تسلا از باتری با طول عمر ۱/۶ میلیون کیلومتر رونمایی خواهد کرد

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا به‌زودی از باتری جدیدی با طول عمر یک میلیون مایل برای خودروهای الکتریکی رونمایی می‌کند که احتمالاً تا سال آینده در تسلا مدل ۳ ساخت چین نصب خواهد شد.
تبلیغات

تسلا طی سال‌های اخیر، شیوه‌ی تفکر و نگرش مردم را درباره‌ی خودروهای الکتریکی دگرگون کرده است. خودروساز برقی آمریکایی به‌زودی می‌تواند باتری جدیدی را برای محصولات خود معرفی کند که خودروهای برقی را از نظر هزینه، قابل رقابت با خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی خواهد کرد. 

باتری کم‌هزینه و سخت‌جان جدید تا پایان امسال یا اوایل سال آینده در خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 ساخت چین نصب خواهد شد. این باتری خودروی الکتریکی توسط شرکت چینی CATL ساخته شده و دارای طول عمر یک میلیون مایل (بیش از ۱/۶ میلیون کیلومتر) است. 

tesla electric car / خودروی الکتریکی تسلا

اگرچه این باتری در چین عرضه خواهد شد، می‌توان انتظار داشت نسخه‌هایی بعدی با تراکم انرژی بالاتر، قابلیت ذخیره انرژی بیشتر و هزینه‌های پایین‌تر باشند. این باتری‌ها در مجموعه‌ای از خودروهای تسلا نصب شده و در بازارهای مختلفی از جمله آمریکای شمالی عرضه می‌شوند.

تاکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی این باتری‌ها در دست نیست؛ اما گفته می‌شود که دارای کبالت کم یا بدون کبالت هستند و همچنین از مواد، افزودنی‌ها و پوشش‌های خاصی بهره می‌برند که باعث افزایش دوام و طول عمر آن‌ها می‌شود. محدودیت یا حذف کبالت بسیار مهم است؛ زیرا حذف این ماده گران‌قیمت‌ترین باعث می‌شود تا باتری‌های جدید هزینه‌ی ساخت پایین‌تری داشته باشند و از بسته‌بندی ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری استفاده کنند. 

انتظار می‌رود که تسلا تا اواخر ماه جاری میلادی در مراسم موسوم به «روز باتری»، جزئیات مربوط به این باتری را فاش کند. در این مراسم همچنین جزئیات بیشتری درباره‌ی طرح تسلا برای کارخانه‌های ترافکتوری ارائه خواهد شد. ترافکتوری‌ها که کارخانه‌های خودکار تولید باتری تسلا هستند، هم‌اکنون اندازه‌ی بزرگ‌تری نسبت به گیگافکتوری‌های این شرکت دارند. 

tesla electric car / خودروی الکتریکی تسلا

نشریه رویترز می‌گوید که «تمرکز تسلا تنها روی باتری خودروی الکتریکی نیست؛ زیرا هدف آن‌ها دستیابی به جایگاه یک شرکت برقی قدرتمند است». هم‌اکنون بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی تسلا در جاده‌ها حضور دارند و مقادیر بسیار زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند. این خودروها می‌توانند با شارژ هدفمند، برق را به شبکه انرژی بازگردانند و به‌طور موثری تسلا را به یک شرکت انرژی تبدیل کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات