فعلی، سیستم لرزش‌گیر اپتیکال روی لنز قرار می‌گیرد؛ اما در سیستم حسگر شیفت ازطریق حرکت خود حسگر، لرزش‌های تصویر گرفته می‌شود.

دیجی‌تایمز مدتی بعد مدعی شد که این قابلیت به آیفون ۱۲ پرو نیز می‌آید. ظاهرا دوربین فوق عریض این آیفون‌ها قرار است به سیستم لرزش‌گیر یادشده مجهز شود. مینگ‌چی کوئو همچنین مدعی شده است که سیستم لرزش‌گیر حسگر شیفت در دو یا سه دستگاه از آیفون‌های سال بعد حضور پیدا خواهد کرد. تمامی این اخبار نشان می‌دهند که آیفون ۱۲ پرو مکس قرار است دستگاهی بسیار بالارده باشد؛ در جدیدترین خبر منتسب‌به این گوشی اعلام شده بود که ۱۲ پرو مکس قرار است از تاچ ID در زیر صفحه‌نمایش بهره بگیرد. 

مکس واین‌بک در انتها به‌نام‌گذاری آیفون‌های جدید اشاره کرده است. بر این اساس مدل ۵/۴ اینچ مجهزبه دوربین دوگانه با نام «آیفون ۱۲»، مدل ۶/۱ اینچ مجهزبه دوربین دوگانه با نام «آیفون ۱۲ پلاس»، مدل ۶/۱ اینچ مجهزبه دوربین سه‌گانه با نام «آیفون ۱۲ پرو» و مدل ۶/۷ اینچ مجهزبه دوربین سه‌گانه با نام «آیفون ۱۲ پرو مکس» معرفی و عرضه خواهند شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد اطلاعات فاش‌شده از آیفون ۱۲ دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات