مخالفان 5G به دکل‌های مخابراتی این فناوری در هلند حمله‌ور شدند

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
افرادی که به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) روی خوشی نشان نمی‌دهند و آن را برای سلامتی مضر می‌دانند، اخیرا به دکل‌های مخابراتی 5G در کشور هلند حمله کرده‌ و به آن‌ها خسارت زده‌اند.
تبلیغات

روزنامه‌ی De Telegraaf روز گذشته در گزارشی اختصاصی اعلام کرد چندین برج از برج‌های مخابراتی کشور هلند در چند هفته‌ی اخیر دچار آتش‌سوزی یا قطعاتشان تخریب شده است. گفته می‌شود مخالفان گسترش فناوری 5G به این برج‌های مخابراتی آسیب‌ زده‌اند. روزنامه‌ی De Telegraaf می‌گوید در یک هفته‌ی اخیر، چهار حادثه‌ی این‌چنینی در کشور مذکور رخ داده است. براساس گفته‌های این روزنامه، دارایی‌های مؤسسه‌ی The Monet Foundation، مؤسسه‌ی ناظر بر نصب برج‌های مخابراتی 5G در هلند، در این حوادث تخریب شده‌اند.

De Telegraaf در گزارش خود می‌نویسد افرادی که برج‌های مخابراتی را آتش زده بودند، شعارهای ضد 5G را با اسپری در محل برج‌های آتش‌زده‌شده نوشته‌اند تا مقام‌های دولتی آن‌ها را ببینند. برخی از گروه‌های مردمی در هلند از همان زمان آغاز گسترش 5G در این کشور، مخالفت خود را با این فناوری رسما اعلام کردند. این گروه‌ها عمدتا مشکلاتی را به‌عنوان دلیل مخالفتشان اعلام کرده‌اند که امواج رادیویی می‌توانند برای سلامت انسان ایجاد کنند. برخی دیگر از گرو‌ه‌ها نگران هستند توسعه‌ی فناوری 5G به قیمت نقض حریم خصوصی‌شان تمام شود.

نهاد دولتی امنیت و مبارزه با تروریسم هلند (NCTV) با انتشار اطلاعیه‌ای جدید روی وب‌سایت رسمی‌اش، از بروز حوادث مختلف برای دکل‌های مخابراتی، ازجمله آتش‌سوزی و خراب‌کردن قطعات، در هفته‌ی گذشته خبر داده است. نهاد NCTV در اطلاعیه‌ی خود می‌گوید گسترش 5G یکی از دلایل احتمالی بروز این اتفاقات است.

در اطلاعیه‌ی یادشده می‌خوانیم:

اتفاقات اخیر بیانگر تحولاتی نگران‌کننده هستند. از‌بین‌بردن دکل‌های مخابراتی می‌تواند تأثیر منفی روی پوشش شبکه‌های ارتباطی و میزان دردسترس‌بودن خدمات اورژانسی بگذارد.

ناگفته نماند این نخستین‌باری نیست که حمله به دکل‌های مخابراتی 5G در دنیا را شاهد هستیم؛ چراکه چند روز پیش در گزارشی دیگر، اعلام شده بود چندین برج مخابراتی در بریتانیا با هجوم مخالفان توسعه‌ی 5G مواجه شده‌اند. 

وزیران بریتانیا هفته‌ی گذشته تئوری توطئه‌ی جدیدی را کاملا رد کردند که گسترش دکل‌های مخابراتی 5G را به توسعه‌ی ویروس کرونا (کووید ۱۹) ربط می‌داد. آنان گفتند این تئوری پایه و اساس علمی ندارد و از این به‌عنوان نوعی خبر جعلی خطرناک یاد کردند و مدعی شدند کاملا غلط است. یوتیوب نیز تصمیم گرفته است ویدئوهای مدعی ارتباط شیوع کرونا با شبکه‌ی 5G را حذف کند. شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی در هلند در‌حال‌حاضر اجرای فناوری 5G را در مرحله‌ی آزمایشی نگه داشته‌اند و گسترش دکل‌های این فناوری را در تمام کشور آغاز نکرده‌اند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات