مایکروسافت نسخه آزمایشی اپلیکیشن Family Safety را منتشر کرد

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی را برای اندروید و iOS توسعه داده که برای نظارت بر زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت اپلیکیشن اختصاصی جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داد. اپلیکیشن Family Safety با هدف نظارت و مدیریت بر زمان استفاده‌ی کودکان از اپلیکیشن‌ها توسعه یافت و اکنون به‌صورت آزمایشی برای اندروید و iOS آماده شده است. ردموندی‌ها در یک پست وبلاگی با انتشار خبر توسعه‌ی اپلیکیشن، امکان دسترسی به نسخه‌ی آزمایشی را نیز فراهم کردند. کاربران علاقه‌مند می‌توانند با پر کردن یک فرم، نسخه‌ی آزمایشی را دریافت کنند. اپلیکیشن مذکور ابتدا در ماه مارس و به‌عنوان عضو جدیدی از خانواده‌ی قابلیت‌های خانوادگی ویندوز و ایکس‌باکس معرفی شد.

اپلیکیشن مایکروسافت با هدف حفظ ایمنی در دنیای دیجیتال، قابلیت‌های آشنای متعددی دارد. والدین با استفاده از آن می‌توانند گزارش‌هایی از زمان روشن بودن نمایشگر و استفاده از اپلیکیشن دریافت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای استفاده از دستگاه‌ها مشخص کرده و حتی برخی انواع محتوا را فیلتر کنند. امکان فعال‌سازی گزارش موقعیت مکانی نیز ازطریق همین اپلیکیشن وجود دارد. ردموندی‌ها اپلیکیشن Family Safety را با رابط کاربری چشم‌نوازی توسعه داده‌اند که از تم رنگی سبز تیره بهره می‌برد. بخش گزارش‌دهی نیز به‌زیبایی با رنگ‌های متنوع طراحی شده است تا رابط کاربری هرچه بیشتر برای خانواده‌ها جذاب شود.

اپلیکیشن Family Safety مایکروسافت

از قابلیت‌های مهم اپلیکیشن جدید مایکروسافت می‌توان به همگام‌سازی با دستگاه‌های ویندوزی و ایکس‌باکس اشاره کرد. ایمی سودک، مدیر محصول مایکروسافت ۳۶۵ در پست وبلاگی پیرامون اپلیکیشن Family Dafety نوشت: «اکنون و با استفاده از اپلیکیشن جدید، وقتی به فرزند خود می‌گویید که تنها باید یک ساعت، یک بازی مشخص را اجرا کند، محدودیت شما اجرایی خواهد بود. فرقی نمی‌کند که بازی در کامپیوتر هوشمند ویندوزی، ایکس‌باکس یا گوشی هوشمند اندرویدی اجرا شود. وقتی زمان مشخص به پایان برسد، فرزند شما می‌تواند زمان بیشتری درخواست کند. در همان اپلیکیشن می‌توانید زمان را بسته به انتخاب خود افزایش دهید».

مایکروسافت هیچ اطلاعی از زمان انتشار نسخه‌ی نهایی اپلیکیشن Family Safety در اپ‌استور یا گوگل پلی استور منتشر نکرد. به‌هرحال سودک می‌گوید کاربران اولیه‌ی فاز آزمایشی می‌توانند با قابلیت‌های آن آشنا شوند و با ارسال بازخورد به تیم توسعه، به بهینه‌سازی قابلیت‌ها کمک کنند. او در ادامه می‌گوید ردموندی‌ها از پیوستن خانواده‌های بیشتر با فرزندانی در گروه‌های سنی متفاون، استقبال می‌کنند تا با ارائه‌ی بازخورد، به بهتر شدن تجربه‌ی کاربری دیگران کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات