سامسونگ آماری از عملکرد استارتاپ‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در دوران کرونا ارائه کرد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
مطالعه 5 دقیقه
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با انتشار گزارشی به ارائه‌ی آماری در رابطه با عملکرد برخی از استارتاپ‌های تحت نظر این مرکز طی دورانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، پرداخته است.
تبلیغات

مرکز شتابدهی سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد و طی نزدیک به چهار سال فعالیت خود، موفق شده تا استارتاپ‌های متعددی را شتاب‌دهی کند که این روزها به سنگ محکی برای عملکرد این استارتاپ‌ها تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید، این روزها با شیوع ویروس کرونا هرچند چالش‌های متعددی برای کسب‌وکارها و مخصوصا استارتاپ‌های مختلف ایجاد شده، اما در عین حال فرصت‌هایی نیز برای برخی استارتاپ‌ها پدیدار شده که شاید بارزترین این فرصت‌ها را بتوان در افزایش اقبال مردم به سرویس‌هایی نظیر فروشگاه‌های اینترنتی، ارائه‌ی خدمات و مشاوره‌ی پزشکی آنلاین و همچنین سرویس‌های تسهیل کننده‌ی ارتباطات آنلاین خواند. 

مرکز شتاب‌دهی سامسونگ-امیرکبیر با انتشار گزارشی به ارائه‌ی آماری در رابطه با چهار استارتاپ فعال در این مرکز پرداخته که در حوزه‌هایی نظیر پایش بیمار، ارتباط آنلاین پزشک و بیمار، مدیریت و برگزاری وبینار و همچنین یک پلتفرم فعال در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی می‌شود. این استارتاپ‌ها شامل بهزی، زوپ، ایسمینار و اتیچر می‌شوند. هر یک از این استارتاپ‌ها در حوزه‌ی فعالیت خود شاهد رشد میزان استفاده بوده‌اند، بطوریکه بهزی به تنهایی ۳۴۲ هزار پایش بیمار را به انجام رسانده و در نتیجه رشدی ۳۸۰ درصدی را تجربه کرده است. 

بهزی

​​​​استارتاپ بهزی از اولین تیم‌های استارتاپی وارد شده به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر است. بهزی در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران، بر اساس یافته‌ها و استانداردهای جهانی فعالیت می‎کند.

در نتیجه اکنون و در زمان شیوع کرونا بهزی توانسته است خدمات ارزشمندی را به بیماران و کادر درمان ارائه کند. کاهش مراجعات حضوری، آموزش رفتارهای صحیح خود مراقبتی، مهارت‌های شرایط قرنطینه، پایش و پیگیری علایم افراد برای تشخیص زودهنگام از یک سو و جمع‌آوری و حفظ داده‌های کمی و کیفی جهت پژوهش‌های کاربردی از سویی دیگر از خدمات گران بهای تیم بهزی در این دوران به شمار می رود. تیم بهزی موفق شده با حضور دربیمارستان‎های مرجع مانند مسیح دانشوری و امام خمینی با ثبت‌نام بیماران در سامانه بهزی سهم به سزایی در کاهش حضوری افراد به بیمارستان‌ها داشته باشد.

این سامانه با رشد ۳۸۰ درصدی در دوران شیوع کرونا و آماری بالغ بر ۳۴۲ هزار بار پایش بیماران در این دوران توانسته است خدماتی مسئولانه و صادقانه را در اختیار کاربران این سامانه قرار دهد. خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران مبتلا به کرونا توسط بهزی تا پرچم سفید درمان کرونا کاملا رایگان است.

زوپ 

زوپ یکی دیگر از استارتاپ‌های حوزه درمان است که با حمایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و شکوفایی بیشتری یافت. این روزها که کرونا و هراس از ابتلا به آن در حقیقت به کابوس روزمره افراد جامعه تبدیل شده است، پلتفرم زوپ توانست با هدف محدودیت زمانی و مکانی با ویزیت و مشاوره پزشکی آنلاین امکان ارتباط تصویری بیماران با پزشکان را فراهم آورد.

رشد ۳ برابری ثبت‌نام در سایت، افزایش ۶ برابری مشاوره های آنلاین پزشکی، حضور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال و بیش از ۱۲۰۰ پزشک در پلتفرم  زوپ،  خود گواه این حقیقت است که تیم اجرایی زوپ در دوران کرونا توانسته است از طریق حذف مراجعات غیرضروری به اماکن درمانی و شناخت دقیق نیازهای حوزه سلامت  نقش بسیار مفیدی را در قبال کادر درمان و افراد جامعه ایفا کند. زوپ نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود با کد تخفیف کرونا مشاوره متنی خود در ارتباط با بیماری کرونا را کاملا رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد.

مرکز شتابدهی سامسونگ امیرکبیر

ایسمینار

ایسمینار در سیکل چهارم ورودی تیم‌های استارتاپی به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر قرار داشت که اکنون در شرایط شیوع کرونا توانسته است با رشد ۵ برابری در همه شاخص‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازهای دوران قرنطینه و دورکاری را رفع کند. در زمانی که رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی از ارکان مهم ادامه حیات تلقی می‌شود و  امکان حضور فیزیکی یک به یک افراد در سمینارها و شرکت‌ها وجود ندارد. ایسمینار توانست با فعالیت شبانه‌روزی، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های خود روزانه در حدود ۲۵۰ وبینار را در پلتفرم ایسمینار مدیریت کند و به  بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال خدمات دهد. ایسمینار در راستای مسئولیت اجتماعی خود در زمان اپیدمی کرونا ثبت‌نام بسیاری از وبینارهای خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

این پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار، کلاس و رویدادهای آنلاین) هرآنچه برای برگزاری وبینار مورد نیاز است از زیرساخت تا فروش فیلم وبینارهای برگزار شده را ارائه می‌دهد و در آن امکان برگزاری و هم امکان شرکت در وبینارها وجود دارد. ایسمینار نیز یکی دیگر از استارتاپ‌هایی بودکه توانست به کمک مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته باشد.

 اُتیچر

تعطیلی آموزشگاه‌های آموزش زبان در زمان قرنطینه عده زیادی را با نگرانی از عقب افتادگی در پیشرفت‌های آموزشی مواجه کرده است. اُتیچر نیز یکی دیگر از استارتاپ‌هایی است که به واسطه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و توسعه بیشتری یافت.

اُتیچر  یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که از فروردین ۹۶ فعالیت خود را آغاز نموده است. اُتیچر این امکان را برای زبان‌آموزان فراهم آورده که با هر هدفی از  تقویت مکالمه زبان تا آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، به صورت زنده و تعاملی با اساتید در ارتباط باشند. زبان آموزان در اتیچر می‌توانند با توجه به رزومه استاد، نظرات کاربران دیگر و هزینه هر جلسه، استاد و کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنند، همچنین اساتید زبان نیز می‌توانند با ثبت‌نام در پلتفرم و تعریف کلاس خود، زمان‌ برگزاری و هزینه کلاس‌هایشان را تعیین کنند. اکنون حدود یک هزار استاد زبان در پلتفرم اتیچر مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۳۰ هزار زبان‌آموز از خدمات آموزشی این سایت استفاده می‌کنند.

اتیچر در دوران شیوع کرونا نیز به واسطه مسئولیت‌های اجتماعی خود در کمپینی برای کلیه اساتید زبانی که کلاس‌های آنها کنسل شده است شرایطی را مهیا ساخت که کلاس‌های خود را آنلاین و رایگان در پلتفرم اتیچر برگزار کنند و همچنین با ارائه ۱۵ درصد تخفیف به زبان‌آموزان به رشد ۲۰ برابری فعالیت‌های خود در دوران کرونا دست یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات