نسخه تحت وب اپل موزیک آغاز به‌ کار کرد

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل به‌تازگی از راه‌اندازی رسمی نسخه‌ی تحت‌وب سرویس استریم Apple Music خبر داده است تا کاربران با هر پلتفرمی، بتوانند با آن به موسیقی گوش دهند.
تبلیغات

براساس اطلاعیه‌ی رسمی اپل، نسخه‌ی تحت‌وب سرویس اپل موزیک که از چند ماه پیش در مرحله‌ی آزمایشی بود، سرانجام به‌طورعمومی راه‌اندازی شده است. ازطریق هر مرورگر وب که خودتان بخواهید، می‌توانید با مراجعه به آدرس music.apple.com به نسخه‌ی تحت‌وب اپل موزیک دسترسی پیدا کنید. نگاهی کلی به نسخه‌ی وب اپل موزیک نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو برای طراحی آن تا حد بسیاری زیادی از نسخه‌ی مک الهام گرفته‌اند تا بتوانند همان تجربه‌ی کاربری را به کاربران ارائه دهند؛ تا حدی که حتی نحوه‌ی چینش آیتم‌های مختلف در فروشگاه موسیقی‌ها نیز همچون نسخه‌ی مک است.

درواقع، زبان طراحی اپل موزیک تحت‌وب به نسخه‌ی مک تعلق دارد. در بخش بالایی صفحه، گزینه‌های مربوط به کنترل پخش موسیقی جای گرفته‌اند و در نوار سمت چپ، گزینه‌های For You و Browse و Radio به‌چشم می‌خورند. نسخه‌ی وب شامل پلی‌لیست‌های مختلف و بخش پیشنهاد موسیقی است. این نسخه از قابلیت Apple Music Replays نیز بهره می‌گیرد؛ قابلیتی که محبوب‌ترین موسیقی‌های هر کاربر را در طول هرسال مشخص می‌کند.

دردسترس قرار‌گرفتن نسخه‌ی وب اپل موزیک نشان می‌دهد از‌این‌پس، برای پخش موسیقی ازطریق آن لزوما به اپلیکیشن‌های Music یا iTunes نیازی ندارید. بدین‌ترتیب، می‌توانید با سیستم‌‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و لینوکس و حتی کروم OS به‌سادگی با آن موسیقی پخش کنید.

اپل موزیک وب / Apple Music for Web

اسکرین‌شاتی از نسخه‌ی تحت‌وب اپل موزیک

نکته‌ی جالب‌ این است که نسخه‌ی تحت‌وب اپل موزیک هنگام باز‌شدن در مرورگر سافاری روی یکی از دستگاه‌های اپل، گزینه‌ی open in Music را نیز در خود دارد تا بتوانید موسیقی‌ها را ازطریق خود اپلیکیشن پخش کنید. درضمن در پلتفرم‌های دیگر، گزینه‌ی open in iTunes روی صفحه ظاهر خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد اپل از نسخه‌ی تحت‌وب سرویس Music به‌عنوان راهی برای افزایش کاربران اپلیکیشن‌ آن استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، نسخه‌ی تحت‌وب در نقش مکمل برای نسخه‌ی اپلیکیشن‌محور ظاهر خواهد شد، نه جایگزین کامل آن. اپل موزیک تحت‌وب برخی از قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن را ندارد.

اپل نخستین‌بار، سپتامبر گذشته اعلام کرده بود نسخه‌ی وب اپل موزیک را راه‌اندازی کرده است. نسخه‌ی وب این سرویس در آن زمان مراحل آزمایشی را می‌گذارند تا مشکلاتش رفع شود. چندین ماه از سپتامبر ۲۰۱۹ می‌گذرد و این موضوع نشان می‌دهد نسخه‌ی تحت‌وب اپل موزیک برای مدت‌ طولانی در حال گذراندن مرحله‌ی آزمایشی بوده است. اپل تلاش کرد در ماه‌های اخیر قابلیت‌های بیشتری از اپلیکیشن اپل موزیک به نسخه‌ی تحت‌وب اضافه کند. 

این نخستین‌باری نیست که اپل برای راه‌اندازی نسخه‌ای جدید برای سرویس‌هایش تلاش می‌کند؛ چراکه مدتی پیش، از آغاز به‌ کار رسمی نسخه‌ی وب ویژه‌ی iCloud برای دستگاه‌های موبایلی خبر داد. به‌علاوه، سعی کرده است نسخه‌ی وب اپلیکیشن‌های متعددی دردسترس قرار دهد که از بین آن‌ها می‌توانیم به Find iPhone و Find Friends اشاره کنیم.

تمامی اقدامات یادشده بخشی از هدف اصلی اپل برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌های مجزا برای هر سرویس است. گرچه اتخاذ این استراتژی به‌معنی رسیدن آیتونز به پایان راه است، اقدامی منطقی به‌شمار می‌آید؛ زیرا این شرکت خواهد توانست با این کار کاربران اشتراکی بیشتری جذب کند. گفته می‌شود اپل موزیک تا تابستان سال گذشته ۶۰ میلیون کاربر داشته است و از این لحاظ فاصله‌ی زیادی با اسپاتیفای دارد؛ اما نسخه‌ی تحت‌وب می‌تواند به کمترشدن این فاصله کمک کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی تحت‌وب اپل موزیک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات