تصاویر مدل جدید لپ‌تاپ‌های XPS 15 و Latitude دل فاش شد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
اخیرا تصاویری در فضای وب فاش شده‌ است که گفته می‌شود به مدل جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS 15 و Latitude شرکت دل با حاشیه‌ی کمتر در اطراف نمایشگر مربوط هستند.
تبلیغات

برخی رسانه‌ها پیش‌تر مدعی شده‌اند که دل ‌کم‌کم خودش را برای معرفی مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های XPS 15 و XPS 17 در ماه‌های آینده آماده می‌کند. در شایعات پیشین به‌دفعات درمورد احتمال معرفی قریب‌الوقوع لپ‌تاپ دل XPS 15 اخباری شنیده بودیم. در همین راستا تصویری که به‌تازگی توسط وب‌سایت رسمی نهاد EAESCC کره‌ی جنوبی فاش شده است، احتمالا طراحی مدل بعدی لپ‌تاپ‌های سری Dell XPS 15 را نشان می‌دهد.

در تصاویر موردبحث شاهد طراحی بهبودیافته‌ برای مدل جدید لپ‌تاپ محبوب XPS 15 هستیم که شباهتی بسیار زیاد به مدل جدید XPS 13 دارد و به‌نظر می‌رسد دل در پی همگام‌سازی زبان طراحی دو لپ‌تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچ سری XPS خود است. ناگفته نماند که مدل جدید XPS 13 مدتی پیش معرفی شد. تصاویری که از XPS 15 جدید فاش شده است نشان می‌دهد دل در طراحی آن بازنگری خاصی انجام داده است تا بتواند رقابتی بهتر با مک‌بوک پرو اپل داشته باشد. 

در تصاویر منتسب‌به مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ XPS 15 شاهد حاشیه‌هایی بسیار کم در اطراف صفحه‌نمایش هستیم؛ حاشیه‌های کم حتی در زیر نمایشگر نیز دیده می‌شوند. بدین ترتیب صفحه‌نمایش دستگاه تنها اندکی از کیبورد بالاتر است و در نگاه اول XPS 15 جدید محصولی تمام‌صفحه به‌نظر می‌رسد. این نوع طراحی باعث می‌شود در XPS 15 شاهد نمایشگری تقریبا لبه تا لبه باشیم که هم لذت بیشتری به کاربر منتقل می‌کند و هم زاویه‌ی دید بهتری ارائه می‌دهد.

مدل جدید XPS 15 دل احتمالا مجهز به صفحه‌نمایش تقریبا لبه تا لبه خواهد بود

چند هفته پیش بود که وب‌سایت رسمی دل در اتفاقی به‌ظاهر تصادفی تصاویر مربوط به چند لپ‌تاپ را منتشر کرد که در بین آن‌ها Dell XPS 15 و Dell XPS 17 و لپ‌تاپ‌های جدید سری Precision دل دیده می‌شدند. تصویر جدیدی که از سوی نهاد EAESCC کره‌ منتشر شده است شماری از شایعه‌های پیشین را درمورد زبان طراحی مدل جدید XPS 15 تأیید می‌کند.

درخورتوجه‌ترین تغییری که XPS 15 از لحاظ ظاهری به‌خود دیده است به کاهش حاشیه در اطراف صفحه‌نمایش آن مربوط می‌شود. این بار در مدل ۲۰۲۰ شاهد کاهش حاشیه‌ها هستیم تا XPS 15 ظاهری مدرن‌تر پیدا کند و بیشتر با سلایق کاربران امروزی سازگار شود. همان‌طور که اشاره کردیم، دل مدتی پیش مدل جدید XPS 13 را نیز با حاشیه‌هایی اندک معرفی کرد. حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر باعث شده بودند XPS 13 جدید بتواند نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را ارائه دهد؛ ناگفته نماند مدل پیشین XPS 13 تصاویر را با نسبت ۱۶:۹ به‌نمایش می‌گذاشت. 

تصویر جدید منتسب‌به XPS 15 همچنین نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ قرار است به ترک‌پد بزرگ‌تری نسبت‌به مدل‌های پیشین این سری از لپ‌تاپ‌ها مجهز شود. این ترک‌پد بزرگ تا حد زیادی ما را یاد ترک‌پدی می‌اندازد که اپل در لپ‌تاپ‌های رده‌بالای سری مک‌بوک پرو استفاده می‌کند. در ادامه می‌توانید شاهد تصویری باشید که از XSP 15 جدید فاش شده است. در کنار آن تصویر مربوط به مدل اخیر XSP 15 نیز دیده می‌شود تا به‌خوبی بتوانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

تصویر فاش‌شده از مدل جدید دل XSP 15 (سمت راست) و تصویری از مدل فعلی دل XPS 15 (سمت چپ)

شاید مقایسه‌ی مدل فاش‌شده از XPS 15 با مدل پیشین این لپ‌تاپ از روی تصاویر بالا کار ساده‌ای نباشد، اما نگاهی دقیق به ما نشان می‌دهد که احتمالا در تصویر بالا وب‌کم در بخش بالایی نمایشگر قرار گرفته است. البته نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که با ماژول دوربین طرف هستیم و وب‌کم بالای نمایشگر، شبیه‌به وب‌کم‌های عادی با لنز یگانه‌ی دایره‌ای شکل نیست.

استفاده از این ماژول احتمالا نشان می‌دهد دل در XPS 15 از حسگر مادون قرمز نیز استفاده کرده است. این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود، زیرا دل پیش‌تر در قسمت بالایی نمایشگر XPS 13 وب‌کمی قرار داده است که از روش احراز هویت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی می‌کند. حسگر مادون قرمز باعث خواهد شد روش احراز هویت از طریق ویندوز هلو به‌شکلی امن‌تر صورت بگیرد. صفحه‌کلید XPS 15 جدید تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین ندارد. به‌علاوه در طرفین صفحه‌کلید احتمالا اسپیکرها قرار گرفته‌اند؛ البته این موضوع را نمی‌توان با اطمینان خاطر از تصویر بالا برداشت کرد.

همچنین احتمالا دل در مدل جدید XPS 15 دکمه‌ی پاور را به درون صفحه‌کلید منتقل کرده باشد؛ در مدل‌های پیشین کلید پاور به‌شکلی مجزا در کنار صفحه‌کلید جای گرفته است. در لپ‌تاپ‌هایی که دکمه‌ی پاور آن‌‌ها درون صفحه‌کلید جای گرفته، ممکن است گاهی اوقات کاربر به‌اشتباه دستش را روی دکمه‌ی پاور بگذارد. امیدوار هستیم این مشکل برای کاربران نسخه‌ی جدید XPS 15 پیش نیاید. 

Dell Latitude 5510

Dell Latitude 5510

افزون بر تصویر فاش‌شده از مدل بعدی XPS 15، خبرگزاری Laptop Mag در گزارشی مجزا از افشای چندین تصویر منتسب‌به لپ‌تاپ‌های سری Latitude دل خبر می‌دهد. تصاویر موردبحث که توسط یکی از کاربران ردیت فاش شده‌ و از این‌جا قابل‌مشاهده است ظاهرا لپ‌تاپ‌های Latitude 7310 و Latitude 7310 تبدیل‌پذیر و Latitude 7410 و Latitude 7410 تبدیل‌پذیر و Latitude 5310 و Latitude 5310 تبدیل‌پذیر و Latitude 5410 و Latitude 5510 را نشان می‌دهند. بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که در تصاویر جدید فاش شده‌اند دارای حاشیه‌ای کم در اطراف صفحه‌نمایش هستند و دوربینی با ماژول بزرگ‌تر دارند. گفته می‌شود دل قصد دارد لپ‌تاپ‌های جدیدی را که تصاویر آن‌ها به‌تازگی فاش شده است، طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده به‌صورت رسمی رونمایی و سپس در بازار عرضه کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تصاویر فاش‌شده از لپ‌تاپ‌های جدید دل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات