سامسونگ سازوکار برس‌های درون لولای گلکسی Z Flip را شرح داد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصویری که سامسونگ به‌تازگی منتشر کرده، ساختار دقیق لولای گلکسی Z Flip و برس‌های درون آن را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ اسلایدی منتشر کرده که عمیق‌تر به لولای به‌کاررفته در گوشی تاشدنی گلکسی Z Flip با نام Hideaway Hinge نگاه می‌کند. این سند بخش دوم از اسلایدی است که سامسونگ در آن، نحوه‌ی به‌کارگیری برس درون لولا برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی لولا را نمایش می‌دهد. بین بامبر لولا و دو قسمت بالا و پایین گوشی سامسونگ، شکاف باریک حدودا یک‌میلی‌متری وجود دارد که ممکن است محلی برای ورود آلودگی‌های خارجی باشد.

هنگام ورود گردوغبار و آلودگی به داخل گوشی هوشمند گلکسی فولد سامسونگ، این محصول دچار آسیب‌دیدگی شدیدی می‌شد. به‌همین‌دلیل، کره‌ای در گلکسی فولد بازطراحی‌شده، درپوش‌های پلاستیکی در دو سر بخش تاشدنی دستگاه قرار دادند. بااین‌حال، این اقدام به‌تنهایی برای جلوگیری از ورود غبار کافی نبود.

در طراحی گلکسی Z flip، مهندسان طرح‌هایی ارائه کردند که چندان کارایی نداشت. بااین‌حال، یکی از مهندسان مطالعاتی روی فیبرهای تعبیه‌شده درون جاروبرقی‌ها انجام داد و با مشاهده‌ی میزان انعطاف‌پذیری آن‌ها، تصمیم گرفت این الیاف را به‌طور‌مؤثری درون گلکسی Z Flip استفاده کند. اطلاعات پیشین نشان می‌داد چگونه سامسونگ از این برس‌های جدید در گوشی تاشدنی خودش استفاده کرده است؛ اما هم‌اکنون سامسونگ در طرح ارائه‌شده، ساختار دقیق لولا را نمایش می‌دهد.

Galaxy Z Flip / گلکسی زد فلیپ

غول فناوری کره‌ای صریحا به جنس مواد به‌کاررفته در برس‌های لولا اشاره نکرده است؛ ولی باتوجه‌به اینکه قطعات یادشده هم‌زمان با حفظ شکل اصلی خود انعطاف‌پذیر هستند، سامسونگ آن‌ها را با برس‌های نایلونی درون جاروبرقی مقایسه کرده است. برس‌های جدید شکاف پیش‌تر گفته‌شده را پر می‌کنند تا گردوغبار وارد سیستم لولا نشود. این قطعات با هربار باز‌وبسته‌شدن گلکسی Z Flip، آلودگی‌ها را جارو می‌کنند.

گفته می‌شود گلکسی Z Flip، توانایی مقاومت دربرابر ۲۰۰ هزار بار بازوبسته‌شدن را دارد. چنین مدتی برای ورود گردوغبار به‌داخل ساختار لولا کافی است. بااین‌حال، برس‌های جدیدی که آلودگی را پاک می‌کنند، امکان ورود گردوغبار را کاهش می‌دهند؛ البته اگر گوشی هوشمندتان را دوست دارید، آن را به ساحل و مکان‌هایی نبرید که احتمال ورود آلودگی در آنجا بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات