سامسونگ گوشی گلکسی J2 کور 2020 را با دوبرابر حافظه ذخیره‌سازی بیشتر معرفی کرد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند گلکسی J2 کور نسخه‌ی ۲۰۲۰ کاملا مشابه مدل ۲۰۱۸ این محصول است و تنها فضای ذخیره‌سازی دوبرابر بیشتری دارد.
تبلیغات

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی J2 کور نسخه‌ی ۲۰۲۰ را در هند معرفی کرد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی J2 کور دوبرابر مدل اصلی است. مدل ۲۰۱۸ این محصول پیش‌ازاین مشخصات کاملا ضعیفی داشت. حالا پس از دو سال از زمان معرفی مدل مذکور، گلکسی J2 کور ۲۰۲۰ حتی بسیار ضعیف‌تر به‌نظر می‌رسد. یکی از مزیت‌های این گوشی از نظر صرفه‌جویی، اجرای نسخه‌ی Go از سیستم‌عامل اندروید است. هم سیستم‌عامل و هم نرم‌افزارها در این نسخه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی با سخت‌افزار ضعیف بهترین عملکرد را ارائه کنند.

همچون نسل پیشین، نمایشگر ۵ اینچی این محصول رزولوشن ۹۵۰ در ۵۴۰ پیکسل دارد. در مشخصات اعلام‌شده برای این محصول، از اشاره‌ی صریح به صفحه‌ی محافظ گوریلا گلس خودداری شده است؛ اما احتمالا این لایه‌ی محافظ همچون مدل قبلی روی نمایشگر مدل جدید J2 کور نیز وجود دارد. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گلکسی J2 کور ۲۰۲۰ بالای صفحه‌ی نمایش و در حاشیه‌ی بزرگ بالای گوشی تعبیه شده و از ناچ یا برش روزنه‌ای خبر نیست.

گلکسی J2 کور 2020 سامسونگ

دوربین پنل پشتی یک حسگر ۸ مگاپیکسلی دارد که لنز آن با قابلیت فوکوس خودکار همراه است. گوشی جدید پایین‌رده‌ی سامسونگ توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد؛ بااین‌حال، فضای ذخیره‌سازی برای ضبط ویدئو محدود است. نسخه‌ی ۲۰۲۰ گلکسی J2 کور ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که تنها ۱۱٫۷ گیگابایت از آن دردسترس کاربر و بقیه را فایل‌های سیستمی پر کرده است. ازطریق کارت حافظه‌ی microSD می‌توان این گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد و نسخه‌ی Go از سیستم‌عامل اندروید با استفاده از قابلیت Smart Manager، گزینه‌ای برای جابه‌جایی اپلیکیشن‌ها و محتوا به کارت حافظه‌ی خارجی را مهیا می‌کند. 

تراشه‌ی به‌کاررفته در گلکسی J2 کور جدید اگزینوس 7570 است. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده و از چهار هسته‌ی کورتکس A53 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T720 بهره می‌برد. محصول پایین‌رده‌ی کره‌ای‌ها یک گیگابایت حافظه‌ی رم دارد که چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسد. باتری ۲،۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی J2 کور ۲۰۲۰ امکان ۱۴ ساعت وب‌گردی با شبکه‌ی LTE را فراهم می‌کند؛ البته، استفاده از شبکه‌ی وای‌فای عمر باتری را اندکی افزایش می‌دهد. مزیت اصلی سیستم شارژ این گوشی ‌تعویض‌‌پذیربودن باتری است.

ذکر این نکته لازم است که سامسونگ حتی سیستم‌عامل اصلی گلکسی J2 کور را به‌روزرسانی نکرده است و همچون نسل پیشین، نسخه‌ی Go از اندروید ۸ را اجرا می‌کند. مدل ۲۰۱۸ گلکسی J2 کور اولین گوشی سامسونگ با نسخه‌ی Go از سیستم‌عامل اندروید بود. گلکسی J2 کور ۲۰۲۰ دوسیم‌کارته است، از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند، درگاه جداگانه‌ای برای کارت حافظه‌ی microSD دارد و در رنگ‌های طلایی، آبی و مشکی دردسترس خواهد بود.

قیمت گلکسی J2 کور جدید ۶۳۰۰ روپیه (۸۳ دلار) است. گوشی مذکور تنها در یک مدل و با رم یک گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود و قیمتش تنها اندکی بیشتر از قیمت ۶۲۰۰ روپیه‌ای J2 کور اصلی است. دلیل افزایش قیمت مدل جدید افزایش مالیات در هند است. برای کسانی که به‌دنبال این محصول هستند، گلکسی A2 کور سامسونگ قابلیت‌های بیشتری از J2 کور جدید دارد و از پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات