به‌روزرسانی جدید تسلا مدل S؛ صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۲/۳ ثانیه

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا از عرضه حالت چیتا برای سدان برقی مدل اس خبر داد که به لطف تنظیم سیستم تعلیق و افزایش قدرت پیشرانه برقی، زمان صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آن را به ۲/۳ ثانیه کاهش داده است.
تبلیغات

عملکرد تسلا مدل اس با تجدیدنظر این خودروساز برقی حالا سریع‌تر از همیشه شده و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آن به ۲/۳ ثانیه کاهش یافته است. این خودروی الکتریکی قبلا قادر بود در مدت زمان ۲/۵ ثانیه به چنین سرعتی برسد.

دلیل افزایش شتاب تسلا مدل S به لطف حالت «چیتا» است که چند هفته قبل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی معرفی و عرضه شد. این حالت سیستم تعلیق تطبیقی خودروی الکتریکی را تنظیم کرده و با کاهش ارتفاع بخش جلویی تعلیق و بهبود استهلاک کمک‌فنر در هنگام فشار دادن پدال ترمز توسط پای چپ و فشار دادن هم‌زمان روی پدال گاز با پای راست، حالت «شروع به حرکت» را فعال می‌کند. البته بهبود عملکرد تسلا مدل اس صرفاً نتیجه‌ی اصلاح سیستم تعلیق نیست که باعث شده تا سدان برقی تسلا سریع‌تر از همیشه باشد.

حالت چیتا ویژگی دیگری هم دارد و آن افزایش سطح قدرت است که قدرت را در سرعت‌های بالای ۱۲۹ کیلومتربرساعت افزایش می‌دهد. علاوه بر این حالت چیتا ظرفیت تحمل حرارتی سیستم محرکه خودرو را افزایش می‌دهد؛ یعنی خودروی برقی می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد، بدون اینکه هیچ افت عملکردی در پیمودن مسیر مستیقم داشته باشد.

همان‌طور که وب‌سایت Roadshow متذکر می‌شود، نمونه‌های عملکرد تسلا مدل اس با حالت «ایستایش چیتا» برای مدت طولانی پرچم‌دار باقی نمی‌مانند. سال گذشته ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا آزمایش نوع جدید «Plaid» این سدان برقی را آغاز کرده است که از سه موتور الکتریکی، دو تا در محور عقب و یکی در جلو بهره می‌برد. این خودرو همچنین از پکیج باتری بزرگتری نسبت به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت فعلی استفاده خواهد کرد و همچنین شامل ترفندهای آیرودینامیکی نیز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تسلا مدل اس Plaid قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات