آنچه تاکنون از Apple Watch 6 می‌دانیم

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ساعت هوشمند Apple Watch 6 که در ماه‌های آتی معرفی خواهد شد، ویژگی پایش کیفیت خواب را در برنامه‌ی Sleep برای کاربران به‌ارمغان خواهد آورد.
تبلیغات

گجت‌های پوشیدنی مثل اپل‌واچ رفته‌رفته در حال محبوب‌ترشدن هستند و شرکت‌های تولیدکننده هرساله با معرفی قابلیت‌های جدید، عملکرد این دسته از گجت‌ها را بهبود می‌بخشند. اپل با عرضه‌ی ساعت هوشمند قبلی‌اش، Apple Watch 5، دست به به‌روزرسانی بزرگی زد و اولین‌بار نمایشگر همیشه‌روشن را روی این گجت پوشیدنی به‌کار برد. تاکنون، اطلاعات منتشر‌شده حاکی از آن است که اپل‌واچ ۶ همچنان ویژگی‌های مرتبط با سلامت را افزایش خواهد داد. با زومیت همراه باشید تا سایر مشخصات احتمالی این ساعت هوشمند اپل را نیز بررسی کنیم.

طراحی

از نظر ظاهری، اپل‌واچ ۶ زبان طراحی نسل پیشین خود را حفظ کرده است و طبق گزارش‌ها، تغییری در طراحی صنعتی Apple Watch 6 مشاهده نمی‌شود و همان عناصر اصلی به‌کار‌رفته در اپل‌واچ ۴ و اپل‌واچ ۵ در آن وجود خواهد داشت. با‌این‌همه، دور‌از‌انتظار نیست که ارائه‌ی رنگ‌بندی یا پرداخت‌های جدید در بدنه‌ی اپل‌واچ ۶ را شاهد باشیم؛ همانند سال گذشته که کوپرتینویی‌ها با معرفی اپل‌واچ ۵، نمونه‌ی تمام‌تیتانیوم خود را به بازار عرضه کردند. هنوز اطلاعات دقیقی از سری ۶ اپل‌واچ در دست نیست؛ اما عرضه‌ی رنگ و بندها و ویژگی‌های جدید بدون شک اتفاقی دورازذهن نیست.

ویژگی‌های پایش سلامت در اپل‌واچ ۶

امکان تشخیص سطح غلظت اکسیژن خون به اپل‌واچ اضافه می‌شود

طبق بررسی‌های 9to5Mac روی کدهای iOS 14، انتظار می‌رود یکی از ویژگی‌های اساسی اپل ‌واچ جدید امکان تشخیص سطح اکسیژن خون باشد. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود: چگونگی عملکرد این ویژگی است؟ پیش از هرچیز باید بدانیم میزان غلظت اکسیژن خون برای هر فرد سالم ۹۵ تا ۱۰۰ درصد اندازه‌گیری می‌شود و میزان کمتر از ۸۰ درصد اکسیژن در خون ممکن است عملکرد قلب و مغز را دچار مشکلات جدی کند. ادامه‌ی کمبود اکسیژن در خون معمولا به مشکلات تنفسی یا حتی ایست قلبی منجر خواهد شد. عملکرد این ویژگی شبیه ویژگی اعلان ضربان قلب موجود در WatchOS خواهد بود؛ بنابراین، اگر ساعت هوشمند اپل سطح غلظت اکسیژن را کمتر از استاندارد اندازه‌گیری کند برای کاربر اعلان می‌فرستد.

اپل واچ / Apple Watch

علاوه‌بر امکان تشخیص غلظت اکسیژن خون، اپل در حال توسعه‌ی ویژگی نوار قلب (ECG) برای اپل‌واچ سری ۶ است. درحال‌حاضر، اپل‌واچ‌های ۴ و ۵ برای ثبت نوار قلب در ضربان‌های بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ در دقیقه کارایی لازم را ندارند و احتمالا به به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا شاید سخت‌افزاری لازم باشد تا این محدودیت برای ثبت نوار قلبی رفع شود.

تا این لحظه، مشخص نیست این ویژگی‌های جدید سلامت فقط در اپل‌واچ سری ۶ یا ازطریق به‌روزرسانی سیستم‌عامل WatchOS 7 در سری‌های ۴ و ۵ دردسترس خواهد بود. تجربه ثابت کرده اپل همواره تلاش می‌کند مشتریان را به خرید مدل جدیدتر گجت‌های خود ترغیب کند؛ اما باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه پیش‌ خواهد آمد.

apple watch /

پایش خواب

کاربران سال‌ها در انتظار اپلیکیشن پایش وضعیت خواب روی ساعت‌های هوشمند اپل بوده‌اند و ظاهرا در سال ۲۰۲۰، سرانجام این ویژگی برای کاربران فراهم خواهد شد. به‌گزارش 9to5Mac، جزئیات این اپلیکیشن عبارت است از:

در زمان خواب، ساعت هوشمند اپل عناصر مؤثر بر کیفیت خواب کاربر را ازطریق حسگرهای مختلفی ثبت می‌کند. این عناصر حرکت فرد در خواب و ضربان قلب و صداها را شامل می‌شود. داده‌های گردآوری‌شده از کیفیت خواب کاربر در اپلیکیشن Health و اپلیکیشن جدید Sleep روی اپل‌واچ دردسترس خواهند بود.

ازآنجاکه استفاده‌ی شبانه‌ی برنامه‌ی Sleep از حسگرها سبب مصرف شارژ گجت هوشمند می‌شود، مشکل اساسی بسیاری از افراد این است که اپل مسئله‌ی مدیریت باتری برای برنامه‌ی ثبت کیفیت خواب را چگونه حل خواهد کرد؟ طبق گزارش‌های 9to5Mac، کوپرتینویی‌ها ویژگی جدیدی برای یادآوری شارژ مجدد ساعت هوشمند قبل از خواب در این گجت توسعه خواهند داد تا کاربر قبل از خوابیدن، دستگاه را از نظر شارژ برای طول شب آماده کند.

به‌گفته‌ی بلومبرگ، برنامه‌ی ثبت کیفیت خواب رابطه‌ی مستقیمی با سخت‌افزار جدید دارد و وابستگی چندانی به نرم‌افزار و سیستم‌عامل ندارد. بدین‌ترتیب، کاربران کنونی ساعت‌های هوشمند اپل برای بهره‌بردن از این قابلیت باید نسل جدید اپل واچ را بخرند.

apple watch / اپل واچ

سایر ویژگی‌های WatchOS

هنوز مشخص نیست ویژگی اشاره‌شده در دیگر سری‌های اپل‌واچ نیز دردسترس باشد؛ اما برخی امکاناتی که احتمالا در سیستم‌عامل WatchOS 7 شاهدش خواهیم بود، صفحه‌ی جدید Infograph Pro را شامل می‌شود که به تاکی‌متر (Tachymeter) مجهز است. تاکی‌متر درجه‌ای است که دور صفحه‌ی ساعت‌های آنالوگ درج می‌شود و به‌وسیله‌ی آن می‌توان میزان سرعت یا مسافت طی‌شده برحسب یک زمان مشخص را اندازه‌گیری کرد. همچنین، پوسته‌ی صفحات جدیدی با پرچم کشورهای مختلف برای کاربران فراهم شده است.

به‌روزرسانی WatchOS 7 امکانات دیگری نیز برای کودکان و والدین به‌ارمغان خواهد آورد. برای مثال، ویژگی جدیدی با نام SchoolTime اضافه شده است و امکان اعمال محدودیت زمانی به والدین می‌دهد تا برخی اپلیکیشن‌ها را در ساعات مشخصی، مثلا در ساعات کلاسی به‌صورت خودکار زمان‌بندی‌شده، غیرفعال کنند.

طبق سنت هرساله‌ی اپل، پیش‌بینی می‌شود اپل‌واچ سری ۶ سپتامبر سال جاری میلادی به‌همراه مدل‌های جدید iPhone معرفی شود؛ البته ممکن است پاندمی کووید ۱۹ در اجرای برخی برنامه‌ها در آینده مشکلاتی ایجاد کند. همان‌طورکه در برخی گزارش‌ها نقل شده است، معرفی iPhone 12 به‌احتمال زیاد به‌‌دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی و همه‌گیری کووید ۱۹ با تأخیر همراه خواهد بود. هنوز به‌طورقطع نمی‌توان مطمئن بود اپل‌واچ ۶ نیز با تأخیر عرضه شوند یا خیر.

شما کاربران زومیت انتظار دارید چه قابلیت‌هایی در سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات