آذری جهرمی: سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر می‌کنیم

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد عملیات ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL از امروز در تهران و قم آغاز می‌شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد. او همچنین گفت عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده است و در هفته‌ی آینده، سایت ثبت‌نام آغار به‌کار خواهد کرد. به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل چهار موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

سرعت اینترنت خانگی، را حداقل ۴برابر می‌کنیم.امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شد.در هفته‌ی آینده، سایت ثبت‌نام آغار بکار خواهد کرد.اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل۴ موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است.#گزارش_به_مردم— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) March 29, 2020

وزیر ارتباطات در نشست خبری روز اول نمایشگاه الکامپ سال ۹۸ که در تاریخ ۲۷ تیرماه برگزار شده بود جزئیاتی از تبدیل ADSL به VDSL کاربران خانگی را شرح داد. او یک روز پیش از نمایشگاه الکامپ در توییتی نوشت که کاربران خانگی می‌توانند به‌راحتی اینترنت خانگی ADSL خود را به VDSL تبدیل کنند که سرعتی چهاربرابر خواهد داشت. وزیر ارتباطات در پاسخ خبرنگاران درمورد گران بودن سرویس‌های قبلی مخابرات بر بستر فیبر و عدم استقبال کاربران و تعرفه‌ی دقیق طرح جدید گفته بود:

تعرفه‌ی VDSL براساس مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات برنامه‌ریزی می‌شود. قیمت سرویس‌ها در این مصوبه براساس سرعت‌ها تنظیم شده است. همان‌گونه که قیمت سرویس‌های خانگی امروز در دسترس کاربران قرار دارد، قیمت سرویس‌های سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر هم طبق مصوبه‌ی مذکور قابل دسترس خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم، مصرف اینترنت نیز به دلیل فراهم شدن امکان دورکاری، آموزش از راه دور و تماشای آنلاین فیلم و سریال افزایش پیدا کرد. تا جایی که معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد میزان مصرف اینترنت ثابت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه‌‌ی ارتباطی اپراتورها را افزایش داد. وزیر ارتباطات نیز از فعال شدن بسته‌ی هدیه‌ی اینترنت ۱۰۰ گیگ برای کاربران اینترنت ثابت تا پایان اسفندماه سال ۹۸ خبر داده بود که برخی اپراتورها استفاده از آن را تا هفتم فرودین‌ماه ۹۹ تمدید کردند اما با تمدید مجدد آن موافقت نشد.

با وجود تمهیداتی که برای افزایش سرعت اینترنت در نظر گرفته شده است با این حال برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قطعی اینترنت و سرعت پایین آن در ساعاتی از روز شکایات می‌کنند و باید دید آیا طرح جدید وزیر ارتباطات می‌تواند این مشکل را برطرف کند یا خیر. از طرفی کاربر برای داشتن اینترنت VDSL باید مودم جداگانه تهیه کند و باتوجه به کم آمدن ظرفیت پهنای باند کشور در این روزها، اگر به کاربر پهنای باند بیشتری اختصاص داده شود نیز احتمال دارد که مشکل کنونی سرعت اینترنت حل نشود. همچنین باتوجه به اینکه گفته می‌شود برای داشتن اینترنت VDSL، فاصله از مخابرات باید ۱/۵ کیلومتر باشد، باید دید در آینده چه شرایطی از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات