فراری از ساخت تجهیزات ماسک‌های تنفسی برای مبارزه با کرونا خبر داد

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری، خودروساز شناخته‌شده‌ی ایتالیایی، اخیرا گفته است قصد دارد با تولید تجهیزات ماسک‌های تنفسی برای مهار هرچه‌بیشتر ویروس کرونا قدمی مثبت بردارد.
تبلیغات

فراری گفته است قصد دارد همچنان به تلاش‌های خود برای کمک به مهار دنیا‌گیری ویروس کرونا ادامه دهد. این شرکت خودروسازی اخیرا در اطلاعیه‌ای از ساخت فیلتر هوا برای ماسک‌های تنفسی و برخی تجهیزات ماسک‌های محافظ معمولی در یکی از کارخانه‌های خود در شهر مارانلو ایتالیا خبر داده است. 

ایتالیا در چند ماه اخیر، جزو یکی از کشورهایی بوده که ویروس کرونا به‌شدت در آن شیوع پیدا کرده است و به‌دلیل ویروس کرونا تاکنون متأسفانه افراد زیادی در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند. در همین زمینه، شرکت‌های مختلف ایتالیایی نیز تلاش کرد‌ه‌اند درزمینه‌ی مبارزه با کرونا اقداماتی انجام دهند. در چند وقت اخیر، خانواده‌ی آنیلی، مدیر تیم فرمول ۱ فراری و کسب‌و‌کار خودروهای جاده‌ای این شرکت، به‌همراه گروه فیات کرایسلر و باشگاه فوتبال یوونتوس برخی برنامه‌های خودشان را برای کمک به دولت به‌منظور مهار ویروس کرونا اعلام کردند.

خانواده‌ی آنیلی و گروه فیات کرایسلر و باشگاه یوونتوس اعلام کردند ۱۰ میلیون یورو کمک مالی به نهادهای مرتبط اهدا می‌کنند تا منابع موردنیاز آن‌ها برای مبارزه با کووید ۱۹ بیشتر فراهم شود. آن‌ها همچنین از تأمین ۱۵۰ ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و اعطای وسایل نقلیه به صلیب سرخ ایتالیا خبر دادند.

به‌تازگی، یکی از شرکت‌های خودروساز شناخته‌شده و محبوب دنیا، یعنی فراری، اعلام کرده است که خطوط تولید کارخانه‌ی افسانه‌ای خود را در شهر مارانلو برای تولید وسایلی خاص به‌منظور مبارزه با کرونا اختصاص می‌دهد. این کارخانه معمولا نمونه‌ی اولیه‌ی خودروهای جدید را تولید می‌کند؛ اما اکنون درزمینه‌ی تولید فیلتر هوا برای ماسک‌های تنفسی و بند نگه‌دارنده‌ی مخصوص برای ماسک‌های عادی فعالیت می‌کند.

فیلترهای هوای یادشده از جنس ترموپلاستیک است و روند مونتاژ آن‌ها در خانه‌ی شهر مارانلو انجام می‌شود. بدین‌ترتیب، ماسک‌های بیشتری دراختیار کارکنان حوزه‌ی بهداشت قرار خواهد گرفت تا بهتر بیماران را درمان کنند. درضمن افرادی که تاکنون مبتلا نشده‌اند، می‌توانند به‌لطف ماسک‌های جدید خودشان را دربرابر کرونا مقاوم‌تر کنند.

ظاهرا فراری قصد دارد تجهیزات یادشده را ازطریق دو شرکت Mares و Solid Energy تأمین کند. Mares شرکتی است که در حوزه‌ی تولید تجهیزات غواصی فعالیت می‌کند و توانایی تولید قطعات موردنیاز برای ساخت ماسک‌های تنفسی را دارد. فراری از قطعات ساخت Mares در ماسک‌ها استفاده می‌کند تا بتواند به بیمارانی کمک کرده باشد که به مشکلات تنفسی مبتلا هستند. Solid Energy وظیفه‌ی تأمین برخی دیگر از تجهیزات لازم را برعهده دارد. این شرکت ماسک‌های غواصی را به ماسک‌هایی ویژه تبدیل می‌کند تا کارکنان حوزه‌ی بهداشت بهتر دربرابر ابتلای احتمالی به کرونا مقاوم شوند. 

فراری در اطلاعیه‌ای جدید گفته است:

در چند روز آینده، فراری قصد دارد با هماهنگی سازمان حفاظت مدنی ایتالیا چند صد آیتم مرتبط ‌به ماسک‌ها را بسازد که روند توزیع آن‌ها را از مدتی پیش چند شرکت دیگر آغاز کرده‌اند. فراری تجهیزات تولیدشده را به بیمارستان‌های مختلفی در شهرهای برگامو، جنوآ، مودنا و ساسولو و همچنین کارکنان بهداشت در شهر مدیسینا در نزدیکی بولونیا خواهد فرستاد.

از مدتی پیش به‌‌علت شیوع ویروس کرونا مسابقات فرمول یک تعطیل شده و تمامی فعالیت‌های تیم فرمول یک فراری نیز به‌حالت تعلیق درآمده است. این موضوع شامل تیم‌های دیگر نیز می‌شود. چند روز پیش، سازمان FIA اعلام کرد تصمیم گرفته است تعطیلی مسابقات فرمول یک را دو هفته‌ی دیگر نیز تمدید کند. فراری نخستین شرکت خودروساز نیست که برای مهار ویروس کرونا تلاش می‌کند. ناگفته نماند لامبورگینی مدتی پیش، از تولید ماسک بهداشتی و محافظ‌های ویژه‌ی صورت خبر داده بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدامات فراری چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات