ساترا به ۱۸ رسانه اینترنتی مجوز پخش زنده کنسرت داد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌علت شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گیری‌های اجتماعی، مجوز پخش زنده کنسرت‌های موسیقی به ۱۸ رسانه مجازی داده شد.
تبلیغات

رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کشور در ایام شیوع کرونا که اجتماعات مردمی را تعطیل کرده، اقدام به پوشش کنسرت بدون تماشاگر می‌کنند. این امر براساس دستورالعمل اجتماعات مجازی زنده انجام می‌گیرد که از سوی «ساترا» ابلاغ شده است.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به‌علت شیوع ویروس کرونا به رسانه‌ها در فضای مجازی مجوز «پخش زنده» داده است. این اقدام به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور برای نخستین بار صورت گرفت که تعطیلی برنامه‌های همگانی و اجتماعات مردمی را در پی داشت و لزوم ماندن مردم در خانه با نزدیک‌شدن ایام نوروز و ماه‌های رمضان و شعبان شدت گرفت.

پخش زنده‌ی برنامه‌های تحصیلی آموزشی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، کنسرت‌های موسیقی و تئاترهای دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح، هیئت‌ها و سخنرانی‌های مذهبی مجاز و دوربین ثابت مستقر در حرم مطهر اهل‌بیت عصمت و طهارت و بقاع متبرکه، موضوعاتی هستند که رسانه‌های مجازی اجازه دارند برنامه‌های آن‌ها را زنده پخش کنند.

تعطیلی اجتماعات مختلف مردمی که باعث به‌وقفه‌افتادن خدمات آموزشی و کاهش شدید فعالیت‌های سرگرم‌کننده شده است، ساترا را به فکر انداخت که با تدوین و ابلاغ «دستورالعمل اجتماعات مجازی زنده»، طی توافقاتی با دستگاه قضایی، مجموعه وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری اجتماعات آموزشی، فرهنگی و مذهبی داشته، فضا را برای پوشش زنده و بدون تماشاگر این رویدادها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر فراهم کند.

بر همین اساس، تعدادی از رسانه‌های مذکور در این روزها بعد از دریافت مجوزهای لازم از ساترا، کنسرت‌های موسیقی را به‌صورت زنده برای مردم پخش کردند. رسانه‌هایی ازجمله فیلم‌نت، لحظه، سیمای همراه، تماشاخونه، فیلما، مهر، هاشور، پویا رسانه، شبکه مد، نواز، نوا، لایواستیج، نماوا، پویا رسانه، ام‌پی‌فور، تی وی پلاس،گپ فیلم و گیلان مدیا، تاکنون مجوز پخش زنده اجتماعات مجازی را دریافت کرده‌اند و درخواست‌ها از سوی سایر رسانه‌های دارای مجوز همچنان از سوی ساترا دریافت می‌شود.

ساترا پیش از اعطای مجوز، رسانه‌ها را از جنبه‌های مختلف فنی، محتوایی و سرویس ارزیابی می‌کند.

گفتنی است که نخستین کنسرت مجازی به‌صورت آنلاین ۵ میلیون نفر بیننده داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات