تویوتا لندکروزر سری ۷۰ و FJ Cruiser همچنان در بازار امارات عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه سال‌ها از توقف تولید مدل‌هایی همچون FJ Cruiser تویوتا می‌گذرد، این شرکت ژاپنی برای بعضی از بازار‌های خاص، مدل‌های آفرود سنتی خود را عرضه می‌کند.
تبلیغات

در دنیایی که کراس‌اور‌ها و شاسی‌بلند‌ها‌ی جاده‌ای در بازار حکم‌فرما هستند، مدل‌های آفرودی که همانند تویوتا لندکروزر قدرتمند باشد، کمیاب شده‌اند. البته شرکت تویوتا هیچ برنامه‌ای برای متوقف‌کردن تولید این خودرو در آمریکای شمالی ندارد و حتی در بازار‌های دیگر، مدل‌های قدیمی‌تر لندکروزر را همچنان عرضه می‌کند.

تویوتا در حال عرضه‌ی نسخه‌ای خاص از لندکروزر سری ۷۰ در آفریقای جنوبی است. خودرو تویوتا لندکروزر نامیب (Namib)، پیکاپ دوکابینی است که با قیمتی معادل ۶۱ هزار‌ دلار برای بازار آفریقا عرضه می‌شود. سیستم تعلیق این مدل نسبت به سری ۷۰ معمولی ارتقاء یافته است؛ ظاهر آن نیز با یک سپر آفرود جدید به‌همراه میله‌های محافظ و پوشش چراغ‌ جلو مزین شده است.

لندکروزر سری ۷۰ نسخه نامیب
لندکروزر سری ۷۰ نسخه نامیب
لندکروزر سری ۷۰ نسخه نامیب
لندکروزر سری ۷۰ نسخه نامیب
لندکروزر سری ۷۰ نسخه نامیب

در امارات متحده عربی، تویوتا، لندکروزر سری ۷۰ را با تغییرات کوچکی عرضه می‌کند. لامپ‌های هالوژنی باعث شده تا سری ۷۰ نسبت به مدل‌های قدیمی، چهره‌ای مدعی‌‌تر و جذاب‌تر داشته باشد. این محصول تویوتا در دو مدل شاسی‌بلند‌ سه‌در و پیکاپ تک‌کابین به‌فروش می‌رسد؛ قیمت پایه‌ی آن نیز از ۱۴۱ هزار و ۷۵۰ درهم امارات (معادل ۳۸٬۵۹۰ دلار) شروع می‌شود.

تفاوت اصلی که نسخه‌ی عرضه‌شده در امارات و آفریقای جنوبی با هم دارند، مربوط به پیشرانه‌ است. لندکروزر نامیب از موتور دیزلی ۴/۵ لیتری V8 با قدرت ۲۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. درحالی‌که سری ۷۰ عرضه‌شده در امارات از پیشرانه‌ی بنزینی ۴ لیتری V6با  جعبه‌دنده‌ی ۵‌سرعته‌ی دستی استفاده می‌کند؛ این موتور قادر است ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

لندکروزر سری ۷۰
لندکروزر سری ۷۰
لندکروزر سری ۷۰
لندکروزر سری ۷۰
لندکروزر سری ۷۰

جالب است که تویوتا، مدل FJ Cruiser را نیز برای بازار امارات عرضه می‌کند؛ خودرویی که سال‌ها پیش تولید آن برای بازار جهانی متوقف شده است. این مدل ۱۴۷ هزار درهم امارات (حدود ۴۰ هزار دلار) قیمت دارد و به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی بهبود‌یافته‌ی ۴ لیتری تویوتا عرضه می‌شود. این پیشرانه بنزینی V6، قدرتی معادل ۲۷۰ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه‌دنده ۵‌سرعته خودکار نیز روی آن نصب است. تویوتا FJ Cruiser از دو مخزن سوخت بهره می‌برد که مجموعا ۱۵۹ لیتر ظرفیت دارند. همچنین، صندلی‌های این خودرو ضدآب هستند.

تویوتا FJ Cruiser
تویوتا FJ Cruiser
تویوتا FJ Cruiser
تویوتا FJ Cruiser
تویوتا FJ Cruiser
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات