دوردش کارمزد دریافتی خود از رستوران‌های محلی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
دوردش، از کسب‌وکارهای واسط تحویل غذای رستورانی، هزینه‌ی کارمزد خود را با هدف حمایت از کسب‌وکارها در دوران شیوع کرونا، ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
تبلیغات

دوردش (Doordash) یکی از کسب‌وکارهای مشهور در صنعت تحویل غذا محسوب می‌شود که کشورهای استرالیا، کانادا و ایالات متحده، مناطق اصلی تمرکز آن هستند. این شرکت در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که کارمزد خود را در سفارش‌های ثبت‌شده در رستوران‌های محلی، به‌میزان ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. کاهش کارمزد، در اپلیکیشن اصلی شرکت و همچنین سرویس زیرمجموعه‌ی آن‌ها به‌نام Caviar انجام خواهد شد. برنامه‌ی حمایتی تا پایان ماه آینده ادامه خواهد داشت.

برنامه‌ی حمایتی دوردش، ۱۵۰ هزار کسب‌وکار محلی را در استرالیا و کانادا و ایالات متحده تحت پوشش قرار می‌دهد. در بیانیه‌ی جدید، رستوران‌هایی با کمتر از پنج شعبه در شهرهای هدف، به‌عنوان رستوران محلی شناخته می‌شوند و تحت حمایت خواهند بود. تونی زو، مدیرعامل دوردش برنامه‌ی حمایتی شرکت را معادل ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌هزینه بیان کرد. البته قطعا دوردش ‌کمک‌هزینه‌ای به رستوران‌ها پرداخت نمی‌کند و این مبلغ، معادل کاهش هزینه‌ی دریافتی از رستوران‌ها است.

مجموع حمایت دوردش از رستوران‌ها به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد

برای درک کمک مالی دوردش به رستوران‌ها تصور کنید یک رستوران محلی برای یک سفارش، ۲/۵ دلار کارمزد به دوردش پرداخت می‌کند. با برنامه‌ی جدید، کارمزد به ۱/۲۵ دلار کاهش می‌یابد. ۱/۲۵ دلاری که رستوران پرداخت نمی‌کند، جزو همان ۱۰۰ میلیون دلاری است که مدیرعامل دوردش گفته بود. البته شرکت در پاسخ به رسانه‌ها گفت که اگر مجموع کاهش کارمزدها از ۱۰۰ میلیون دلار هم بیشتر شود، باز هم برنامه‌ی حمایتی تا پایان ماه مه اجرا خواهد شد.

ویروس کرونا

تونی زو در حساب کاربری توییتر خود درباره‌ی برنامه‌ی حمایتی نوشت:

کسب‌وکارهای محلی، المان‌های بنیادی در شکل‌دهی جوامع ما هستند. ما برای کمک کردن به آن‌ها، کارمزد رستوران‌های محلی را تا پایان ماه مه به‌میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهیم. این کمک‌هزینه، ۱۰۰ میلیون دلار به برنامه‌های حمایتی گذشته‌ی ما می‌افزاید.

برنامه‌ی حمایتی اخیر، تنها برنامه‌ی دوردش برای کمک به رستوران‌ها در شرایط اقتصادی ناگوار شیوع ویروس کرونا نیست. آن‌ها قبلا کارمزد خود را برای سفارش‌های تحویل در رستوران لغو کرده بودند. به‌علاوه، شرکت اعلام کرده بود که رستوران‌های مستقل در استرالیا، کانادا و ایالات متحده می‌توانند به‌صورت رایگان در سرویس‌های دوردش و Caviar ثبت‌نام کنند و تا ۳۰ روز هم از پرداخت کارمزد معاف خواهند بود.

دوردش در طرحی دیگر اعلام کرده بود به مأموران تحویل خود که نتیجه‌ی آزمایش کووید ۱۹ آن‌ها مثبت باشد، ۱۴ روز مرخصی با حقوق اهدا می‌کند. به‌علاوه کارمندانی که طبق توصیه‌ی مقام‌های سلامت عمومی به قرنطینه‌ی خانگی فرستاده می‌شوند هم واجد شرایط استفاده از این مرخصی خواهند بود. شرکت همچنین مواد ضد عفونی کننده، ماسک‌های تنفسی و دستکش‌های محافظ را هم بین مأموران خود توزیع می‌کند. دوردش اعلام کرد که تاکنون دو میلیون ماسک تنفسی برای توزیع بین مأموران خریداری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات