گزارش CIPA از کاهش ۵۰ درصدی فروش دوربین نسبت به سال گذشته حکایت دارد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی CIPA گزارش جدیدی از آمار فروش دوربین در ماه مارس منتشر کرد که کاهش ۵۰ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
تبلیغات

صنعت دوربین و تصویربرداری در دوران شیوع ویروس کرونا خسارت‌های متعددی را متحمل شده است. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که در هر دو حوزه‌ی تولید و فروش، کاهش قابل‌توجهی در بازار مشاهده می‌شود. ماه مارس همیشه به‌عنوان دوره‌ای شناخته می‌شود که فروش دوربین در آن به اوج می‌رسد. درواقع دوربین‌هایی که در شروع سال معرفی می‌شوند، در این ماه به بازار می‌آیند و درآمدزایی خوبی را برای تولیدکننده‌ها رقم می‌زنند. البته ماه مارس امسال برخلاف سال‌های گذشته، با کاهش تولید و فروش در صنعت دوربین همراه بود. شرکت‌های ژاپنی تنها ۴۸ درصد از فروش سال گذشته را در مارس ۲۰۲۰ تجربه کردند.

مؤسسه‌ی محصولات تصویربرداری و دوربین ژاپن موسوم به CIPA آمار جدید از تولید و فروش دوربین شرکت‌های ژاپنی را منتشر کرد. گزارش جدید نشان می‌دهد که فروش جهانی تنها به‌اندازه‌ی ۴۷/۸ درصد فروش در ماه مارس ۲۰۱۹ بوده است. دراین‌میان، فروش در منطقه‌ی آسیا آمار بسیار نگران‌کننده‌ای داشت و ۳۹/۸ درصد از آمار ماه مارس گذشته بود. البته فروش در مناطق دیگر، خصوصا غرب آسیا، آمار مناسبی داشت، اما تنها به ۶۸/۲ درصد فروش سال گذشته رسید. به‌علاوه، غرب آسیا همیشه سهم کوچکی از فروش دوربین را به خود اختصاص می‌دهد و حتی رشد در این منطقه هم آن‌چنان سودی برای شرکت‌های ژاپنی نخواهد داشت. فروش در ایالات متحده، اروپا و ژاپن نیز به‌ترتیب ۴۴/۷ و ۴۸/۳ و ۵۴/۵ درصد فروش مارس ۲۰۱۹ بوده است.

کاهش فروش دوربین‌های SLR بیشتر از دوربین‌های بدون آینه بوده است

آمارها نشان می‌دهد فروش دوربین‌های SLR بیش از دسته‌های دیگر همچون مدل‌های بدون آینه با کاهش روبه‌رو شده است. یکی از دلایل کاهش فروش، کاهش عرضه‌ی مدل‌های جدید در دسته‌ی SLR تفسیر می‌شود. تولید این دوربین‌ها در ماه مارس سال جاری، تنها به ۳۲/۶ درصد تولید در دوره‌ی مشابه سال گذشته رسید. درحالی‌که تولید دوربین‌های بدون آینه، آمار ۵۶ درصد را ثبت کرد. چین تنها منطقه‌ای بود که دوربین‌های SLR را بیش از دوربین‌های بدون آینه دریافت کرد. البته آمار در آن منطقه نیز تنها به نصف آمار مارس ۲۰۱۹ رسید.

گزارش CIPA، آمارهای قبلی را نیز تأیید می‌کند که توسط سازمان‌های آمارگیر دیگر همچون Stackline منتشر شد. این سازمان ادعا کرده بود که فروش دوربین در ایالات متحده در ماه مارس با کاهش ۶۴ درصدی روبه‌رو شد. درحال‌حاضر و با تعطیلی اکثر فروشگاه‌های دوربین، نمی‌توان انتظار افزایش آمارهای فروش را داشت. این مؤسسه، دسته‌ی دوربین را در مقام سوم فهرست ۱۰۰ دسته‌ی محصولی قرار داد که بیشترین کاهش فروش را در دوره‌ی اخیر تجربه کرده‌اند. تنها فروش کیف و چمدان آماری بدتر از دوربین راثبت کرده است. در آماری قابل پیش‌بینی نیز دستکش‌های یک‌بار مصرف، بیشترین رشد را در فروش تجربه کرده‌اند.

گزارش CIPA فروش دوربین

چندی پیش کانن کاهش درآمد ۲۷ درصدی را در بخش دوربین در فصل اول سال جاری گزارش کرد. این آمار، تنها کمی بهتر از کاهش درآمد کل بازار در ژاپن بود که ۳۱/۱ درصد گزارش شد. کاهش درآمد دوربین‌های SLR تولید ژاپن، ۴۰/۲ درصد گزارش شد، درحالیکه کاهش درآمد برای بخش دوربین‌های بدون آینه، ۲۵/۸ درصد بود.

آمار تولید و فروش لنزها در ماه مارس، وضعیتی بهتر از دوربین‌ها داشته است. حجم تولید در ماه مارس با کاهش ۴۶/۱ درصدی روبه‌رو شد، درحالیکه حجم فروش کاهش ۴۴/۸ درصد را تجربه کرد. تولید لنز‌های فول‌فریم با ۳۴/۵ درصد کاهش روبه‌رو شد، درحالیکه لنزهای مخصوص فرمت‌های کوچک‌تر، کاهش تولید ۵۳ درصدی را تجربه کردند. تنها آمار مثبت، افزایش ارزش لنزهای فروخته‌شده در آمریکا در فرمت‌های کوچک‌تر بود که نسبت به آمار ماه فوریه، افزایش ۱/۵ درصدی را تجربه کرد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات