چگونه می‌توان هیستوری توییتر را پاک کرد؟

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی توییتر با وجود محبوبیت و مزایای زیاد، معایبی هم دارد. یکی از آن‌ها سوءاستفاده از داده‌ها و توییت‌های قبلی کاربران است.
تبلیغات

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی مطمئن و مانند شمشیری دولبه است. ممکن است گاهی صرفا محتوای بامزه‌ای را ری‌توییت کنید و از بحث‌ها لذت ببرید و گاهی هم به‌دلیل انتشار توییتی، آزار و اذیت شوید. این شبکه‌ی اجتماعی محبوب می‌تواند مانند مین یا بمب ساعتی عمل کند و شغل یا حتی سلامت شما را هدف قرار دهد. با‌این‌حال، برخی افراد برای اهداف مختلفی مثل شبکه‌‌سازی، ارزش درخورتوجه این شبکه‌ی اجتماعی و ارتباط مستقیم با مخاطب در آن فعالیت می‌کنند.

اگر در توییتر فعال هستید، بهتر است نکاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی توییت‌های خود رعایت کنید؛ درنتیجه، اگر به‌دلیل توییتی قدیمی به دردسر افتادید یا سهل‌انگارانه در بحثی شرکت کردید، می‌توانید توییت‌های خود را کنترل کنید. قانون مجازات افراد براساس توییت‌ها در طول کمپین Gamergate کدگذاری شد و از آن زمان در جنگ فرهنگی آنلاین بزرگ‌تری توسعه یافت. Gamergate از کمپین آزار و اذیتی ریشه می‌گیرد که ازطریق هشتگ Gamergate توسعه یافت. این کمپین بر مسائل جنسیت‌زدگی و ترقی‌خواهی در فرهنگ بازی‌های ویدئویی متمرکز است.

از Gamergate به‌عنوان اصطلاحی پوششی برای کمپین آزار و اذیت و اقدامات افراد شرکت‌کننده‌ در آن استفاده می‌شود. بسیاری از حامیان Gamergate با نفوذ فمینیسم در فرهنگ بازی‌های ویدئویی مخالف هستند؛ به‌همین‌دلیل، Gamergate در تضاد با ترقی‌خواهی است. درمقابل، بسیاری از صنایع داخلی و خارجی بر روش‌هایی برای مبارزه با آزار و اذیت‌های آنلاین متمرکز شده‌اند. تعداد کمی از افراد از نظر حرفه‌ای و مالی و روحی آمادگی مقابله با حملات در فضای مجازی را دارند. همچنین، افرادی که سواد مجازی کافی ندارند، ممکن است شرکت‌های بزرگ را اداره کنند. بنابراین، اگر نمی‌توانید به‌سادگی توییتر را کنار بگذارید، بهترین محافظت می‌تواند حذف خودکار هیستوری‌های توییتری باشد.

سرویسهای توییتری

مرحله‌ی اول: انتخاب سرویس مناسب

سرویس‌ها و خدمات زیادی برای کمک به مدیریت هیستوری توییتر و پاک‌کردن آن طراحی‌ شده‌اند. برخی از این سرویس‌ها رایگان و برخی نیازمند پرداخته هزینه‌ی اشتراک هستند. TweetDelete یکی از سرویس‌های توییتری محبوب است. این سرویس ابزار وب رایگانی است که امکان حذف تاریخچه‌ی توییتر و ساخت زمان‌بند برای حذف توییت‌های آینده را فراهم می‌کند. طراحی و امکانات این سرویس اخیرا به‌روزرسانی شده‌اند. همچنین با پرداخت ۹/۹۹ دلار، امکانات پریمیوم بیشتری از دیگر سرویس‌های توییتری دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ بنابراین، TweetDelete شاید بهترین گزینه برای اغلب افراد باشد.

TwitWipe سرویس رایگان دیگری است که خدمات مشابهی ارائه می‌دهد؛ اما پر از تبلیغات است؛ به‌همین دلیل‌استفاده، از آن کمی دشوارتر است. ناگفته نماند سیاست‌گذاری حریم خصوصی TweetDelete بهتر از TwitWipe است. اگر به‌دنبال سرویس‌های پولی پایدار هستید، می‌توانید از TweetDeleter یا TweetEraser هم استفاده کنید. برای TweetDeleter باید ماهانه ۵/۹۹ دلار پرداخت کنید. این سرویس روزانه امکان حذف ۳،۰۰۰ توییت را به کاربر می‌دهد و از امکاناتی مثل حذف خودکار توییت‌هایی با عمر مشخص بهره می‌برد. همچنین، سرویس TweetDeleter قابلیت نامحدود ماهانه‌ی ۸/۹۹ دلاری را دارد که امکان می‌دهد به‌طور یک‌جا کل تاریخچه‌ی توییتر را حذف و آرشیو را بارگذاری کنید.

سرویس TweeterEraser هم مشابه سرویس‌های قبلی است و با هزینه‌ی ۶/۹۹ دلار، ماهانه امکاناتی مثل ورود آرشیو توییتر و پشتیبانی از چند حساب کاربری و نمایش‌ندادن تبلیغات را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و برای استفاده از آن به پرداخت هزینه‌های بیشتر نیاز نیست؛ اما امکاناتی مثل حذف خودکار ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید تاریخچه‌ی توییتری شما به‌طورمنظم حذف شود، باید این سرویس را ماهیانه تمدید کنید. هر دو سرویس پولی یادشده طراحی کارپسند و مزایایی دارند؛ اما سرویس رایگان TweetDelete نیز گزینه‌ی مناسبی برای کاربران روزمره است.

سرویس حذف توییت

مرحله‌ی دوم: آرشیو توییت‌ها

قبل از انتخاب سرویس مدنظر برای حذف هیستوری توییتر، می‌توانید گزینه‌ی آرشیو توییت‌ها را هم در نظر بگیرید. اگر برای سرویسی مثل TweetDeleter یا TweetEraser هزینه پرداخت کرده باشید، می‌توانید آرشیو خود را برای ذخیره‌سازی امن بارگذاری کنید یا آن را در پوشه‌ای نگه دارید تا در زمان دلخواه به آرشیو بازگردید. برای مثال، توییت‌های سه‌ماهه‌ی اول عضویت در توییتر را ببینید که صرفا درباره‌ی آب‌و‌هوا یا خوردن صبحانه بودند.

برای دسترسی به آرشیو خود، به تنظیمات Twitter بروید و روی تب Your Twitter Data در ستون سمت چپ کلیک کنید و سپس، وارد Twitter Archive شوید. از این قسمت می‌توانید درخواست ارسال آرشیو به آدرس ایمیل مرتبط با حساب توییتر خود را دهید.

دانلود داده های توییتر

براساس تعداد توییت‌های اضافه‌ی شما در طول چند سال، فرایند آرشیو می‌تواند طولانی‌ شود؛ درنتیجه، ایمیلی از توییتر دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد آرشیو خود را دانلود کنید. آرشیو در قالب فایل فشرده (زیپ) برایتان ارسال می‌شود که شامل پوشه‌ای حاوی یک فایل index.html است. با کلیک روی فایل، صفحه‌ی وب خوانایی در پنجره‌ی مرورگر بازمی‌شود که با مرور در آن، می‌توانید کل تاریخچه‌ی توییتری خود را ببینید یا کل نشانه‌های حضور خود در توییتر را بدون پشتیبان‌گیری حذف کنید. این کار مطمئن‌ترین روش برای رهایی از تخریب خود است.

پشتیبان گیری توییتری

مرحله‌ی سوم: هیستوری خود را پاک کنید

می‌توانید از TweetDelete، محبوب‌ترین و کاربرپسند‌ترین سرویس رایگان، استفاده کنید؛ گرچه واسطه‌ی برنامه‌نویسی اپلیکیشن توییتر شامل جعبه‌ابزاری برای دسترسی به حساب توییتر و دست‌کاری آن، تنها امکان پاک‌سازی انبوه ۳،۲۰۰ توییت اخیر را به‌صورت یک‌جا می‌دهد.

پاک‌سازی انبوه تاریخچه‌ی توییتر بدون خرید سرویس‌های پولی مثل TweetErazer کمی دشوار است؛ زیرا این سرویس برخی فرایندهای آزاردهنده‌ی حذف دستی را خودکار اجرا می‌کند. TweetDelete قبلا چندبار امکان فعال‌سازی فرایند حذف را می‌داد و با این کار در هر نوبت امکان حذف بیش از ۳،۲۰۰ توییت وجود داشت؛ اما از زمان به‌روزرسانی، این قابلیت‌ فقط با خرید سرویس‌های پولی دردسترس قرار می‌گیرد.

البته TweetDelete روش حذف مناسبی برای پاک‌کردن ۳،۲۰۰ توییت اخیر و امکان خودکارسازی عملیات حذف را به‌رایگان دراختیار کاربر قرار می‌دهد. اولین مرحله، انتخاب تاریخ یا سن توییت‌هایی مدنظر است که می‌تواند از یک هفته تا یک سال یا حتی کل توییت‌ها متغیر باشد. البته کل توییت‌ها زمانی حذف می‌شوند که تعداد توییت‌های موجود در هیستوری کمتر از ۳،۲۰۰ توییت باشند. اگر تعداد توییت‌ها بیشتر باشند، نمی‌توانید با این سرویس تمام آن‌ها را به‌صورت یک‌جا حذف کنید.

پاکسازی هیستوری

TweetDelete محدودیت مهم دیگری هم دارد: اگر بازه‌ی زمانی انتخابی بیشتر از بازه‌ی زمانی برای پست ۳،۲۰۰ توییتر اخیر باشد، سرویس کار نمی‌کند. برای مثال، اگر در طول سال گذشته ۵،۰۰۰ بار توییت کرده باشید؛ اما بخش زیادی از توییت‌ها مربوط به نیمه‌ی اول و دوم سال باشند، با انتخاب گزینه‌ی ۶ ماه هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد؛ زیرا تعداد حداکثر توییت‌های حذف‌شدنی در بازه‌ی زمانی جلوتر از محدوده‌ی تعیین‌شده‌ پست شده‌اند.

TweetDelete امکان حذف حداکثر ۳،۲۰۰ توییت اخیر را به‌صورت یک‌جا می‌دهد

یکی از روش‌های حل مشکل یادشده، انتخاب بازه‌های سه‌ماهه یا یک‌ماهه است. همیشه می‌توانید این کار را پس از کاهش تعداد کلی توییت‌ها از حساب کاربری خود انجام دهید. نسخه‌ی پریمیوم TweetDelete امکان بارگذاری فایل داده‌ای توییتر را می‌دهد و با ارائه‌ی دسترسی مستقیم‌تر به حساب کاربری، این محدودیت‌ها را از بین می‌برد. درادامه، به نکاتی درباره‌ی TweetDelete اشاره شده است:

  •  اگر محدوده‌ی زمانی یا سنی انتخابی بیشتر از زمان لازم برای پست ۳،۲۰۰ توییتر اخیر باشد، هیچ توییتی حذف نخواهد شد (۳،۲۰۰ تویت اخیر در چنین حالتی جدیدتر هستند).
  • اگر بیش از ۳،۲۰۰ توییت داشته باشید و از TweetDelete بخواهید کل توییت‌ها را حذف کند، توییت‌های قدیمی‌تر حذف نخواهند شد.
  • اگر قبلا کل توییت‌های اخیر را با سایت یا سرویس دیگری حذف کرده باشید، با انتخاب گزینه‌ی حذف، تعداد بیشتری حذف نخواهند شد.
پاکسازی  آرشیو

پس از انتخاب سن توییت‌ها، باید درباره‌ی خودکارسازی فرایند تصمیم‌گیری کنید. اگر اولین‌بار می‌خواهید توییت‌ها و کل آرشیو خود را پاک کنید، باید از خودکارسازی فرایند اجتناب کنید تا بتوانید بعدا گزینه‌هایی مثل حذف توییت‌های قدیمی‌تر از شش ماه یا یک سال را انتخاب کنید. اگر موفق شدید آرشیو خود را حذف کنید، می‌توانید از عملیات خودکار برای فرایند حذف در آینده استفاده کنید.

TweetDelete از کاربران غیرپریمیوم می‌خواهد برای تداوم فرایند حذف، حداقل شش ماه یک‌بار وارد حساب خود شوند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید به‌صورت یک‌جا از شرّ توییت‌های خود خلاص شوید یا یک‌بار زمانی را برای حذف آن‌ها تعیین کنید، می‌توانید با خرید قابلیت پریمیوم ۹/۹۹ دلاری، کار خود را راحت کنید. بخش پرسش و پاسخ TweetDelete دلیل انواع محدودیت‌های این سرویس را بیان کرده است. اگر اهمیت زیادی به توییت‌های قدیمی نمی‌دهید یا آرشیو خود را دانلود کرده‌اید، می‌توانید سرویس‌های مختلف را آزمایش کنید.

مرحله‌ی آخر، کشیدن نفسی عمیق است؛ زیرا با حذف تاریخچه‌ی توییتری، می‌توانید از شرّ کاربران مزاحم توییتر خلاص شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات