یک‌هشتم از استرالیایی‌ها بیل گیتس و فناوری 5G را عامل شیوع ویروس کرونا می‌دانند

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
۱۳ درصد از استرالیایی‌ها به تئوری دخالت بیل گیتس در گسترش ویروس کرونا و ۴۴ درصد معتقدند این ویروس در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده است.
تبلیغات

هنگامی‌که از اعتقاد به تئوری‌های توطئه‌ی احمقانه درباره‌ی ویروس کرونا سخن به‌میان می‌آید، جوانان استرالیایی مستعدترین اشخاص هستند و البته شاید حداقل در نظرسنجی‌ها خودشان را این‌گونه نشان می‌دهند. براساس نظرسنجی تیم تحقیقاتی Essential Research در استرالیا، یک‌پنجم شرکت‌کنندگان در بازه‌ی سنی بین ۱۸ تا ۳۴ سال گفته‌اند به‌نوعی اعتقاد دارند مدیرعامل پیشین مایکروسافت، بیل گیتس، در پیدایش و گسترش ویروس کرونا نقش داشته است.

همین تعداد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، به این سؤال که «آیا شبکه‌ی بی‌سیم 5G برای گسترش بیماری کووید ۱۹ استفاده می‌شود؟»، پاسخ مثبت داده‌اند. با افزایش سن، تعداد افرادی با چنین عقایدی کمتر شده است و ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان در بازه‌ی سنی ۳۵ تا ۵۴ سال به تئوری‌های یادشده پاسخ مثبت داده‌اند. همچنین، تنها ۴ درصد از گروه بیش از ۵۵ سال به نظریه‌ی احمقانه درباره‌ی شبکه‌ی 5G و ۸ درصد از آن‌ها به مزخرفات درباره‌ی بیل گیتس معتقدند.

در این نظرسنجی، براساس جنسیت، ۱۵ درصد از ۵۲۴ مرد پاسخ‌دهنده درقیاس‌با ۹ درصد از ۵۴۹ زن شرکت‌کننده به تئوری 5G معتقد بودند. درعین‌حال، ۱۴ درصد از مردان و ۱۳ درصد از زنان به تئوری مربوط به بیل گیتس باور داشتند. درمجموع، این نظرسنجی نشان داد کمتر از یک‌هشتم، یعنی ۱۲ درصد از جامعه‌ی آماری مطالعه‌شده، معتقدند شبکه‌ی بی‌سیم 5G برای گسترش ویروس کرونا استفاده می‌شود و در همین حال، ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان به این سؤال که «آیا بیل گیتس در پیدایش و شیوع بیماری کووید ۱۹ نقش داشته است؟» پاسخ مثبتی داده‌اند.

نظرسنجی کرونا استرالیا

درحدود ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند معتقدند ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده است و همین تعداد شرکت‌کننده نظر مخالفی داشتند. همچنین، ۷۷ درصد از جامعه‌ی آماری باور داشتند شیوع ویروس کرونا در چین بدتر از آن ‌چیزی است که در آمار رسمی پکن نشان داده می‌شود.

صبح امروز، وزیر ارتباطات استرالیا، پائول فلچر، تلاش کرد هرگونه ارتباط بین ویروس کرونا و فناوری 5G‌ را انکار کند. وی گفت انتشار چنین اطلاعات اشتباهی و غیرمسئولانه و خطرناک، بالقوه برای جامعه مضر است. او گفت:

هرگونه اظهار عقیده مبنی‌بر ارتباط بین فناوری 5G و ویروس کرونا بی‌پایه‌واساس است. همان‌گونه که مدیر ارشد پزشکی (مشاور ارشد دولت در امور درمانی) گفت، 5G باعث [ابتلا به] ویروس کرونا نمی‌شود و این ویروس را پخش نمی‌کند. دولت استرالیا هرگونه خراب‌کاریِ زیرساخت‌های ارتباطی را تحمل نخواهد کرد. از استرالیایی‌ها می‌خواهم هرگونه فعالیت مشکوک را به پلیس محلی خود گزارش دهند. آسیب واردشده به شبکه‌ی تلفن موبایل، ارتباطات حیاتی را قطع و خطر جدی ایجاد می‌کند و اگر شخصی نتواند با مرکز اورژانس تماس بگیرد، ممکن است به مرگ او منجر شود.

همچنین، فلچر گفت حمله به دکل‌های مخابراتی جرم است. با اینکه مناطق اطراف استرالیا به‌دنبال رفع محدودیت‌ها درباره‌ی ویروس کرونا هستند، در نظرسنجی یادشده درحدود یک‌چهارم از شرکت‌کنندگان معتقد بودند دولت باید در یک‌ ماه آینده اجازه دهد مردم در مکان‌های کاری و رستوران‌ها حضور یابند. یک‌چهارم نیز تصور می‌کنند پایان ژوئن، زمان مناسبی برای رفع محدودیت‌ها است. همچنین، ۲۵ درصد معتقدند برای برداشتن قرنطینه هنوز زود است و تنها ۹ درصد از افراد، خواستار رفع محدودیت‌ها در اسرع وقت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات