هزار نفر از کارکنان Yelp از کار برکنار شدند

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
Yelp در اطلاعیه‌ای اعلام کرده به‌دلیل تحولات اخیر در پی همه‌گیری ویروس کرونا، مجبور شده است هزار نفر از کارمندان خود را از سمَتشان برکنار کند و ۱،۱۰۰ نفر دیگر را به مرخصی اجباری بفرستد.
تبلیغات

یلپ (Yelp) شرکتی با سهام عمومی است که دفتر مرکزی‌اش در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. این شرکت مالک وب‌سایت Yelp.com و اپلیکیشن موبایل یلپ است و ضمن توسعه‌ی ‌همیشگی آن‌ها، از سرورهایشان میزبانی و برای آن‌ها بازاریابی می‌کند. عملکرد اصلی سرویس یلپ ارائه‌ی بازخوردهای افراد از کسب‌و‌کارهای مختلف به یکدیگر است. یلپ همچنین سرویس رزرو آنلاینی با نام Yelp Reservations دارد. گزارش‌های رسمی اخیر نشان می‌دهند یلپ به‌دلیل مشکلات ایجاد‌شده‌ی ناشی از شیوع کرونا ۱،۰۰۰ نفر از کارکنان خود را از کار برکنار کرده و ۱،۱۰۰ نفر را به مرخصی فرستاده است. 

جرمی استاپلمن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی یلپ، چند روز پیش ایمیلی برای کارکنانش فرستاد تا برکناری ۱،۰۰۰ از آن‌ها را رسما اعلام کند. در این ایمیل، آمده است به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و آثار ناشی از آن، یلپ مجبور شده شمار کارکنانش را با برنامه‌ریزی و ازطریق اخراج و مرخصی اجباری و ساعات کاری شماری از کارکنانش را نیز کاهش دهد. یلپ تاکنون ترجیح داده است درباره‌ی آن دسته از شغل‌های متأثر از این تصمیم جدید سخنی به‌میان نیاورد. 

استپلمن ایمیلی برای تمامی کارکنان فرستاده و در آن گفته است:

یلپ با کسب‌و‌کارهای محلی، مردم را در ارتباط با یکدیگر نگه می‌دارد. این کسب‌و‌کارها به‌میزان درخورتوجهی مجبور شده‌اند صرف هزینه برای محصولات و سرویس‌های یلپ را کاهش دهند یا به‌طورکلی هزینه‌ها را قطع کنند.

یلپ تأکید کرده است کاهش درخورتوجه نیروی کار گزینه‌ی آخری بوده که این شرکت داشته است. ظاهرا یلپ پیش از اخراج کارکنان و فرستادن برخی از آن‌ها به مرخصی اجباری، با انجام کارهایی خاص میزان هزینه‌ها را کاهش داده است تا همچنان بتواند برخی از پروژه‌های کاری خود را پیش ببرد. 

استپلمن درادامه‌ی سخنانش می‌گوید برای کاهش بیشتر هزینه‌ها، قرار است دستمزد تمامی مدیران اجرایی یلپ موقتا ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. افزون‌بر‌این، مدیرعامل یلپ می‌گوید تا زمان ادامه‌داشتن مشکلات فعلی، خودش دستمزدی دریافت نمی‌کند و قصد ندارد در ماه‌های باقی‌مانده‌ی سال جاری میلادی، جوایز سهام خود را واگذار کند. جرمی استپلمن به‌طورعادی سالانه یک دلار حقوق دریافت می‌کند؛ اما دستمزد اصلی او ازطریق سهام شرکت به‌جیبش می‌رود.

ناگفته نماند یلپ ماه گذشته ضمن اعلام عقد قرارداد تجاری با شرکت GoFundMe، گفت قصد دارد در قالب تبلیغات، ۲۵ میلیون دلار به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک کند؛ اما چیزی نگذشته بود که یلپ در پی دریافت شکایت از بسیاری از دارندگان رستوران‌ها، با انتشار اطلاعیه‌ای جدید، برنامه‌های خود برای کمک به کسب‌و‌کارها را لغو کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این تصمیم یلپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات