اپل تولید انبوه آیفون 12 را یک ماه به‌تأخیر می‌اندازد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدید وال‌استریت ژورنال (WSJ) نشان می‌دهد دنیاگیری ویروس کرونا و تعطیلی شرکت‌های حاضر در زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل، باعث شده‌ است تولید انبوه آیفون ۱۲ یک ماه به‌تعویق بیفتد.
تبلیغات

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال روز گذشته با انتشار گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابعی آگاه مدعی شد اپل تولید انبوه پرچم‌دار بعدی خود یعنی آیفون ۱۲ (Apple iPhone 12) را به‌مدت تقریبا یک ماه به‌تأخیر انداخته است. وال‌استریت ژورنال از کاهش تقاضای مردم برای گوشی‌ها و همچنین اختلال در روند تولید محصولات در شرکت‌های مونتاژکننده‌ی آسیایی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا به‌عنوان دلایل تأخیر یک ماهه‌ی تولید انبوه آیفون ۱۲ یاد می‌کند. 

وال‌استریت ژورنال همچنین در گزارش خود می‌نویسد اپل تمامی تلاشش را به کار بسته است تا بتواند طی سال جاری میلادی ۴ گوشی آیفون دیگر روانه‌ی بازار کند. مدل‌های جدید گوشی‌های سری آیفون قرار است همگی از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کنند. 5G ضمن پایین آوردن زمان پاسخ‌دهی، سرعت اینترنت را نیز بسیار بالا می‌برد. طبق ادعاهای مطرح‌شده، آیفون‌های موردبحث اپل نمایشگرهایی با اندازه‌ی ۵/۴ و ۶/۱ اینچ و ۶/۷ اینچ دارای پنل OLED خواهند داشت. مؤسسه‌ی Nikkei در اواخر ماه مارس با انتشار گزارشی اعلام کرده بود اپل احتمالا قصد دارد عرضه‌ی نخستین نسل از آیفون‌های 5G را به‌تأخیر بیاندازد.

تأخیر در آغاز تولید انبوه به‌معنی تأخیر در تاریخ عرضه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۲ اپل نیست

گزارش جدید وال‌استریت ژورنال همچنین می‌گوید اپل طبق برنامه‌ریزی خود قصد دارد شمار دستگاه‌های جدیدی را که در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی تولید می‌کند به‌میزان ۲۰ درصد کاهش دهد. این شرکت اهل کوپرتینو به‌طور معمول آیفون‌های جدید را اواخر شهریور معرفی می‌کند و چند هفته بعد به دست مشتریان می‌رساند. اپل به‌طور معمول در تابستان هر سال تولید انبوه را آغاز می‌کند تا بتواند مدت کوتاهی پس از معرفی آیفون‌های جدید، آن‌ها را روانه‌ی بازار کند. 

به‌گفته‌ی وال‌استریت ژورنال احتمالا تأخیر در تولید انبوه آیفون ۱۲ تأثیری روی زمان معرفی و عرضه‌ی اولیه‌ی این گوشی نخواهد داشت. خبرگزاری موردبحث می‌نویسد که اپل همچنان قصد دارد آیفون‌های جدیدش را در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۰ (تیر تا شهریور ۱۳۹۹) به مرحله‌ی تولید برساند. تأخیر در تولید انبوه آیفون ۱۲ باعث خواهد شد موجودی اولیه در زمانی کوتاه به‌اتمام برسد. بااین‌حال در زمان عرضه‌ی اولیه تغییری ایجاد نخواهد شد.

این نخستین باری نیست که تولید انبوه آیفون‌های اپل با تأخیر مواجه می‌شود؛ پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ دیدیم که گوشی آیفون ۱۰ با تأخیری چندماهه نسبت‌به آیفون ۸ و ۸ پلاس در دسترس قرار گرفت. آیفون XR گوشی دیگری بود که با تأخیر در دسترس قرار گرفت. در آن زمان گفته شده بود اپل در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای LCD برای گوشی XR با برخی مشکلات مواجه شده است.

دراتفاقی که آن‌چنان دور از انتظار نبود، این شرکت چند هفته پیش گوشی هوشمند جدیدی با نام آیفون SE 2020 معرفی کرد. آیفون SE 2020 از بدنه‌ی آیفون ۸ با برخی بهبودها بهره می‌گیرد و به تراشه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ یعنی A13 Bionic مجهز شده است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند نسل دوم آیفون SE یکی از مهم‌ترین محصولات اپل در سال جاری به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند که اپل تاکنون به گزارش وال‌استریت ژورنال مبنی‌بر تأخیر در تولید انبوه آیفون ۱۲ واکنش نشان نداده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد تأخیر احتمالی در عرضه‌ی آیفون ۱۲ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات