امکان مشاهده پخش زنده ویدئوهای اینستاگرام در نسخه تحت وب فراهم شد

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اینستاگرام در روزهای اخیر بهبودهای متعددی روی نسخه‌ی تحت وب پلتفرم خود اعمال کرده است. در همین راستا از ساعاتی پیش شاهد فراهم‌سازی امکان مشاهده‌ی پخش زنده‌ی ویدئوها در اینستاگرام تحت وب بودیم.
تبلیغات

بخش پخش زنده‌ی اینستاگرام (Instagram Live) یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیا برای پخش ویدئوی شخصی به‌صورت زنده است. با این‌ حال امکان مشاهده‌ی ویدئوهای زنده‌ی اینستاگرام تنها از طریق نسخه‌ی موبایلی وجود دارد و کسانی که از طریق نسخه‌ی وب وارد این شبکه‌ی اجتماعی می‌شوند، نمی‌توانند ویدئوهای زنده را تماشا کنند. تنها چند روز پس از این‌که اینستاگرام امکان دسترسی به بخش دایرکت را به‌صورت گسترده برای تمامی کاربران نسخه‌ی تحت وب فراهم کرد، بهبودی دیگر در این پلتفرم اعمال شده است. بر اساس گزارش‌های جدید، از این پس امکان مشاهده‌ی ویدئوهای پخش زنده‌ی اینستاگرام در نسخه‌ی تحت وب آن وجود دارد. بنابراین برای مشاهده‌ی لایو اینستاگرام دیگر مجبور نیستید آن را در گوشی باز کنید.

برخلاف قابلیت قبلی، این بار شاهد انتشار اطلاعیه‌ی رسمی از سوی اینستاگرام نیستیم. در واقع خود کاربران از ساعاتی پیش متوجه شدند که هنگام استفاده از نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام می‌توانند ویدئوهایی را که به‌صورت زنده در حال پخش هستند، تماشا کنند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمالا قابلیت موردبحث فعلا به‌صورت گسترده برای همه در دسترس قرار نگرفته است. با این حال بهتر است بیشتر منتظر بمانیم؛ زیرا احتمالا اینستاگرام قصد دارد قابلیت موردبحث را به‌مرور زمان در دسترس همه قرار دهد.

بدون شک مشاهده‌ی ویدئوهای زنده در نسخه‌ی تحت وب لذت بیشتری به‌همراه دارد؛ زیرا در نسخه‌ی موبایلی نظراتی که به‌صورت آنی در حال انتشار هستند، روی ویدئو قرار می‌گیرند، اما در نسخه‌ی تحت وب این نظرات در پنجره‌ای جداگانه به‌نمایش درمی‌آیند.

در واقع در نسخه‌ی تحت وب، ویدئوهای پخش زنده ساماندهی بیشتری دارند و تماشای آن‌ها لذت‌بخش‌تر است. این موضوع به‌خصوص برای لایوهای دونفره صدق می‌کند. در لایوهای دونفره، پنجره‌ی نظرات روی چهره‌ی یکی از افراد شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و باعث شلوغ شدن بیش از حد صفحه می‌شود. البته فراموش نکنید که ظاهرا هنوز هم امکان آغاز پخش زنده‌ی ویدئو از طریق نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام فراهم نشده است و کاربران فقط از طریق نسخه‌ی موبایل توانایی انجام این کار را دارند. 

افزون بر این موارد، کاربران نسخه‌ی وب اینستاگرام نمی‌توانند از طریق این نسخه به انتشار پست یا استوری جدید روی پروفایل خود بپردازند. موضوعی که نشان می‌دهد اینستاگرام همچنان به استفاده‌ی کاربران از نسخه‌ی موبایلی تأکید ویژه‌ای دارد و نمی‌خواهد نسخه‌ی تحت وب، جای نسخه‌ی موبایلی را بگیرد. 

اینستاگرام به‌هنگام آغازبه‌کار در سال ۲۰۱۰، اپلیکیشنی موبایلی بود و بهترین تجربه‌ی ممکن را از طریق این دستگاه‌ها ارائه می‌داد. مأموریت اینستاگرام این بود که تصاویری که مردم در گوشی‌شان ذخیره می‌کنند را به‌شکلی جذاب‌تر گردهم جمع کند. هرچه زمان گذشت قابلیت‌ها و فیلترهای تصویر بیشتری به اینستاگرام اضافه شده‌اند تا محبوبیت آن جهانی شود. امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا و به‌خصوص ایران به‌صورت روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اسکرین‌شات پخش زنده‌ی یکی از ویدئوهای اینستاگرام از طریق نسخه‌ی تحت وب؛ همانطور که می‌بینید در این نسخه، بخش کامنت‌ها به سمت راست پنجره‌ی ویدئو منتقل شده است و به‌طور کلی ساماندهی بهتری دارد

نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام نیز از مدت‌ها پیش در دسترس قرار گرفته است. این نسخه نخستین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. در آن زمان تنها امکان مشاهده‌ی فید اصلی اینستاگرام یا پروفایل کاربران از طریق نسخه‌ی تحت وب وجود داشت. اما با گذر زمان اینستاگرام تصمیم گرفت نسخه‌ی تحت وب خود را به ویژگی‌های بیشتری مجهز کند. امروزه نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام بسیاری از ویژگی‌های نسخه‌ی موبایلی را دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به نمایش استوری‌، امکان جست‌و‌جو از طریق هشتگ و موارد دیگر اشاره کنیم. البته همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هنوز برخی از قابلیت‌های نسخه‌ی موبایلی نظیر امکان انتشار پست و استوری، در نسخه‌ی تحت وب فراهم نشده است. 

اینستاگرام اعلام کرده است همچنان قصد دارد با گذر زمان بهبودهای مهمی در نسخه‌ی موبایلی اعمال کند و ویژگی‌های جدیدی را به آن بیاورد. به‌واسطه‌ی به‌روزرسانی جدید، امکان مشاهده‌ی ویدئوها با دوستان به اینستاگرام اضافه شده است. اینستاگرام همچنین برای اطلاع‌رسانی درمورد ویروس کرونا نیز عملکردی بسیار خوب از خود نشان داده است و امروزه از منابع متنوعی برای اطلاع‌رسانی دقیق به کاربرانش درمورد کووید ۱۹ بهره می‌گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ بیشتر از نسخه‌ی موبایلی اینستاگرام استفاده می‌کنید یا نسخه‌ی تحت وب؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات