نسل جدید فیات 500 برقی و بنزینی رونمایی شد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید فیات 500 با چهره مدرن و نسخه‌ی تمام الکتریکی در کنار مدل بنزینی و هیبریدی تولید خواهد شد.
تبلیغات

مدیران فیات ادعا می‌کنند برای طراحی نسل جدید از مدل 500، خلاقانه و دور از وابستگی به نمونه‌ی قبلی عمل کرده‌اند؛ اما با وجود نوآوری‌هایی در بدنه این خودرو، همچنان شباهت بسیار زیاد به نسخه‌ی اصلی قابل تشخیص است. مدل جدید، چراغ‌های باریک‌تر و نیم‌دایره‌ای دارد. کاپوت جلو نیز بالاتر آمده است تا شیب‌کمتری به سمت زمین داشته باشد. فیات 500 جدید، دستگیره‌های مخفی در بدنه و خط حجم‌‌دهنده سرتاسری دارد که پیرامون خودرو را پوشش می‌دهد.

Fiat 500

در مقایسه با نسل قبل، ۶ سانتی‌متر به طول و پهنای بدنه‌ی فیات 500 اضافه شده است. حالا، فضای بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان وجود دارد. بازنگری در طراحی کابین خودرو، ضمن استفاده از المان‌های مدرن، حالت سنتی فیات 500 را حفظ کرده است.

نسخه‌ی برقی فیات 500e که اواسط سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود، یک موتور برقی با قدرت ۱۱۷ اسب‌بخار، چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. این خودرو در زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتربرساعت دارد. همچنین، سرعت‌گیری صفر تا ۵۰ کیلومتربرساعت فیات 500 که هنگام رانندگی شهری اهمیت پیدا می‌کند، تنها ۳/۱ ثانیه خواهد بود.

Fiat 500

هاچبک برقی فیات، باتری ۴۲ کیلووات ساعت نصب شده در کف کابین دارد تا شعاع حرکت ۳۲۰ کیلومتر فراهم کند. رقبای فیات 500e شامل هوندا e و مینی الکتریک با شارژ کامل، مسافت‌های ۲۱۸ و ۲۳۰ کیلومتر می‌پیمایند؛ اما پژو ۲۰۸ الکتریکی با شعاع حرکتی ۳۳۸ کیلومتر، برتری نسبی دارد.

نسخه‌ی S از فیات 500 با شارژر ۸۵ کیلوواتی ارایه می‌شود تا بعد از ۵ دقیقه، انرژی لازم برای طی کردن مسافت ۴۸ کیلومتر فراهم کند. با این شرایط، تنها ۳۵ دقیقه زمان لازم است تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های خودرو شارژ شود.

Fiat 500

فیات 500 برقی، سه حالت رانندگی نرمال، رنج (Range) و شرپا (Serpa) دارد. در مود نرمال، عملکرد پیشرانه مشابه یک خودرو بنزینی است. حالت رنج، امکان رانندگی تک‌پدال مشابه نیسان لیف را بی‌نیاز از پدال ترمز با مصرف بهینه‌ی انرژی فراهم می‌کند. اگر راننده حالت شرپا را انتخاب کند، بیشترین میزان صرفه‌جویی انرژی وجود خواهد داشت، نهایت سرعت خودرو به ۸۰ کیلومتربرساعت محدود خواهد شد، پاسخ خودرو به شتاب‌گیری لحظه‌ای کند می‌شود و بعضی امکانات مثل تهویه خودکار مطابق شرایط آب‌ و هوا، غیرفعال خواهند شد.

بسیاری از خودروهای برقی برای جلوگیری از تصادف با عابران در سرعت‌های پایین، صدای خاصی از اسپیکرهای بیرون بدنه پخش می‌کنند. طراحان فیات در اقدامی عجیب، از موسیقی کلاسیک و سمفونی آمارکورد ساخته‌ی آهنگ‌ساز ایتالیایی، نینو روتا برای فیات 500 الکتریکی استفاده کرده‌اند تا در سرعت‌های کمتر از ۲۰ کیلومتربرساعت، شنیده شود.

Fiat 500

پیش از تولید انبوه نسل جدید فیات 500 برای بازار جهانی، نسخه‌ای ویژه به‌نام لاپریما (مدل اولیه: La Prima) با امکانات اضافی و قیمت بالاتر نسبت به مدل استاندارد، عرضه خواهد شد. این خودرو، مجهز به سقف پارچه‌ای جمع‌شونده با موتور برقی، کروز کنترل انطباقی با قابلیت تنظیم سرعت هوشمند، چراغ‌های تمام LED، طیف وسیعی از انواع رنگ بدنه‌، فناوری حفظ خودرو بین خطوط جاده، نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ، پوشش چرم گیاهی (Eco leather) و دوربین پارک ۳۶۰ درجه با قیمت ۳۸ هزار دلار فروخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مدل استانداراد و بنزینی فیات 500 کلاب با سقف پارچه‌ای، آستانه قیمت ۱۸ هزار دلار داشته باشد.

Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات