کم‌فروشی و نارضایتی از خدمات اینترنتی اپراتورها را گزارش دهید

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه‌ای را برای ثبت شکایات کاربران از عدم تطبیق سرعت اینترنت فروخته‌شده و دریافتی، حجم اینترنت خریداری‌شده و دریافتی و... راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه‌ای به آدرس https://195.cra.ir را برای ثبت شکایات مردمی از خدمات اینترنت اپراتورها راه‌اندازی کرده است. کاربران می‌توانند موضوعاتی مانند عدم رعایت تعرفه‌ی سرویس، مغایرت در محاسبه‌ی حجم ترافیک، عدم رعایت ترافیک داخل و بین‌الملل محتوای داخلی، عدم اعمال تعرفه‌ی ترجیحی پیام‌رسان‌های داخلی، محاسبه‌ی هزینه‌ی اینترنت به‌صورت عادی باوجود فعال‌سازی بسته و... را در این سامانه گزارش دهند.

سامانه‌ی ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ با هدف افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری ازجمله اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و خدمات ارزش افزوده راه‌اندازی شده است. می‌توان با مراجعه به سامانه، شکایات را پیگیری کرده و همچنین شکایات سایر کاربران را به تفکیک محل، مشاهده کرد.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی سازمان رگولاتوری چند روز پیش اعلام کرده بود میزان شکایات از خدمات اینترنتی ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. او همچنین از افزایش ظرفیت فنی سامانه‌ی ۱۹۵ و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات به‌منظور پاسخ‌گویی سریع به کاربران خبر داده بود. کاربران همچنین می‌توانند شکایات خود را به‌صورت شبانه‌روزی با تماس به شماره‌ی ۱۹۵ مطرح کنند یا شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی را به سرشماره‌ی رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چند روز پیش در پاسخ به کاربری که از تمام شدن حجم بین‌الملل خود با استفاده از پیام‌رسان داخلی شکایت کرده بود گفت تیمی را مأمور ارزیابی میدانی بابت رسیدگی به این موضوع کرده است. وزیر ارتباطات همچنین گفت شکایت‌های مشابه دیگری را نیز در رابطه با این موضوع دریافت کرده است و دادستان کل کشور نیز این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده است.

وزیر ارتباطات پیش از این از مردم خواسته بود با مراجعه به سامانه‌ی نت‌سنج‌پلاس (NetSanjPlus.Ir) تست سرعت خود را ثبت کنند تا وضعیت شبکه‌ی اینترنت کاربران به‌طور شفاف و دقیق ارزیابی شود و مسئولان اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام دهند.

از دیگر امکانات سامانه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌توان به گزارش‌های مردمی از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. کاربران می‌توانند شکایات خود از نشر محتوای خلاف، نشر محتوای مبتذل، نقض حریم خصوصی، حساب کاربری تقلبی و... در اینستاگرام، سروش، گپ و بله را در این سامانه ثبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات