شیائومی با گزارش رشد ۲۷ درصدی درآمد از پیش‌بینی‌های کارشناسان فراتر رفت

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی گزارش بسیار مثبتی از عملکرد سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته منتشر کرده است و از تخمین‌های قبلی کارشناسان فراتر رفته است.
تبلیغات

طبق آخرین گزارش‌ مالی شیائومی، این شرکت سال ۲۰۱۹ را با آمار و ارقام بسیار مثبتی به پایان رسانده است. این شرکت چینی از افزایش ۲۷ درصدی درآمد خود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داده است. کل فروش شیائومی در سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته معادل ۵۶.۵ میلیارد یوآن (۸ میلیارد دلار) بود. پیش‌تر کارشناسان درآمد ۵۵/۶ میلیارد یوآنی را برای این شرکت در بازه‌ی فوق تخمین زده بودند. بدین ترتیب شیائومی موفق شده است از پیش‌بینی‌های کارشناسان نیز فراتر برود.

این شرکت چینی در حدود ۶۰ درصد از درآمد خود را از فروش گوشی‌های هوشمند کسب کرده است. طبق گزارش‌ها، درآمد ناشی از فروش گوشی‌ شیائومی در فصل آخر سال ۲۰۱۹ با جهشی ۲۳ درصدی به ۳۰/۸ میلیارد یوآن رسید. سایر درآمد این شرکت از فروش دیگر انواع سخت‌افزارهای مصرفی و همچنین تبلیغات آنلاین حاصل شده است.

رقیب اصلی این شرکت یعنی هواوی در روز سه‌شنبه از رشد ۵/۶ درصدی درآمد سالانه‌ی این شرکت خبر داده بود. این کمترین رشد سالانه‌ی هواوی در سه سال اخیر محسوب می‌شود. فروش محصولات هواوی در خارج از چین در اثر تحریم‌های شدید آمریکا به بهانه‌ی نگرانی‌های امنیتی با کاهش مواجه شده است. این شرکت به‌تازگی عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند را به شیائومی واگذار کرده است. شیائومی در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۰ موفق به فروش ۶ میلیون گوشی هوشمند شد درحالی‌که هواوی در این مدت توانست ۵/۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند.

بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین در چند سال اخیر با رکود مواجه بوده است. همین مسئله باعث شده است که شیائومی و همین‌طور سایر گوشی‌سازان چینی، نفوذ در بازارهای خارجی را یکی از استراتژی‌های اصلی خود را قرار دهند. تحلیلگران تخمین زده‌اند که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ فروش گوشی‌های هوشمند در چین با افت ۴۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ همراه خواهد بود. شو زی چو، مدیر ارشد مالی شیائومی نیز در صحبت‌های خود در مجمع مالی این شرکت از افت فروش در سه‌ماهه‌ی نخست سال درنتیجه‌ی شیوع ویروس کرونا خبر داد اما رقم دقیقی برای آن ذکر نکرد.

این مقام شیائومی اعلام کرد که به‌دنبال رفع قرنطینه‌ی شهرهای چین و بازگشت این کشور به وضعیت عادی نشانه‌هایی از احیای قدرتمند فروش مشاهده شده است. او وضعیت فعلی بازار چین را این‌طور ارزیابی کرده است:

بازار چین وارد دوره‌ی بازیابی کامل شده است و تاکنون تقریبا ۸۰ الی ۹۰ درصد از سطح عادی فروش در بازار احیا شده است.

این مقام شیائومی اعتقاد دارد که تقاضای جهانی برای گوشی‌های هوشمند حتی با وجود بحران کرونا در سایر کشورها، بسیار انعطاف‌پذیر است. وی همچنین تخمین زده است که فروش جهانی شیائومی در ماه‌های مارس و آوریل با کاهش مواجه خواهد شد اما این کاهش‌ها در ماه مه جبران خواهند شد. وی دراین‌باره این‌طور اظهارنظر کرده است:

باتوجه به تجربه‌ی چین، فکر می‌کنم تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بسیار انعطاف‌پذیر است زیرا گوشی‌های موبایل امروزه به یکی از الزامات زندگی بدل شده‌اند. تصور می‌کنم تقاضای جهانی برای گوشی‌های هوشمند به‌زودی به وضعیت سابق بازگردد.

شیائومی به‌تازگی از پرچم‌دار 5G خود یعنی ردمی K30 پرو رونمایی کرده است. طبق اعلام این شرکت، تاکنون ۸۰ درصد از بخش‌های مختلف زنجیره‌ی تأمین این شرکت روند عادی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. گوشی‌سازهای چینی امیدوار هستند با عرضه‌ی گوشی‌های 5G بازار داخلی این کشور از رکود چندساله خارج شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات