بی ام و M5 با تیونینگ جی‌پاور و ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت معرفی شد

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی تیونر آلمانی جی پاور، از نسخه‌ی ارتقا‌یافته‌ی مدل M5 بی‌ام‌و رونمایی کرده است. این محصول بیش از ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت را در ۲/۵ ثانیه طی می‌کند.
تبلیغات

شرکت جی‌پاور به‌تازگی از محصول جدید خود، Hurricane RS، رونمایی کرده است. این خودرو از تیونینگ بی‌ام‌و M5 کامپتیشن حاصل شده است. تغییرات انجام‌گرفته شامل تقویت پیشرانه و استفاده از سامانه‌ی اگزوز جدید است. همچنین، برای بدنه‌ی این خودرو بی‌ام‌و نیز به‌صورت سفارشی بسته‌هایی ارائه شده است.

بی‌ام‌و M5 کامپتیشن قبل از تغییرات نیز به خودی خود قدرتمند بود. این مدل بی‌ام‌و با کد F90، قادر است در ۳/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد؛ سرعت‌گیری آن نیز تا ۲۵۰ کیلومتر‌بر‌ساعت بدون وقفه ادامه دارد. با سفارشM Driver’s Package، سرعت نهایی M5 کامپتیشن به ۳۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسد. این محصول قدرت خود را از یک پیشرانه‌ی ۴/۴ لیتری به‌همراه یک جفت توربوشارژر می‌گیرد که ۶۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

بی‌ام‌و M5 جی‌پاور/هریکن RS

تیونینگ جی‌پاور، توربوشارژر‌های بی‌ام‌و را با نمونه‌های جدید‌تر تعویض کرده است. همچنین، استفاده از یک سامانه‌ی اگزوز حرفه‌ای‌تر به‌همراه سایر تغییرات کوچک، باعث شده تا محصول آن‌ها ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری نسبت به M5 کامپتیشن داشته باشد.

Hurricane RS از قدرت ۸۲۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد؛ مشخصاتی که سوپراسپرت‌ها از آن برخوردار هستند. این خودرو همانند بوگاتی ویرون قادر است در عرض ۲/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلو‌متر‌برساعت برسد و سرعت‌گیری آن نیز تا ۳۵۰ کیلومتر‌بر‌ساعت ادامه دارد. جی‌پاور اظهار دارد که حداکثر سرعت این محصول به‌صورت الکترونیکی محدود شده است تا تایر‌ها آسیبی نبینند؛ همچنین، ادعا دارد که اگر این محدودیت نباشد، این سرعت احتمالا گوشه‌ی کوچکی از توانایی‌های Hurricane RS خواهد بود.

بی‌ام‌و M5 جی‌پاور/هریکن RS

جی‌پاور قیمت بسته‌‌ی ارتقای پیشرانه را که شامل توربوشارژر‌های جدید می‌شود، ۵,۹۹۰ یورو (۶۵۷۵ دلار) اعلام کرده است. تعویض سامانه‌‌ی اگزوز قبلی با نمونه‌ی تیتانیومی با خروجی‌های چهار‌تایی پوشیده از کربن، ۸,۴۴۹ یورو (۹۲۹۴ دلار) آب می‌خورد. این سدان بزرگ به رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی نیز مجهز شده است که به‌همراه تایر‌های ساخت میشلن، ۹,۵۴۵ یورو (۱۰۴۹۹ دلار) قیمت دارد.

بی‌ام‌و M5 جی‌پاور/هریکن RS

Hurricane RS، علاوه بر مشخصات فنی، در قسمت بدنه نیز با بسته‌های سفارشی عرضه می‌شود. پوشش رنگ متالیک نارنجی رنگ با قیمت ۳,۸۰۰ یورو (۴۱۸۰ دلار) قابل سفارش است. همچنین، با پرداخت ۵,۲۳۶ یورو (۵۷۵۹ دلار)، یک کاپوت ساخته‌شده از فیبرکربن روی این محصول نصب می‌شود؛ این کاپوت در قسمت میانی برجستگی دارد و در طرفین آن هواکش تعبیه شده است.

بی‌ام‌و M5 جی‌پاور/هریکن RS

گفته‌ها حاکی از آن است که بی‌ام‌و قرار است مدل M5 بعدی را با قدرت بیشتر رونمایی کند. این نسخه ویژه که احتمالا با پسوند CS عرضه می‌شود، از یک موتور V8 جدید به‌همراه دو توربوشارژر بهره خواهد برد و گفته می‌شود از مدل M5 کامپتیشن سریع‌تر است. اگر این ادعا درست باشد، مطمئنا مدل M5 CS از پلتفرم جدیدی نسبت به بی‌ام‌و M5 کنونی استفاده نخواهد کرد و فقط نسخه جدید با طراحی نسل فعلی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات