ایلان ماسک از عرضه‌ی تاکسی‌های خودران در سال جاری خبر داد

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تردیدها در زمینه آماده شدن خودروهای خودران تسلا و تصویب قوانین برای رانندگی با چنین محصولاتی، ایلان ماسک امیدوار است که روبوتاکسی‌های این شرکت تا پایان سال عرضه شوند.
تبلیغات

به گزارش نشریه Car and Driver، سال گذشته ایلان ماسک نخستین بار از برنامه تسلا برای معرفی ناوگان روبوتاکسی (تاکسی خودران) در سال ۲۰۲۰ خبر داد و درحالی‌که هنوز پیشرفت این طرح کند به‌نظر می‌رسد، همچنان فرصت زیادی وجود دارد که روبوتاکسی‌های این برند بتوانند امسال آماده عرضه شوند.

elon musk / ایلان ماسک

هفته گذشته در توئیتر از ایلان ماسک سؤال شد که چه مدت طول می‌کشد تسلا ناوگان روباتیک خود را به خدمت بگیرد و ماسک در پاسخ گفت:

پیشرفت کارها برای امسال هنوز هم خوب به‌نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین مجهول، تصویب مقررات موردنیاز است. 

ایلان ماسک بارها وعده داده است که انواع و اقسام نسخه‌های پیشرفته‌ از فناوری خودرو خودران را به کار می‌گیرد؛ اما اغلب معرفی چنین قابلیت‌هایی، تا حدودی به دلیل مسائل نظارتی، به تأخیر افتاده است. اگرچه تسلا به وضوح معتقد است که نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای راه‌اندازی ناوگان تاکسی کاملا خودران را تا قبل از پایان سال جاری دارد، پیش‌بینی اینکه آیا چنین پروژه‌ای توسط سازمان‌های نظارتی تصویب می‌شود یا نه، هنوز دشوار به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر اخباری مبنی بر پیشرفت مطلوب پروژه روبوتاکسی‌ها، ماسک در توئیتر به یکی از مالکین خودروهای الکتریکی تسلا که نگران کاربرد دوربین کوچک اسرارآمیزی که در داخل کابین خودرویش پیدا کرده بود، پاسخ داد.

فیلم کوتاهی نشان می‌دهد که این دوربین کوچک دقیقاً در بالای آینه عقب خودرو تسلا مدل ۳ قرار دارد. این دوربین در گذشته موضوع گمانه‌زنی‌های مختلف بوده است و طبق گفته‌ی ایلان ماسک، از آن در خودروهای خودران آینده استفاده خواهد شد.

tesla electric car / خودروی الکتریکی تسلا

ماسک در پاسخ به این کاربر گفت:

این دوربین برای زمانی است که ما شروع به رقابت با اوبر و لیفت کنیم، که به افراد اجازه می‌دهد تا به‌عنوان بخشی از ناوگان خودران اشتراکی تسلا، با خودروی الکتریکی خود درآمد کسب کنند. در صورتی که کسی خودروی شما را خراب کند، می‌توانید ویدیوی ضبط‌شده توسط این دوربین را بررسی کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات