فروش دوربین در ژاپن نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افت کرده است

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار شرکت تحلیلی BCN Retail، بیماری دنیاگیر کووید ۱۹ درحال نابود کردن بازار دوربین است.
تبلیغات

یک شرکت تحلیلی با نام BCN Retail که داده‌های مربوط به فروش روزانه‌ی دوربین‌های دارای لنز قابل‌تعویضِ بدونِ آینه در ژاپن را جمع‌آوری می‌کند، آمار خودش از ماه آوریل سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. این آمار که هم فروش حضوری و هم آنلاین را دربرمی‌گیرد، نشان می‌دهد که بیماری دنیاگیر کووید ۱۹ به چه میزان درحال نابود کردن بازار دوربین است.

آمار BCN Retail از ماه گذشته، یعنی ماه مارس نشان می‌داد که متاسفانه، فروش دوربین نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل ۵۰ درصد افت کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد چنین کاهشی تنها شروع ماجرا بوده است. ارقامی که BCN Retail از ماه آوریل سال ۲۰۲۰ منتشر کرده، حاکی‌از افت تقریبا پنجاه درصدی فروش دوربین‌های یادشده نسبت‌به ماه قبل است و این میزان از فروش، تنها با ۲۶٫۱ از محصولات فروخته‌شده در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی برابری می‌کند.

اگرچه کاهش فروش مسئله‌ای نگران‌کننده است، اما شرکت‌ها انتظار چنین رخدادی را داشتند؛ کانن در آخرین گزارش مالی خودش اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند اوضاع پیش از سازگاری این شرکت با شرایط بدتر شود. همچنین، نیکون اعلام کرده بود که به‌دلیل شیوع مداوم ویروس همه‌گیر کرونا، انتظار دارد فروش محصولات به‌میزان زیادی کاهش پیدا کند.

برخلاف گزارش ماه قبل، BCN Retail در آمار جدید اطلاعاتی را ارائه نمی‌کند که نشان دهد فوجی‌فیلم هنوز درحال رشد است یا خیر؛ فوجی‌فیلم تنها شرکتی بود که در ماه مارس، سهم خودش از بازار دوربین را درقیاس‌با سال گذشته افزایش داده بود. بااین‌حال، آمار شرکت تحلیلی یادشده برای ماه آوریل، آشکار می‌سازد که کانن، المپوس و سونی برای کسب سهم بیشتری از بازار ژاپن، تقریبا تنها با ۸ درصد تفاوت سهم هنوز در حال رقابت هستند.

همچنین، سهم تک‌تک دوربین‌ها از بازار در ماه آوریل تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است و تنها تعداد بیشتری از دوربین‌های کراپ ارزان‌قیمت، وارد لیست ده محصول پرفروش شده‌اند. کم‌وبیش همچون ماه‌های قبل، دوربین EOS M50 کانن در صدر جدول قرار گرفته است؛ مدل a6400 سونی، دو دوربین المپوس Pen E-PL9 و OM-D E-M10 Mark III و M100 کانن، تقریبا ۵ رتبه‌ی برتر را دراختیار دارند. محصول تازه‌وارد این حوزه، دوربین فوجی‌فیلم X-T100 است که موفق شده در لیست ده دوربین پرفروش جاخوش کند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات