مدیرعامل اسلک: مایکروسافت تیمز را رقیب خود نمی‌دانیم

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که سران مایکروسافت در گزارش مالی اخیرشان ۴۲ بار به مایکروسافت تیمز اشاره کرده‌اند، مدیرعامل اسلک می‌گوید که تیمز رقیبی برای آن‌ها نیست.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که تعداد کاربران روزانه مایکروسافت تیمز از ۴۴ میلیون نفر در دو ماه گذشته به ۷۵ میلیون نفر رسیده است. همین امر نیز سبب شد که سران مایکروسافت طی ارائه گزارش مالی این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بارها از اپلیکیشن مایکروسافت تیمز و موفقیت‌های آن صحبت کنند.

با اینکه مایکروسافت تیمز توانسته طی ماه‌های اخیر موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کند؛ اما استوارت باترفیلد، مدیرعامل شرکت اسلک، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت که تیمز را رقیبی برای اسلک نمی‌داند. باترفیلد با اشاره به موفقیت‌های اسلک گفت که تیمز نمی‌تواند اپلیکیشن اسلک را از رقابت خارج سازد.

در اواخر ماه مارس اعلام شد که شمار کاربران اسلک از مرز ۱۲/۵ میلیون نفر عبور کرده است؛ اما آماری در مورد شمار کاربران روزانه اعلام نشده است و مقامات اسلک به ارائه داده‌هایی مانند برگزاری روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کنفرانس ویدیویی طی ماه‌های اخیر بسنده کردند.

چنین امری در حالی است که آمارها از بازدید ۱۸۷ میلیونی وب‌سایت مایکروسافت تیمز در مقابل بازدید ۱۳۴ میلیونی از وب‌سایت اسلک خبر می‌دهند. با این حال، باترفیلد در مصاحبه با رسانه‌ها گفت:

شرایط دورکاری از خانه که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، باعث شتاب گرفتن تغییر در نحوه تعامل کارکنان کسب‌وکارها و استفاده خلاقانه‌تر از نرم‌افزارها شده است.

چندی پیش اعلام شد که امکان برقراری تماس میان کاربران اسلک و تیمز فراهم می‌شود. با این حساب کاربران هر یک از دو اپلیکیشن اسلک یا تیمز برای شرکت در کنفرانس‌های ویدیویی نیاز تغییر نرم‌افزارشان نخواهند داشت.

علاوه بر آن، اسلک اعلام کرده است که امکان تماس کاربران این اپلیکیشن از طریق VOIP با کاربران زوم، سیسکو Jabber، رینگ‌سنترال و Dialpad فراهم خواهد شد. درواقع با استفاده از چنین قابلیت‌هایی کاربران اسلک قادر به برقراری تماس به‌صورت مستقیم با شماره تلفن‌ها خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات