پایان عصر آیتونز؛ تولد سه اپلیکیشن مجزا پادکست، تی‌وی و موزیک

سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل با پایان‌دادن به عمرِ آیتونز، سه اپلیکیشن مجزا پادکست، تی‌ وی و موزیک را از دل این برنامه متولد ساخت.
تبلیغات

بالأخره عصر آیتونز به پایان رسید. در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2019 که اپل امروز برگزار کرد، کوپرتینو‌نشین‌ها رسماً با تقسیم آیتونز به سه اپلیکیشنِ مجزا با نام‌ها پادکست، تی وی و موزیک، به عمر این برنامه قدیمی پایان دادند.

این تغییر با به‌روزرسانی ۱۰.۱۵ سیستم‌عامل مک اتفاق خواهد افتاد.

در‌حالی‌که کامپیوتر‌های مک در انتظار این تغییر هستند، آیفون‌ها و آیپد‌ها از سالیان پیش این تغییرات را تجربه کرده‌اند.

آیتونز یکی از آخرین بازماندگان عصری بود که در آن کاربران بابت گوش‌دادن به موسیقی‌ و فیلم‌های مورد‌علاقه خود هزینه می‌پرداختند و آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌ها را به‌صورت مجزا خریداری می‌کردند؛ اما با ظهور اپلیکیشن‌های استریم موسیقی نظیر اپل موزیک، محبوبیت آیتونز کمتر شد؛ تا‌جایی‌که امروز رسماً عمر این برنامه به پایان رسید.

مزیت برنامه‌های جدید، ظاهر ساده و عملکرد روان‌تر آن‌ها است؛ چیزی‌که در آیتونز شاهدش نبودیم.

اپل موزیک همان‌طور که از نامش پیدا است، روی استریم موسیقی تمرکز دارد؛ در‌حالی‌که اپلیکیشن‌های پادکست و تی‌وی به‌ترتیب گفت‌و‌گوهای صوتی و محتوای تصویری نظیر فیلم و سریال ارائه می‌کنند. کوپرتینویی‌ها درکنار این موارد، از به‌کارگیری ویژگی یادگیری ماشین در اپلیکیشن تی‌وی نیز صحبت کردند که به‌واسطه‌ی آن، برنامه‌های تصویر مطابق با علایق شما شناسایی و پیشنهاد می‌شوند.

با‌این‌حال یک سؤال اساسی پیش می‌آید؛ با بازنشستگی آیتونز، وضعیت اتصال دستگاه‌های iOS به رایانه به چه شکل خواهد شد؟

طبق گفته‌ی اپل، از‌این‌پس، کاربران مک می‌توانند ازطریق بخش فایندر به اطلاعات آیفون یا آیپد خود دسترسی پیدا کنند و فرایند انتقال محتوا به‌ درون دستگاه یا همگام‌سازی داده‌ها را مستقیماً در این قسمت انجام دهند.

این غول دنیای فناوری اشاره‌ای به کاربران رایانه‌های ویندوزی نکرد؛ اما به‌نظر‌ می‌رسد که فعلاً آیتونز در سیستم‌عامل ویندوز دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات