نماینده سازمان جهانی بهداشت: ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های سلامت منطقه را دارد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
نماینده‌ی سازمان جهانی بهداشت بعد از بازدید از برخی بیمارستا‌ن‌های کشور گفت ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های سلامتی منطقه را دارد.
تبلیغات

دکتر کریستف هاملمن، نماینده‌ی سازمان جهانی بهداشت، چند روز گذشته با انتشار تصویری در توییتر از ورود خود و سایر اعضای تیم این سازمان به ایران خبر داده بود. او همچنین گفته بود مأموریت تیم سازمان جهانی بهداشت برای پشتیبانی از ایران در مبارزه با کرونا آغاز شده است. او در توییت خود نوشته بود این تیم با راهبری مدیر اورژانس (دفتر مدیترانه‌ی شرقی WHO) و کارشناسان برای شناخت دقیق‌تر الگوهای انتقال و راهنمایی‌ مؤثر تلاش می‌کند.

هاملمن در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با شبکه‌ی CBC گفته است ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های سلامت منطقه را دارد. او در پاسخ به سؤال‌های مجری در مورد نتیجه‌ی بازدید از بیمارستان‌های ایران و نحوه‌ی مدیریت شیوع ویروس کرونا در ایران گفت به‌همراه تیمی از سازمان جهانی بهداشت و همچنین تعدادی از کارشناسان چینی از تعدادی بیمارستان نه‌تنها در تهران بلکه در سایر استان‌ها بازدید کرده و تحت تأثیر کیفیت خدمات قرار گرفته است. او همچنین گفت شاهد تفکر انتقادی در ایران بودیم که برای افزایش چرخه‌ی بهبود و یادگیری لازم است.

هاملمن در ادامه گفت امکانات سطح پی‌اچ‌سی (مراقبت‌های اولیه‌) را بررسی کردیم و ایران نظام پی‌اچ‌سی قدرتمندی دارد؛ هیئت همراه‌با دیدن امکانات پی‌اچ‌سی تحت تأثیر قرار گرفتند. او همچنین در پاسخ به سؤال مجری که پرسیده بود: «آیا ایران قادر به کنترل شرایط است یا شما نگران شیوع ویروس هستید؟» پاسخ داد:

چیزی که خیلی از مردم در مورد ایران نمی‌دانند این است که ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه‌ی شرق مدیترانه را دارد. حتی پیش از همه‌گیری کرونا، در بسیاری از بخش‌ها از بهترین الگوهای عملی برای سایر کشورها بوده است. به‌عنوان مثال ایران از جمله کشورهایی با بیشترین پوشش سلامت در منطقه است.

بعد از ورود هواپیمای حامل کمک‌های اولیه‌ی سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۱۲ اسفند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تیم این سازمان وارد ایران شده است تا ضمن همکاری با مقامات بهداشتی این کشور، میزان آمادگی و واکنش آن‌ها را بررسی کند. به‌گفته‌ی سازمان جهانی بهداشت، شناسایی پویایی انتقال و جمعیت در معرض خطر، فراهم کردن راهنما در مورد تقویت و افزایش واکنش نسبت به شیوع مداوم، توافق در مورد اولویت اقدامات کنترلی و فراهم آوردن راهنما برای تقویت آمادگی در مناطقی که هنوز ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا نکرده، اهداف مأموریت تیم واردشده به ایران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات