آموزش تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
تماشای لایو اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی است، اما آیا می‌دانید که تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک نیز امکان‌پذیر است؟
تبلیغات

در صورتی که زمان زیادی را در اینستاگرام گذرانده‌اید، قطعا ویدیوهای لایو را در این شبکه‌ی اجتماعی دیده‌اید. با این حال، هم‌اکنون امکان مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر، امکان‌پذیر شده است. توجه داشته باشید که ورود به حساب اینستاگرام، نمی‌تواند مشکل شما را رفع کند، اما برای دسترسی به این قابلیت، لازم است یک افزونه مهم مرورگر کروم را دانلود و نصب کنید. ما در این مقاله روش تماشای لایو اینستاگرام در دسکتاپ را آموزش خواهیم داد.

افزونه IG Stories for Instagram چیست؟

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر - 1

در صورتی که از کامپیوتر مبتنی بر ویندوز یا مک استفاده می‌کنید، باید بدانید روش‌های تماشای لایو اینستاگرام در دسکتاپ، محدود است. در بیشتر موارد، ما توصیه می‌کنیم که لایو اینستاگرام را در موبایل تماشا کنید. البته محدود بودن گزینه‌های در دسترس شما، قطعا به‌معنای عدم وجود آن‌ها نیست. با استفاده از یک افزونه کروم می‌توانید لایو اینستاگرام را در رایانه شخصی یا مک مشاهده کنید. یکی از افزونه‌هایی که به شما اجازه می‌دهد لایو اینستاگرام را در رایانه شخصی مشاهده کنید، IG Stories for Instagram است؛ توجه داشته باشید که آن را با افزونه Chrome IG Story اشتباه نگیرید.

IG Stories for Instagram را می‌توان افزونه‌ای دانست که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای زنده اینستاگرام را به‌جای اپلیکیشن گوشی از دسکتاپ تماشا کنید. همچنین امکان تماشای استوری و لایوهای به اتمام رسیده هم وجود دارد.

نکته: براساس آخرین به‌روزرسانی این افزونه، می‌توانید فایل‌های ویدیویی لایو را فقط در ویندوز دانلود کنید. به‌نظر می‌رسد برخی مشکلات در عملکرد افزونه وجود دارند که در قابلیت‌های برنامه، تأثیرگذار خواهند بود.

پس از آزمایش این افزونه، خوشحالیم که گزارش دهیم امکان مشاهده ویدیوهای لایو اینستاگرام در یک مرورگر عالی دسکتاپ، امکان‌پذیر است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اخیرا اضافه شده را می‌توان بارگذاری تصاویر در استوری اینستاگرام و از طریق برنامه عنوان کرد.

روش تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر یا مک

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر - 2

شما باید برای تماشای ویدیوهای زنده اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • افزونه IG Stories for Instagram را در مرورگر گوگل کروم خود نصب کنید.
  • در ادامه باید از طریق مرورگر گوگل کروم وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.
  • روی نماد برنامه در بالای نمایشگر، کلیک کنید.
  • گزینه Go to IG Stories را انتخاب کنید.
  • پس از آن که روی این گزینه کلیک کردید، وارد نسخه دیگری از صفحه اینستاگرام خواهید شد.

در صفحه IG Stories for Instagram، چهار دسته‌بندی مختلف را در کنار نوار جست‌وجو خواهید دید:

  • دوستان (Friends)
  • موقعیت مکانی (Location)
  • جست‌وجو (Search)
  • بارگذاری (Upload)

بخشی که هنگام ورود به سیستم مشاهده می‌کنید، معمولا Frineds است. در این صفحه یک فهرست از دوستانتان را خواهید دید که به‌تازگی تصاویر یا فایل‌های ویدیویی در استوری خود آپلود کرده‌اند. در بالای بخش دوستان (Friends) و در صورتی که آن‌ها در حال پخش یک فایل ویدیویی زنده هستند، می‌توانید نام کاربری و یک نماد لایو را در کنار آن‌ها مشاهده کنید. کافی‌ست روی آیکون کلیک کرده تا تماشای لایو اینستاگرام در دسکتاپ، انجام شود.

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر - 3

در صورتی که هیچ فایل ویدیویی زنده‌ای در حال پخش نباشد، می‌توانید روی نماد چشم کلیک کنید تا فایل‌های ویدیویی لایو قبلی را که وارد بخش استوری شده‌اند مشاهده کنید. در صورتی که قصد دارید لایو اینستاگرام را در کامپیوتر یا مک تماشا کنید، این برنامه واقعا مفید است.

هشدار: موردی که در استفاده از این روش توسط کاربران زیادی گزارش شده است را می‌توان درخواست برای دانلود یک فایل exe دانست؛ این مورد بسیار مشکوک بوده و حتی ممکن است یک فایل مخرب باشد. با اینکه توسعه‌دهنده سعی کرده است تا نگرانی‌ها را کاهش دهد، اما احتیاط، شرط عقل است.

سایر برنامه‌های تماشای لایو اینستاگرام در دسکتاپ

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر - 4

در صورتی که توصیه بالا را مشاهده کردید، اما باز هم تصمیم به تماشای لایو اینستاگرام از طریق کامپیوتر دارید، برخی برنامه‌های کاربردی وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارند. ابزاری با نام Loola.Tv در دسترس قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای لایو را در پلتفرم‌های مختلف همانند اینستاگرام و از طریق دسکتاپ مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که این برنامه برای تولیدکنندگان محتوا کارایی دارد، نه فالوورهایی که قصد تماشا دارند.

Devanco را می‌توان یکی دیگر از بهترین افزونه‌هایی معرفی کرد که عملکرد بسیار خوبی در زمینه تماشای لایو اینستاگرام از طریق دسکتاپ دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید فیلم‌ها و تصاویری که اخیرا منتشر شده‌اند را پیدا کنید. همچنین می‌توانید استوری‌های افراد مختلف را تماشا کنید، فیلم‌های خود را در IGTV منتشر کرده یا تصاویر و فایل‌های ویدیویی را از اینستاگرام بارگیری کنید.

نکاتی برای پیدا کردن لایو اینستاگرام

تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر - 5

مهم نیست که از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید، روش‌های ساده‌ای برای یافتن لایوهای اینستاگرام در دسترس قرار دارند. تمام این موارد روی افزونه‌های که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، کاربرد دارند.

استوری اینستاگرام: هنگامی که وارد برنامه می‌شوید یا از دسکتاپ برای اینستاگرام استفاده می‌کنید، یک ردیف از آواتارها را با حلقه‌های رنگی در بالای فید مشاهده خواهید کرد؛ این موارد را می‌توان بخش‌های استوری دانست. در صورتی که واژه لایو (Live) را در پایین نماد کاربر مشاهده کردید، بدان معنا است که یکی از دوستان شما در حال پخش ویدئو لایو است.

پخش مجدد ویدیوهای لایو: در صورتی که تماشای یک فیلم لایو را از دست دادید، نگران نباشید. ویدیوهای لایو اینستاگرام را می‌توان در استوری اینستاگرام، پس از اتمام آن‌ها هم اشتراک‌گذاری کرد؛ البته این تکرار فایل‌های ویدیویی پس از 24 ساعت از طریق فید ناپدید می‌شوند.

پیدا کردن افراد جدید: با استفاده از بخش جست‌وجوی اینستاگرام، می‌توانی افراد دیگری را هم پیدا کنید که لایو زیادی را پخش خواهند کرد.

با اینکه تمام روش‌های ذکرشده در بالا خوب هستند، اما هیچ روش بدون اشکالی برای تماشای لایو اینستاگرام در کامپیوتر شخصی یا مک وجود ندارد.

وب‌سایت زومیت هم با داشتن یک پیج رسمی در اینستاگرام، فعالیت بسیار خوبی در این شبکه اجتماعی دارد. در پیج رسمی اینستاگرام زومی ، اطلاعات مختلفی از دنیای فناوری برای علاقه‌مندان به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا قرار داده می‌شود. بد نیست بدانید که زومیت در اینستاگرام، اقدام به پخش ویدیوهای لایو هم می‌کند؛ با ما در پیج اینستاگرام زومیت همراه باشید تا با تازه‌های دنیای فناوری، آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات