اختصاص بخشی از درآمد حاصله از فروش آیفون SE 2020 به مقابله با بیماری کرونا

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که مدلی به رنگ قرمز از آیفون SE 2020 به جمع محصولات برند پروداکت رد پیوسته است و بخشی از درآمد حاصله از فروش آن برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص خواهد یافت.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۶ بود که بنیاد خیریه‌ای به نام رد (Red) یا قرمز وب‌سایتی به همین نام (red.org) تاسیس کرد و به‌جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مبارزه با بیماری‌هایی ازجمله ایدز در کشورهای آفریقایی پرداخت. برخی از شرکت‌ها و سازنده محصولات مختلف نیز برندی جانبی در کنار برند اصلی خود رونمایی کردند که محصولاتشان به رنگ قرمز بود و بخشی از درآمد حاصله از فروش آن‌ها به بنیاد خیریه رد اختصاص می‌یافت.

اپل نیز ازجمله شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارد و محصولاتی را تحت برند پروداکت رد (Product Red) به بازار عرضه می‌کند. اخیرا نیز اعلام شده است که مدلی از گوشی آیفون SE تحت برند پروداکت رد و در رنگ‌بندی قرمز به بازار عرضه خواهد شد و بخشی از درآمد حاصله از فروش آن‌، به امور خیریه برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص خواهد یافت.

محصولات قبلی برند پروداکت رد اپل به مبارزه با گسترش بیماری ایدز اختصاص یافته‌اند؛ اما کوپرتینویی‌ها می‌خواهند کمک هزینه‌ای نیز برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا جمع‌آوری کنند. در بیانیه اپل آمده است که از این پس تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰‌(۹ مهر ۹۹) بخشی از درآمد حاصله از فروش محصولات تحت برند پروداکت رد، ازجمله مدل قرمز گوشی آیفون SE 2020 برای کمک به مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفته می‌شود.

محصولات تحت برند پروداکت رد اپل شامل لوازم جانبی، برخی از آیفون‌ها، بندهای اپل واچ، قاب‌های مخصوص آیفون‌ها می‌شود. اخیرا نیز مدل قرمز رنگ آیفون SE 2020 به جمع محصولات برند پروداکت رد افزوده شده است.

آیفون SE مدل 2020 / iPhone SE 2020

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی با بنیاد خیره رد همکاری می‌کنند که می‌توان به اپل، نایکی و استارباکس اشاره کرد. این شرکت‌ها نیز مانند اپل به کمک بنیاد خیریه رد رفتند تا جلوی گسترش بیماری ایدز در آفریقا را بگیرند و حال به‌نظر می‌رسد که با گسترش بیماری کرونا به سراغ جمع‌آوری مبلغی برای مقابله با این بیماری رفته‌اند.

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که اپل بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد حاصله از فروش محصولات تحت برند پروداکت رد را به بنیاد خیریه رد اهدا کرده است و همین امر اپل را به بزرگ‌ترین اهداکننده به خیریه‌ها در میان شرکت‌های فناوری تبدیل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات