مرسدس بنز CLS 260 با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری معرفی شد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مرسدس بنز نسخه‌ی ضعیف‌تر خودرو کوپه CLS را رونمایی کرد. این مدل با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری و قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار، ۸۱،۵۰۰ دلار در بازار چین قیمت‌گذاری شده است که مالیات کمتری را شامل می‌شود.
تبلیغات

خودرو مرسدس‌بنز CLS به‌همراه آئودی A7 اسپرت‌بک، با داشتن چهاردر، تعریف جدیدی از خودرو کوپه ارائه دادند. مدل CLS اشتوتگاردی‌ها برپایه‌ی خودرو سدان کلاس E ساخته شده و در آمریکای شمالی، نسخه پایه از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی به‌همراه توربوشارژر بهره می‌برد؛ این خودرو با کد CLS 450 و قیمت ۷۰ هزار دلار و ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت عرضه می‌شود که به‌عنوان مدل پایه قدرتمند است. ازطرف دیگر، در بازار آلمان نیز این خودرو مرسدس بنز در ارزان‌ترین نسخه، با کد CLS 220d و از یک پیشرانه‌ی دیزل ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۱ اسب‌بخار استفاده می‌کند که ۵۷ هزار و ۷۹۲ دلار قیمت‌گذاری شده است.

CLS 260 مرسدس بنز

به‌تازگی نسخه‌ای ضعیف‌تر از این خودرو رونمایی شده است. مرسدس‌بنز CLS 260 با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری بنزینی و با قیمت ۵۷۶،۸۰۰ یوهان (۸۱ هزار و ۵۰۰ دلار) در بازار چین عرضه می‌شود. این مدل با قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر، از یک جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار بهره می‌برد که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. همچنین، با بهره‌بردن از یک واحد کوچک هیبریدی، در دورموتور‌های پایین‌ نیز، خودرو سرحال است و درکل بهینه‌تر کار می‌کند. مرسدس‌بنز CLS 260 با وزن ۱،۸۰۰ کیلوگرم، قادر است درعرض ۸/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد و ۰/۳ ثانیه از نسخه‌ی تمام‌چرخ‌متحرک سدان E260 سریع‌تر است. البته کلاس E مرسدس‌بنز در چین به‌صورت اختصاصی و با فاصله‌ی محوری بلند‌تر تولید می‌شود. مصرف سوخت CLS 260 به‌صورت ترکیبی ۷/۲ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است؛ بنابراین برخلاف انتظار، خودروی کندی نیست.

چرا باید مرسدس‌بنز این موتور کوچک را برای خودرو‌ی خود انتخاب کند؟ جواب در مالیات کمتری است که دولت چین برای خودرو‌های با پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری و کم‌حجم‌تر درنظر گرفته است. همچنین، این مدل ۱۰ هزار دلار ارزان‌‌تر از نسخه‌ی قوی‌تر CLS 300 است که در بازار چین با موتور ۲ لیتری عرضه می‌شود؛ درنتیجه، خریداران بیشتری را جذب خواهد کرد.

CLS 260 مرسدس بنز
CLS 260 مرسدس بنز
CLS 260 مرسدس بنز
CLS 260 مرسدس بنز
CLS 260 مرسدس بنز

به‌نظر می‌رسد فرایند کاهش حجم پیشرانه‌ها درحال متوقف‌شدن نیست؛ چون قوانین سخت‌گیرانه‌تری در کشور‌های مختلف برای کاهش آلودگی وضع می‌‌شود. نمونه‌ی بارز این امر را در نسل جدید مرسدس‌بنز AMG C63 خواهیم دید؛ طبق گفته‌ها، موتور ۴ لیتری V8 تویین‌توربو این خودرو AMG قرار است با یک قدرت محرکه هیبریدی مجهز‌به موتور ۲ لیتری توربوشارژ عوض شود. درواقع با پیشرفت فناوری و خودرو‌های هیبریدی، بیشتر شاهد کاهش حجم موتور‌های احتراقی خواهیم بود؛ بدون‌اینکه نگرانی از کاهش قدرت خروجی خودرو‌ها داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات