تسلا دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا خارج می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در واکنش به تمدید تعطیلی کارخانه‌ها به‌علت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که تسلا دفتر مرکزی خود را از ایالت کالیفرنیا خارج خواهد کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک به‌تازگی در توئیتی اعلام کرد که تسلا دفتر مرکزی خود را از ایالت کالیفرنیا خارج و آن را به ایالت‌های تگزاس و نوادا منتقل خواهد کرد. این تهدید ناشی از تمایل ایلان ماسک برای بازگشایی هرچه سریع‌تر کارخانه تولید خودروی الکتریکی فریمونت در کالیفرنیا است؛ زیرا این کارخانه در شهرستان آلامدا قرار دارد و طبق برنامه زمان‌بندی باید تا پایان ماه مه میلادی تعطیل باقی بماند. هم‌اکنون تنها مشاغلی که بسیار ضروری تلقی شوند، مجاز به بازگشایی هستند.

elon musk / ایلان ماسک

سخنگوی اداره سلامت عمومی شهرستان آلامدا در اظهاراتی گفت:

به تسلا اطلاع داده شده است که آن‌ها معیارهای قانونی (برای حفظ سلامت کارگران کارخانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا) را رعایت نمی‌کنند و به همین علت نباید کارخانه‌ی آن‌ها بازگشایی شود.

ایلان ماسک نیز در توئیتر گفت که «دادخواستی علیه شهرستان آلامدا تنظیم خواهد کرد». ماسک همچنین افزود:

مسئول موقت بهداشت آلامدا برخلاف نظر فرماندار، رئیس جمهور، آزادی‌های قانون اساسی و حتی هر عقل سلیمی عمل می‌کند. 

ایلان ماسک در روز پنجشنبه به کارمندان اعلام کرد که تولید محدود محصولات از صبح روز جمعه در کارخانه فریمونت دوباره آغاز خواهد شد. گَوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه اعلام کرد که تولیدکنندگان در ایالت مجاز به بازگشایی خواهند بود. 

یکی از مقامات شهرستان آلامدا روز جمعه گفت که بخش سلامت بحث‌های زیادی با این شرکت داشته و به تسلا توصیه کرده است که حداقل یک هفته‌ی دیگر منتظر بماند تا کادر سلامت بر میزان آلودگی نظارت داشته باشد و درباره روش‌های بی‌خطر برای شروع مجدد تولید بحث و تصمیم‌گیری کنند. 

ایلان ماسک که در ماه مارس با مقامات ایالات کالیفرنیا بر سر توقف تولید خودرو در کارخانه فریمونت مشاجره داشت، به‌شدت از تعطیلی کسب‌وکار و دستور به ماندن در خانه انتقاد کرد و آن‌ها را «خطری جدی» برای کسب‌وکارهای ایالات متحده و «ضد قانون اساسی» نامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات