اپلیکیشن IGTV اینستاگرام به‌روزرسانی شد

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اینستاگرام روز گذشته اپلیکیشن IGTV را بازطراحی کرد. این شرکت سعی کرده است در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی IGTV تمرکزی بیشتر روی دیده شدن خالقان محتوای ویدئویی داشته باشد.
تبلیغات

IGTV فرمت جدیدی برای تولید و انتشار ویدئو بر بستر اینستاگرام است که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و آمار نشان می‌دهد این سرویس نتوانسته است انتظارات اولیه را برآورده کند و به پلتفرمی انقلابی در حوزه‌ی ویدئوهای طولانی تبدیل شود. بااین‌حال اخبار جدید حاکی از آن هستند که اینستاگرام نمی‌خواهد تسلیم شود.

 اینستاگرام اخیرا اپلیکیشن مستقل IGTV را به‌روزرسانی کرده است تا از این طریق توجه افراد بیشتری را به‌سمت سرویس خود جلب و خالقان محتوا را مجاب کند بیش‌ازپیش به تولید ویدئوهای طولانی روی بیاورند. اینستاگرام روز گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج از بازطراحی کامل صفحه‌ی اصلی IGTV خبر داد. به‌هنگام بازکردن اپلیکیشن نخستین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، نوار ناوبری بخش پایین صفحه است که سه گزینه دارد.

در صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی جدید، یکی از خالقان محتوا در بالاترین بخش جای می‌گیرد تا کاربر برای مشاهده‌ی ویدئوهای او ترغیب شود. فردی که در بالاترین بخش صفحه‌ی اصلی جای می‌گیرد متناسب با سلیقه‌ی کاربر انتخاب می‌شود. اینستاگرام می‌گوید انتخاب این فرد به فهرست صفحات فالوشده توسط کاربر و همچنین سیستم هوش مصنوعی اپلیکیشن بستگی دارد.

با وجود همه‌ی تغییرات اعمال‌شده در صفحه‌ی اصلی، تب دیسکاور (Discover) را می‌توان بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اعمال‌شده در اپلیکیشن IGTV به‌شمار آورد. در نسخه‌ی پیشین IGTV تنها ویدئوهای صفحات فالوشده توسط کاربر به‌همراه ویدئوهای محبوب سراسر پلتفرم نشان داده می‌شدند؛ اما در نسخه‌ی جدید به‌لطف تب دیسکاور می‌توان به مشاهده‌ی ویدئوهای دیگر نیز پرداخت. تب دیسکاور بدون شک باعث خواهد شد محتوای ویدئویی، سریع‌تر به دست کاربران برسند.

آی جی تی وی اینستاگرام / Instagram IGTV

صفحه‌ی اصلی IGTV از این پس دارای سه دکمه‌ی ناوبری در بخش پایین است

صفحه‌ی اصلی IGTV اینستاگرام به‌‌طور کامل بازطراحی شده است

افزون بر موارد بالا، تغییراتی جزئی نیز در اپلیکیشن اینستاگرام اعمال شده است که شاید در نگاه اول، چندان به‌چشم نیاید، اما روی تجربه‌ی کاربری اپلیکیشن اثرگذار است. از این پس کاربران می‌توانند پست‌های IGTV خودشان را در استوری منتشر کنند و به‌جای نمایش فریمی ساکن، ۱۵ ثانیه از ویدئو به‌نمایش درخواهد آمد. این رویکرد باعث می‌شود افراد بیش‌ازپیش برای کلیک روی لینک به‌منظور دیدن ویدئوی کامل ترغیب شوند؛ اتفاقی که در نهایت باعث خواهد شد شمار بازدید ویدئوهای خالقان محتوا بالاتر رود.

تمامی این به‌روزرسانی‌ها استفاده از IGTV را به کاری لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کنند؛ زیرا محتوای ویدئویی سریع‌تر به دست افراد می‌رسد و خالقان محتوا نیز افزایش بازدید تجربه خواهند کرد. بااین‌حال تغییرات موردبحث در اپلیکیشن مستقل IGTV اعمال شده‌اند. نباید فراموش کنیم که امروزه افراد متعددی از طریق اپلیکیشن خود اینستاگرام به IGTV مراجعه می‌کنند که البته گرچه شمار آن‌ها به‌صورت رسمی مشخص نشده است، اما شکی نداریم که کم نیستند.

با بررسی کوتاه فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن متوجه می‌شویم که اینستاگرام در سیستم‌های عامل اندروید و iOS بیش از ۱۰ میلیون بار توسط کاربران نقد و بررسی شده است. درحالی که شمار نقد و بررسی‌های IGTV در اپ استور کمی بیشتر از ۱٬۰۰۰ و در پلی استور حدودا ۲۵٬۰۰۰ هزار عدد است. با وجود همه‌ی این‌ها، به‌روزرسانی اپلیکیشن IGTV برای تمرکز بیشتر روی خالقان محتوا، اتفاقی دور از انتظار نبود. این شرکت مدتی پیش تیمی ویژه برای پیدا کردن افراد بااستعداد تشکیل داد تا از آن‌ها در جهت تولید ویدئوهای خلاقانه به‌خصوص برای بخش IGTV استفاده کند. 

به‌روزرسانی‌های اعمال‌شده نشان می‌دهند که احتمالا اینستاگرام فکر می‌کند کاربرانش برای پیدا کردن ویدئوهای جدید در IGTV با برخی چالش‌ها مواجه هستند و به‌همین دلیل است که شمار بازدید از محتوای برخی خالقان چندان بالا نیست. اینستاگرام برای هرچه بیشتر دیده‌شدن ویدئوها به کاربران امکان می‌دهد ویدئوهای IGTV را در فید اصلی هم قرار دهند. اینستاگرام می‌گوید اعتقاد دارد که IGTV «آینده‌ی صنعت ویدئو» را تشکیل می‌دهد و به‌همین دلیل قصد دارد به مردم امکان دهد ویدئوهایی را که به آن‌ها علاقه‌ دارند، به‌سادگی پیدا کنند. اینستاگرام همچنان برای ادامه دادن به روند رشدش باید کاری کند که خالقان محتوا بیش‌ازپیش به تولید ویدئو بپردازند؛ به‌همین دلیل این شرکت سعی می‌کند با به‌روزرسانی‌هایی جدید، خالقان محتوا را بیش‌ازپیش در مرکز توجه قرار دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد به‌روزرسانی جدید IGTV چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات