تردد بین شهرهای یک استان، آزاد است

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس اظهارات رئیس جمهور، تردد خودروها بین شهرهای داخل یک استان از امروز مانعی ندارد و سفرهای بین استانی هم از اول اردیبهشت، آزاد خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، ضمن تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی گفت:

همه وسایل نقلیه عمومی باید در آغاز و پایان کار ضدعفونی‌ شوند. در شهرها هم باید راننده ها از دستکش و ماسک استفاده کنند و مسافران هم باید به اندازه صندلی‌ها سوار شوند نه بیشتر از آن و این کاری است که انجام خواهد شد، اما در تهران ما وسایل نقلیه عمومی کم داریم و از مردم می‌خواهیم که از ماشین شخصی و آژانس یا اسنپ استفاده کنند. ما الان در تهران اتوبوس کم داریم. در تهران ۵۰۰ و در کل کشور به ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که اگر شهرداری‌ها ظرف ماه اردیبهشت تا پایان آن ماه این میزان را آماده کنند، ما در اقساط اول به آنان کمک خواهیم کرد. اگر شرایط کشور در ماه رمضان به همین صورت باشد که حالا داریم دیگر اجتماعاتی نخواهیم داشت و در این زمینه صداوسیما باید این خلاء را پر کند. اگر تغییری در این زمینه ایجاد شد البته اطلاع‌رسانی می‌شود اما وزارت بهداشت برای خود دستورالعمل هایی دارد که باید رعایت شود و اگر می‌گوید کسب‌و کارهایی آغاز نشوند یا اجتماعاتی نباشد، این با توجه به پروتکل‌های بهداشتی است و امکاناتی که ما در زمینه پزشکی داریم و این امکانات هرچند خوب است، اما نامحدود نیست.برخی از فرمانداران اگر تردد بین شهرستان‌ها در درون استان‌ها را تاکنون ممنوع کرده بودند از امروز تردد بین شهرستان‌ها در استان‌ها آزاد است و نیروی انتظامی و بسیج نیز به این مصوبه توجه دارند. تردد بین استان‌ها هم که در حال حاضر ممنوع است از روز اول اردیبهشت آزاد می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات