ادوبی پریمیر پرو با قابلیتی جدید به‌روزرسانی شد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ادوبی اخیرا قابلیت جدیدی را تحت عنوان Productions به اپلیکیشن پریمیر پرو اضافه کرده است که مزیت‌های متعددی در اختیار تدوین‌گران ویدئوها قرار می‌‌دهد.
تبلیغات

ادوبی چند روز پیش، از انتشار رسمی قابلیتی جدید برای اپلیکیشن پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro) خبر داد که از آن با نام پروداکشنز (Productions) یاد می‌شود. قابلیت پروداکشنز به کاربران امکان می‌دهد به‌شکلی ساده‌تر با چندین نفر روی یک پروژه کار کنند. ادوبی پیش‌تر در جریان برگزاری فستیوال فیلم ساندَنس به‌صورت اولیه این قابلیت را به‌نمایش گذاشت و مدعی شد که به‌هنگام طراحی آن، توجهی ویژه به نیازهای فیلم‌سازان داشته است.

از این پس در ادوبی پریمیر پرو پنل جدید Productions به‌چشم می‌خورد. این پنل تجربه‌ای شبیه به گوگل درایو را ارائه می‌دهد؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند به‌شکلی ساده‌تر ویدئوهایی را که در حال کار روی آن‌ها هستند با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند تا بتوانند در کنار یکدیگر کار خود را پیش ببرند. از طریق همین قابلیت، چندین تدوین‌گر می‌توانند با استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی محلی یا مشترک به کار روی یک پروژه بپردازند. پروژه‌ای که چند نفر در حال کار روی آن هستند روی یک فایل سیستمی در پریمیر به‌نمایش درخواهد آمد. ناگفته نماند که برای بهره‌گیری از قابلیت پروداکشنز نیازی به اتصال اینترنت ندارید.

همان‌طور که اشاره کردیم قابلیت پروداکشنز در پریمیر پرو به‌عنوان پنلی جدید به‌نمایش درمی‌آید، بنابراین این امکان برای کاربران فراهم می‌شود که در یک‌جا به‌راحتی تمامی پروژه‌های خود را ببینند. در این پنل کاربر ضمن دیدن تمامی پروژه‌هایی که به آن دسترسی دارد، می‌تواند ببیند که هر یک از افراد در حال کار روی کدام‌بخش از پروژه‌ای خاص هستند.

نحوه‌ی دسترسی شما به هر پروژه از طریق آیکون‌هایی خاص به اطلاع‌تان می‌رسد. برای مثال اگر در کنار یک پروژه آیکون قفل قرمزرنگ مشاهده کنید، بدین معنا است که فردی آن پروژه را قفل کرده است و شما توانایی دسترسی به آن را ندارید. در ضمن اگر در کنار یک پروژه آیکون قلم سبزرنگ مشاهده کنید، به این معنا است که امکان کار روی پروژه برای شما وجود دارد و می‌توانید به‌ تدوین ویدئو بپردازید.

قابلیت پروداکشنز ادوبی پریمیر پرو در قالب پنلی جدید به این اپلیکیشن اضافه شده است و کار گروهی را روی پروژه‌ها ساده‌تر می‌کند

پروژه‌هایی که در بخش پروداکشنز قرار می‌گیرند به بخش‌های مختلفی در قالب کلیپ، سکانس و موارد مشابه تبدیل می‌شوند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند به‌شکلی سریع‌تر آن‌ها را باز یا ذخیره کنند. ادوبی همچنین می‌گوید امکان استفاده‌ی مجدد از فایل پروژه‌ها برای کاربران فراهم می‌شود. این یعنی برای مثال شما می‌توانید جلوه‌های صوتی یا گرافیکی پروژه‌ی فعلی خودتان را بردارید و آن را به پروژه‌ی جدید منتقل کنید.

ادوبی می‌گوید اعتقاد دارد که قابلیت جدید موردبحث می‌تواند برای آن‌دسته از کسانی که به‌صورت حرفه‌ای روی پروژه‌های بزرگ و پیچیده نظیر فیلم‌های بلند یا سریال‌های تلویزیونی کار می‌کنند کاربردهای زیادی به‌همراه داشته باشد. براساس ادعاهای ادوبی، قابلیت پروداکشنز می‌تواند صرف‌نظر از بزرگی و میزان پیچیده بودن هر پروژه، کار روی آن را ساده‌تر کند و بهره‌وری را نیز بالا ببرد. با مشاهده‌ی ویدئوی منتشرشده از سوی ادوبی، می‌توانید آشنایی بیشتری با قابلیت پروداکشنز پیدا کنید. 

فراموش نکنید ادوبی قابلیتی مشابه با پروداکشنز با نام تیم پراجتکس (Team Projects) دارد. تیم پراجکتس درواقع نوعی سرویس همکاری مبتنی‌بر فضای ابری است که به تدوین‌گران و موشن‌گرافیست‌ها امکان می‌دهد با یکدیگر روی پروژه‌ای خاص و یکپارچه از طریق اپلیکیشن‌های پریمیر پرو، افتر افکتس (After Effects)، پری‌لود (Prelude) و مدیا انکودر (Media Encoder) همکاری کنند. تا پیش از این قابلیت، افراد مختلف مجبور بودند پروژه‌های جداگانه را برای هر کار، روی اپلیکیشن‌های موردبحث ایجاد کنند.

به‌لطف تیم پراجتکس امکان کار روی پروژه‌ها به‌شکلی یکپارچه و بدون رندر مجدد آن‌ها از طریق افتر افکتس و پریمیر پرو فراهم می‌شود. البته فراموش نکنید که برای استفاده از تیم پراکجتس باید به اینترنت متصل باشید و همچنین به‌صورت ماهانه هزینه‌ی اشتراک آن را پرداخت کنید. ادوبی می‌گوید امکان تبدیل فایل‌های تیم پراجکتس به فایل‌های مستقل و اضافه کردن آن‌ها به پنل پروداکشنز وجود دارد. تمامی مشترکان سرویس Creative Cloud قرار است به‌صورت رایگان تا تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۲۰ (۲۷ مرداد ۱۳۹۹) به سرویس تیم پراجکتس دسترسی داشته باشند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد قابلیت‌های اپلیکیشن ادوبی پریمیر پرو چیست؟ تاکنون با آن کار کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات