بنیان‌گذار هواوی: سیستم عامل هارمونی رقیبی برای اندروید و iOS نیست

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رن ژنگ‌فی، موسس هواوی، معتقد است که سیستم‌عامل هارمونی برای گوشی‌های هوشمند این شرکت مناسب نیست.
تبلیغات

اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده علیه هواوی باعث شد این شرکت چینی به روش‌های مختلفی برای عبور از تحریم‌ها و برطرف ساختن چالش‌های پیش آمده دست بزند و گویا یکی از این روش‌ها نیز توسعه‌ی سیستم‌عامل هارمونی است.

سیستم‌عامل هارمونی برای استفاده در چند پلتفرم مختلف ازجمله تلویزیون، اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی و موارد مختلف طراحی شده است و می‌توان آن را در آخرین محصولات شرکت هواوی پیدا کرد. چندی پیش شرکت چینی اعلام کرد که هارمونی برای گوشی‌های هوشمند نیز قابل استفاده است؛ اما به‌نظر می‌رسد رن ژنگ‌فی، موسس شرکت هواوی با این موضوع مخالف است و به عقیده وی، سیستم‌عامل هارمونی قابلیت رقابت با iOS و اندروید را ندارد.

موسس هواوی در مصاحبه با روزنامه‌ای چینی گفت که دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS فروش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و کاربران بسیاری نیز دارند. سیستم‌عامل هارمونی نیز راه‌کاری برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده محسوب می‌شود و توان رقابت با سیستم‌های عامل‌ توانمندی مانند اندروید و iOS را ندارد. وی افزود:

هواوی در مقایسه با رقبای خارجی خود، شرکتی نوپا محسوب می‌شود و به همین علت، سیستم‌عامل جدید این شرکت توانایی رقابت با اندروید و iOS را ندارد. درواقع برای چنین اتفاقی به زمان نیاز است تا محبوبیت هواوی افزوده شده و کاربران بیشتری جذب محصولات این شرکت شوند.

رن ژنگ‌فی به این نکته نیز اشاره کرد که خرید قطعات مختلف از ایالات متحده با وجود آغاز ممنوعیت تجاری در ماه مه سال ۲۰۱۹ با رشد همراه بوده است:

ما خریدهایی به ارزش مجموع ۱۸/۷ میلیارد دلار از ایالات متحده در سال گذشته میلادی داشتیم که نسبت به خرید ۱۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ رقمی بسیار بیشتر است. ما به‌دنبال تأمین قطعات و فناوری‌های مورد نیازمان از  جای دیگری نیستیم و همچنان با ایالات متحده همکاری خواهیم کرد.

درحالی‌که ژنگ‌فی ایالات متحده را دوست هواوی می‌داند؛ اما به‌نظر می‌رسد که دولت آمریکا در حال گسترش تحریم‌ها علیه هواوی است و گویا در اقدام بعدی خود می‌خواهد شرکت‌های همکار با هواوی در زمینه تولید تراشه را وادار به قطع همکاری با شرکت چینی کند.

چنین اتفاقی ضربه سنگینی به هواوی خواهد زد. در حال حاضر محصولات مختلف شرکت چینی مجهز به تراشه‌های ساخت های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی هستند و اگر تولید این تراشه‌ها با مشکلی مواجه شود، هواوی به دردسر بزرگی دچار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات