مایکروسافت طراحی جدیدی از منوی استارت ویندوز 10 نمایش داد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت طرح جدیدی از منوی استارت ویندوز ۱۰ منتشر کرده است که از بازطراحی آن و حذف کاشی های زنده خبر می‌دهد.
تبلیغات

چند وقتی است که مایکروسافت درصدد متحول سازی طراحی بصری ویندوز ۱۰ برآمده است. مدتی پیش شاهد انتشار آیکون‌های جدیدی از سوی مایکروسافت برای این سیستم‌عامل بودیم. همچنین در به‌روزرسانی ماه مه ۲۰۱۹ اضافه شدن تم روشن به این سیستم‌عامل محبوب را دیدیم. حتی چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر حذف کامل کاشی‌های زنده منتشر شده بود. با اینکه‌ این شایعه به‌تازگی تکذیب شده است اما این‌طور که از شواهد برمی‌آید روند تحول طراحی ظاهری ویندوز همچنان ادامه دارد.

یکی از اعضای تیم طراحی ویندوز به‌تازگی در وب‌کست ویندوز اینسایدر شایعه‌ی حذف کامل کاشی‌های زنده را رد کرد؛ بنابراین کاشی‌های زنده همچنان در دسترس کاربران و توسعه‌دهندگان باقی خواهند ماند؛ اما نکته‌ی قابل‌توجه اینجا است که به‌نظر می‌رسد خود مایکروسافت قصد دارد با تغییر رویکردی توجه نسبت به گذشته از به‌کارگیری کاشی‌های زنده در طراحی پیش‌فرض منوی استارت فاصله بگیرد. این مطلب از طرح مفهومی جدیدی از منوی استارت که تازگی توسط تیم طراحی ویندوز منتشر شده آشکار شده است.

منوی استارت / Start menu

در این طرح، حذف کاشی‌های زنده و استفاده از آیکون‌های ثابت مشاهده می‌شود. به‌گفته‌ی یکی از اعضای تیم طراحی ویندوز، این تصمیم برای ارتقای بصری این منو اتخاذ شده است. البته برخی آیکون‌ها همچنان درون کاشی قرار دارند اما دیگر از ارائه‌ی اطلاعات زنده در این کاشی‌ها خبری نیست.

همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود طرح کلی منوی استارت جدید از منوی فعلی چندان متفاوت نیست اما شکل ظاهری آن بسیار یکنواخت‌تر به‌نظر می‌رسد و دیگر اثری از کاشی‌های زنده‌ی رنگارنگ دیده نمی‌شود. شایان‌ذکر است که کاشی‌های جدید علاوه بر یک آیکون، دارای پس‌زمینه و گوشه‌های گرد شده هستند. ناگفته نماند که تصویر منتشر شده تنها یک طرح مفهومی است و طراحی نهایی منوی استارت جدید می‌تواند متفاوت باشد.

البته همچنان این احتمال وجود دارد که مایکروسافت در آینده کاشی‌های زنده را به‌طور کلی حذف کند؛ اما حداقل فعلا خبری از حذف آن‌ها نیست و کاربران همچنان می‌توانند در صورت تمایل آن‌ها را در منوی استارت خود داشته باشند. به‌گفته‌ی ردموندی‌ها، استفاده از آیکون‌های ثابت درون کاشی‌های منوی استارت، تجربه‌ی بصری ویندوز را برای کاربر یکپارچه می‌کند و با سایر گزینه‌های شخصی‌سازی ویندوز سازگاری بهتری دارد. به‌عنوان‌مثال طراحی جدید با هر دو تم تاریک و روشن ویندوز هماهنگی بهتری دارد.

مایکروسافت در مورد زمان معرفی منوی استارت جدید صحبتی نکرده است. به‌گفته‌ی یکیاز اعضای تیم طراحی ویندوز، این گروه هنوز در حال کار کردن روی جزئیات طراحی این منو و اکتشاف طرح‌بندی‌های جدید برای آن هستند. همین مسئله حدس زدن تاریخ معرفی منوی استارت جدید را مشکل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات