منابع بیشتری از تجهیز اپل واچ سری 6 به قابلیت پایش خواب خبر می‌دهند

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل واچ سری ۶ به‌احتمال بسیار زیاد توانایی پایش خواب کاربر را خواهد داشت. این ساعت هوشمند همچنین طبق ادعای برخی رسانه‌ها خواهد توانست سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند.
تبلیغات

هرچه زمان می‌گذرد رسانه‌های بیشتری از احتمال اضافه‌شدن قابلیت‌های پایش خواب و همچنین تعیین سطح اکسیژن خون به نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل watchOS خبر می‌دهند. پشتیبانی watchOS 7 از قابلیت‌های یادشده پیش‌تر در حد چند شایعه‌ی ساده بود، اما اکنون منابع بیشتری در این رابطه سخن به‌میان آورده‌اند. 

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل یعنی اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6) قرار است به قابلیت‌های پایش خواب کاربر و تعیین سطح اکسیژن خون او مجهز شود. با این‌حال خبر مهم این است که قابلیت‌های موردبحث ازطریق نسخه‌ی جدید watchOS برای ساعت‌های قدیمی نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر رسانه‌ها می‌گویند watchOS 7 برای اپل واچ سری ۳ و تمامی ساعت‌های جدیدتر منتشر خواهد شد. موضوعی که نشان می‌دهد اپل قصد دارد به‌صورت رسمی پشتیبانی از ساعت‌های سری ۱ و سری ۲ را خاتمه دهد. ناگفته نماند اهالی کوپرتینو watchOS 6 را برای نسل‌های اول و دوم ساعت‌های هوشمندشان منتشر نکردند، اما نسخه‌ی ۶/۱ در کمال تعجب برای آن‌ها در دسترس قرار گرفت.

رسانه‌ی iFixit که در زمینه‌ی کالبدشکافی محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کند در سال ۲۰۱۵ متوجه شد که ساعت‌های قدیمی اپل از لحاظ سخت‌افزاری توانایی پشتیبانی از قابلیت تعیین سطح اکسیژن خون را دارند. با این‌حال تاکنون نرم‌افزار اپل واچ هیچ‌گونه استفاده‌ای سخت‌افزار یادشده نکرده است. با در نظر گرفتن همین موضوع می‌توانیم بگوییم که قابلیت تعیین سطح اکسیژن خون قرار نیست به‌صورت انحصاری در اختیار ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ باشد.

قابلیت پایش خواب کاربر از طریق چندین اپلیکیشن متفرقه برای ساعت‌های قدیمی اپل در دسترس قرار می‌گیرد؛ با این‌حال مشکل مهمی در این زمینه وجود دارد. باتری اپل واچ سری ۶ باید یک‌بار در روز شارژ شود و بسیاری از مردم این کار را شب‌ها انجام می‌دهند تا در طول روز بتوانند به‌صورت کامل از ساعت‌شان استفاده کنند. اپل واچ سری ۶ (یا احتمالا به‌طور کلی سیستم‌عامل watchOS 7 ) انرژی کمتری از باتری سلب خواهند کرد تا بدین طریق امکان استفاده از قابلیت پایش خواب فراهم شود.

قابلیت‌های اضافی دیگری که گفته می‌شود قرار است هنگام انتشار watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل بیایند شامل اعمال بهبودهایی در دستیار صوتی سیری، حالتی ویژه برای کودکان، اعمال تغییراتی مهم در حالت‌های ورزشی و واچ‌فیس‌های قابل‌به‌اشتراک‌گذاری می‌شوند. همچنین به‌تازگی اعلام شده است که احتمالا اپل در ساعت هوشمند سری ۶ فناوری تاچ ID را با دیجیتال کرون (دکمه‌ی چرخان کناری) یکپارچه می‌کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات