وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 معرفی شدند

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
مطالعه 9 دقیقه
وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 با پردازنده‌ی مرکزی پرقدرت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی مناسب و دوربین توانمند سرانجام از راه رسیدند تا نفسی تازه به بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا بدمند.
تبلیغات

وان‌پلاس از مدت‌ها پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که قصد دارد با برگزاری مراسمی آنلاین در روز ۲۶ فروردین، جدیدترین دستاوردهایش را در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در معرض دید قرار دهد. مراسم ویژه‌ی چینی‌ها سرانجام برگزار شد تا شاهد رونمایی رسمی وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) باشیم؛ این دو گوشی وان‌پلاس سخت‌افزاری قدرتمند دارند، از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و با ظاهری مدرن در پی به‌چالش‌کشیدن بزرگان بازار هستند. 

بسیاری از کاربران، گوشی‌های هوشمند ساخته‌شده توسط وان‌پلاس را «قاتل پرچمداران» می‌نامند؛ زیرا این گوشی‌ها ضمن داشتن مشخصاتی در حد و اندازه‌ی بهترین گوشی‌های بازار، با قیمتی نسبتا پایین‌تر از آن‌ها روانه‌ی بازار می‌شوند. نگاهی کلی به مشخصات وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو نیز قدرت بالای این گوشی‌ها را به ما نشان می‌دهد؛ اما ظاهرا هزینه‌های تولیدی گوشی‌های جدید وان‌پلاس به‌حدی بالا رفته‌اند که این شرکت مجبور شده است آن‌ها را با قیمتی بالاتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی کند.

با درنظرگرفتن این توضیحات، شاید لقب قاتل پرچمداران برای وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو کمی سنگین باشد؛ اما این موضوع هیچ چیزی از ارزش‌های آن‌ها کم نمی‌کند. پرچمداران جدید وان‌پلاس دستگاه‌هایی قدرتمند با طراحی چشم‌نواز هستند و پتانسیل بالایی برای به‌چالش‌کشیدن رقبای قدرشان دارند.

همان‌طور که انتظار داشتیم، وان‌پلاس گوشی‌های هوشمند جدیدش را در دو مدل معرفی کرده است. هر دو گوشی در حد خودشان سخت‌افزاری قدرتمند دارند، اما این مدل Pro است که به‌عنوان پرچم‌دار جدید وان‌پلاس شناخته می‌شود. این گوشی هوشمند که قیمت پایینی هم ندارد، در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین چهارگانه با حسگرهای باکیفیت استفاده می‌کند و در رنگ‌های جذابی دردسترس قرار می‌گیرد. 

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

وان پلاس 8 پرو

وان‌پلاس ۸ پرو قوی‌ترین مدل از گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ است که از طراحی بهبودیافته‌ای نسبت‌به نسل قبل بهره می‌برد و با سخت‌افزاری توانمند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وان‌پلاس طی سال‌های اخیر برای کاهش هرچه‌بیشتر حاشیه‌ی اطراف نمایشگر به راهکارهای متعددی روی آورد. این شرکت ابتدا سراغ بریدگی (ناچ) قطره‌ای‌شکل رفت و سال گذشته در گوشی وان‌پلاس ۷ پرو از دوربین پاپ‌آپ (بالاجهنده) استفاده کرد تا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه، به بیشتر حد خود برسد.

در وان‌پلاس ۸ پرو نه بریدگی قطره‌ای‌شکل وجود دارد و نه دوربین سلفی بالاجهنده. این گوشی پرچم‌دار در بخش بالایی نمایشگر به حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی مجهز شده است. این نوع طراحی برای کسانی که صنعت گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کنند، آشنا است. وان‌پلاس تمام تلاش خود را به کار بسته تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر دستگاه جدیدش را کاهش دهد و وان‌پلاس ۸ پرو ظاهری مدرن داشته باشد.

وان‌‌پلاس ۸ پرو گواهی رسمی IP68 دارد، از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده است

جدیدترین گوشی وان‌پلاس برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶/۷۸ اینچ با وضوح ۳٬۱۶۸ در ۱٬۴۰۰ پیکسل بهره می‌گیرد. این صفحه‌نمایش ضمن پشتیبانی از استانداردهای HDR10 و +HDR10، پنل OLED دارد و نسبت تصویر غیرمعمول ۱۹/۸:۹ را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت را دارد. صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو توانسته است بالاترین امتیاز ممکن را از سوی مؤسسه‌ی دیسپلی‌میت کسب کند. این گوشی موفق‌به ثبت ۱۳ رکورد جدید شده است.

مهم‌ترین نکته درمورد نمایشگر وان‌پلاس ۸ پرو، نرخ نوسازی (رفرش ریت) آن است. براساس اعلام رسمی وان‌پلاس، گوشی موردبحث صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد؛ این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوای بصری نظیر انیمیشن‌ها، ویدئوها و بازی‌ها به‌شکلی بسیار روان‌تر نشان داده شوند و تماشای آن‌ها لذت بیشتری به چشم منتقل کند. وان‌پلاس ۸ پرو تراشه‌ای ویژه با نام MEMC دارد که نرخ فریم ویدئوها را بالا می‌برد؛ بدین ترتیب امکان بهره‌گیری از مزیت‌های نمایشگر ۱۲۰ هرتز دستگاه فراهم می‌شود. در زیر صفحه‌نمایش دستگاه حسگر اثر انگشت جای گرفته است. وان‌پلاس ۸ پرو با داشتن گواهی رسمی IP68 مقاومت زیادی از خود دربرابر نفوذ آب و گردوغبار نشان می‌دهد.

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

گوشی وان‌پلاس ۸ پرو به‌منظور پردازش کارهای مختلف از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام (Qualcomm Snapdragon 865) استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ تراشه‌‌ای پرچم‌دار است که تمرکزی ویژه روی نسل پنجم شبکه‌های موبایل (5G) و البته قابلیت‌های متنوع مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI) دارد. کوالکام هنگام معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ از این تراشه‌ی موبایلی به‌عنوان «پیشرفته‌ترین پلتفرم 5G دنیا» یاد کرد. این پردازنده‌ی قدرتمند دارای مودم 5G مجزای X55 است.

اسنپدراگون ۸۶۵ درمجموع به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز شده است: یک هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس پردازشی ۲/۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس پردازشی ۲/۴ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس پردازشی ۱/۸ گیگاهرتز. تراشه‌ی موردبحث کوالکام، پردازش‌های گرافیکی را با اتکا بر پردازنده‌ی آدرنو ۶۹۸ انجام می‌دهد و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET ساخته شده است. 

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند 

براساس اطلاعات منتشرشده، وان‌پلاس ۸ پرو از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 بهره می‌گیرد و با جدیدترین نسخه از رابط کاربری اکسیژن OS مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی هوشمند پرچم‌دار در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه است. در این مجموعه‌دوربین، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 سونی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. این حسگر حاصل همکاری نزدیک سونی و وان‌پلاس است.

دوربین اصلی دستگاه پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱/۱۲ میکرون دارد و از لنزی با دیافراگم f/1.78 بهره می‌گیرد. همچنین این دوربین به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش گیر تصویر الکترونیکی (EIS) مجهز شده است؛ وان‌پلاس از این سیستم به‌عنوان سیتم لرزش‌گیر تصویر هیبریدی یاد می‌کند. دوربین دوم دستگاه نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ اما این حسگر از نوع IMX586 است که نسبت‌به حسگر دوربین اصلی، قدیمی‌تر به‌شمار می‌آید. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دوم به‌لنزی فوق عریض (اولترا واید) با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد.

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

وان‌پلاس ۸ پرو افزون بر دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یادشده، دو دوربین دیگر نیز در پنل پشتی دارد. یکی از آن‌ها به حسگر ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و ضمن بهره‌مندی از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، از لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. دوربین اپتیکال وان‌پلاس ۸ پرو بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری دیجیتالی را ارائه می‌دهد. در نهایت به دوربین آخر می‌رسیم که حسگری ۵ مگاپیکسلی دارد و به‌منظور فیلتر رنگ‌ها به‌کار می‌رود. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است. وان‌پلاس ۸ پرو همچنین در پنل پشتی، فلاش دوگانه‌ی LED دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، در بخش بالایی صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو حفره‌ای کوچک به‌چشم می‌خورد. این حفره میزبان دوربینی سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 سونی است و از فوکوس ثابت بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دستگاه لرزش‌گیر الکترونیکی دارد و از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند.

قدرتمندترین مدل وان‌پلاس ۸ پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، ۹۹۹ دلار قیمت دارد

وان‌پلاس ۸ پرو ازطریق دوربین اصلی‌اش می‌تواند ویدئوهایی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. این گوشی همچنین توانایی ضبط ویدئوهای حرکت آهسته‌ی 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد. نرم‌افزار دوربین وان‌پلاس ۸ پرو از قابلیت‌های مختلفی نظیر Cine Mode ،Nightscape ،Super Macro ،Pro Mode و Audio Zoom بهره می‌گیرد. 

وان‌پلاس ۸ پرو ۱۹۹ گرم وزن دارد و ضمن بهره‌مندی از بلوتوث ۵/۱، از استاندارد وای‌فای ۶ هم پشتیبانی می‌کند. پرچم‌دار چینی‌ها باتری ۴٬۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات دارد و از فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. فناوری شارژ سریع عادی، درصد باتری وان‌پلاس ۸ پرو را در عرض نیم ساعت، از صفر به ۶۰ می‌رساند. به‌علاوه فناوری شارژ بی‌سیم سریع در همین بازه‌ی زمانی درصد شارژ را از صفر به ۵۰ می‌رساند. درضمن ازطریق وان‌پلاس ۸ پرو امکان شارژ دستگاه‌های دیگر با توان ۳ وات وجود دارد. گوشی موردبحث قرار است در رنگ‌های مشکی، سبز و آبیِ سیر دردسترس قرار گیرد. مدلی از این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸۹۹ دلار قیمت دارد. از طرفی مدل دیگر دستگاه با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۹۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد.

مقایسه 2 محصول
موبایل وان پلاس 8وان پلاس 8نمای روبرو موبایل وان پلاس 8 پرووان پلاس 8 پرو
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 700 یوروحدود 900 یورو
تاریخ معرفی14 آوریل 202014 آوریل 2020
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه21 آوریل 202021 آوریل 2020
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری OxygenOS 10 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری OxygenOS 10 قابل ارتقاء به اندروید 12
ابعاد160.2 در 72.9 در 8 میلی‌متر165.3 در 74.4 در 8.5 میلی‌متر
وزن180 گرم199 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سبز نقره‌ای بنفش و صورتیسبز آبی مشکی
ابعاد نمایشگر6.55 اینچ6.78 اینچ
نوع نمایشگرFluid AMOLEDFluid AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1440 در 3168 پیکسل
تراکم پیکسلی~402 پیکسل در اینچ~513 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:9-
نسبت نمایشگر به بدنه~88.7 درصد~90.8 درصد
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
مدل تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5GQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر پلاس7 نانومتر پلاس
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 5851 هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585
پردازنده گرافیکیAdreno 650Adreno 650
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.0UFS 3.0
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.0 اینچ سایز سنسور لنز واید 25 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر1.12 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.43 اینچ سایز سنسور لنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری f/1.8
دوربین اولتراواید16 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.2 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1/2.0 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2
دوربین ماکرو2 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین ماکرولنز ماکرو f/2.4-
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری Auto-HDR لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری Auto-HDR لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین تله‌‌فوتو-8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو-لنز تله‌فوتو 1/1.0 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خوکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
دوربین تشخیص عمق-5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تشخیص عمق-f/2.4
دوربین سلفی اصلی16 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی1.0 میکرومتر سایز پیکسل 1/3 اینچ سایز سنسور لنز واید f/2.01.0 میکرومتر سایز پیکسل 1/3 اینچ سایز سنسور لنز واید f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps1080p@30fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4300 میلی‌آمپر ساعت4510 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده30 وات30 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 22 دقیقه50 درصد در 23 دقیقه، 50 درصد در 30 دقیقه (بی‌سیم)
درگاه اتصالUSB Type-C 3.1USB Type-C 3.1
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم-30 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-شارژ معکوس بی‌سیم 3 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-FiDLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)DLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/SBAS - دو باندهGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/SBAS - دو بانده
وان پلاس 8 / OnePlus 8

وان پلاس 8

وان‌پلاس ۸ معمولی، عضو دیگر گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ است که تفاوت‌هایی اندک بین آن و مدل پرو به‌چشم می‌خورد. این گوشی نیز همچون برادر بزرگ‌تر خود از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. بااین‌حال حافظه‌ی رم مدل معمولی از نوع LPDDR4X است، درحالی‌که مدل پرو از حافظه‌ی LPDDR5 استفاده می‌کند. وان‌پلاس ۸ معمولی نیز با جدیدترین نسخه‌ی اکسیژن OS بر پایه‌ی اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و از صفحه‌نمایش فلوئید AMOLED بهره می‌گیرد.

نمایشگر وان‌پلاس ۸ معمولی اندازه‌ای ۶/۵۵ اینچی دارد و محتوای بصری را با وضوح ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد. این نمایشگر نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد، از تراکم پیکسلی ۴۰۲ppi استفاده می‌کند و حداکثر روشنایی ۱٬۱۰۰ نیت دارد. تفاوت مهم بین صفحه‌نمایش دو گوشی، نرخ نوسازی آن‌ها است. درحالی‌که مدل پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند، وان‌پلاس ۸ معمولی به نمایشگر ۹۰ هرتز مجهز شده است. تفاوت مهم دیگر بین وان‌پلاس ۸ معمولی با مدل پرو، به مجموعه‌دوربین پنل پشتی برمی‌گردد.

وان پلاس 8 / OnePlus 8

براساس اطلاعات رسمی، وان‌پلاس ۸ در پنل پشتی میزبان سه دوربین مجزا است. دوربین اصلی دستگاه حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی دارد. این دوربین اصلی ضمن پشتیبانی از سیستم‌های لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی از لنزی با دیافراگم f/1.75 استفاده می‌کند. دوربین دوم دستگاه به حسگری ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و لنزی فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۶ درجه‌ای دارد. دوربین آخر حسگری ۲ مگاپیکسلی درکنار لنز ماکرو دارد و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. وان‌پلاس ۸ معمولی نیز در پنل پشتی فلاش LED دوگانه دارد.

وان‌پلاس ۸ در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 است. به‌عبارتی دیگر، هیچ تفاوتی بین دوربین سلفی وان‌پلاس ۸ پرو و وان‌پلاس ۸ معمولی به‌چشم نمی‌خورد. دوربین اصلی وان‌پلاس ۸ نیز می‌تواند ویدئوهای 4K معمولی را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. این گوشی همچنین توانایی ضبط ویدئوهای حرکت آهسته‌ی 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد. وان‌پلاس ۸ معمولی همچون مدل پرو، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 دارد و قرار است در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه شود. این گوشی مدلی دیگر با نوعی رنگ فلوئورسنت خاص با نام درخشش میان‌ستاره‌ای (Interstellar Glow) دارد. 

وان پلاس 8 / OnePlus 8

وان‌پلاس ۸ معمولی ۱۸۰ گرم وزن دارد و از بلوتوث ۵/۱ به‌همراه وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند. این گوشی نیز همچون برادر بزرگش حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر دارد و از صدای استریو به‌همراه فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. باتری به‌کاررفته در وان‌پلاس ۸ ظرفیت ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. در مدل معمولی خبری از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس نیست. وان‌پلاس قصد دارد مدلی از وان‌پلاس ۸ را که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند، با قیمت ۶۹۹ دلار دردسترس قرار دهد. مدل قوی‌تر گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارای برچسب قیمت ۷۹۹ دلار است.

مقایسه 2 محصول
موبایل وان پلاس 8وان پلاس 8نمای روبرو موبایل وان پلاس 8 پرووان پلاس 8 پرو
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 700 یوروحدود 900 یورو
تاریخ معرفی14 آوریل 202014 آوریل 2020
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه21 آوریل 202021 آوریل 2020
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری OxygenOS 10 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری OxygenOS 10 قابل ارتقاء به اندروید 12
ابعاد160.2 در 72.9 در 8 میلی‌متر165.3 در 74.4 در 8.5 میلی‌متر
وزن180 گرم199 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سبز نقره‌ای بنفش و صورتیسبز آبی مشکی
ابعاد نمایشگر6.55 اینچ6.78 اینچ
نوع نمایشگرFluid AMOLEDFluid AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1440 در 3168 پیکسل
تراکم پیکسلی~402 پیکسل در اینچ~513 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:9-
نسبت نمایشگر به بدنه~88.7 درصد~90.8 درصد
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
مدل تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5GQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر پلاس7 نانومتر پلاس
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 5851 هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585
پردازنده گرافیکیAdreno 650Adreno 650
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.0UFS 3.0
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.0 اینچ سایز سنسور لنز واید 25 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر1.12 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.43 اینچ سایز سنسور لنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری f/1.8
دوربین اولتراواید16 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.2 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1/2.0 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2
دوربین ماکرو2 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین ماکرولنز ماکرو f/2.4-
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری Auto-HDR لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری Auto-HDR لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین تله‌‌فوتو-8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو-لنز تله‌فوتو 1/1.0 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خوکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
دوربین تشخیص عمق-5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تشخیص عمق-f/2.4
دوربین سلفی اصلی16 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی1.0 میکرومتر سایز پیکسل 1/3 اینچ سایز سنسور لنز واید f/2.01.0 میکرومتر سایز پیکسل 1/3 اینچ سایز سنسور لنز واید f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps1080p@30fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4300 میلی‌آمپر ساعت4510 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده30 وات30 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 22 دقیقه50 درصد در 23 دقیقه، 50 درصد در 30 دقیقه (بی‌سیم)
درگاه اتصالUSB Type-C 3.1USB Type-C 3.1
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم-30 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-شارژ معکوس بی‌سیم 3 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-FiDLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)DLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/SBAS - دو باندهGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/SBAS - دو بانده

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات