اولین پیشرانه ۹/۷ لیتری و ۱،۰۰۰ اسب‌بخار دنیا معرفی شد

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Race Cast Engineering از پیشرانه ۹/۷ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مبتنی بر مدل V8 توسط جنرال موتورز رونمایی کرد که به لطف بهره‌گیری از چهار توربوشارژر و ECU شرکت Haltech، می‌تواند حدود ۱،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.
تبلیغات

تعداد خودروهای تقویت‌شده و پیشرانه‌های قدرتمند در استرالیا فراتر از انتظار است. مدل خورجینی ۱۲ سیلندر مبتنی بر پیشرانه هشت سیلندر LS جنرال موتورز که توسط Race Cast Engineering و با استفاده از ECU شرکت Haltech ساخته شده، یکی از شاهکارهای جدید این منطقه به شمار می‌رود. شرکت تیونینگ خودرو Race Cast Engineering، تجربه زیادی در استفاده از پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر LS و استفاده از فناوری‌های چاپ سه‌بعدی ماسه‌ای (3D sand printing) برای تبدیل آن‌ها به پیشرانه‌های V12 دارد. با استفاده از یک پیشرانه‌ی ۶/۵ لیتری و اضافه شدن چهار سیلندر جدید، حجم موتور به ۹/۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه جدید از بلوک تمام آلومینیومی و همچنین سرسیلندر سفارشی، منیفولد اختصاصی، میل‌لنگ و میل‌بادامک سفارشی بهره می‌برد. نکته‌ی جالب اینکه بسیاری از اجزای بالا و پایین پیشرانه از جمله پیستون‌ها، رینگ‌ها و شاتون‌ها همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند و توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

پیشرانه یادشده در حالت تنفس طبیعی و با بهره‌گیری از ECU شرکت Haltech، می‌تواند ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. با این حال چهار توربوشارژر Garrett GT3582R نیز را روی موتور نصب شده است تا کمبود قدرت وجود نداشته باشد. درحالی‌که این توربوشارژرها در مقایسه با برخی مدل‌های موجود در بازار بسیار کوچک‌تر هستند، هرکدام تنها با گازهای خروجی ۳ سیلندر کار می‌کنند و تقریبا ۲/۵ لیتر حجم جابجایی دارند تا ابزاری مناسب برای تیونینگ خودرو باشند.

پیشرانه۹/۷ لیتری و چهار توروبوشارژ، هنوز باید مراحل مختلفی را برای گام گذاشتن روی دینامومتر بگذارند و هم‌اکنون روی پایه موتور قرار دارد اما کاملا کاربردی است. انتظار می‌رود که وقتی این پیشرانه آزمایش شود، قدرتی بیش از ۱،۰۰۰ اسب‌بخار و فشاری حدود هفت psi داشته باشد. شرکت Haltech از طرفداران خود در یوتیوب خواسته است که درباره خودرویی که باید به این پیشرانه قدرتمند مجهز شود، اظهارنظر کنند. به‌نظر شما چه خودرویی می‌تواند شایستگی حضور این پیشرانه را در زیر کاپوت خود داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات