هرکس که هستی در خانه بمان؛ نگاهی دردآلود به بیمارستانی در ایتالیا

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
فیلم‌سازی ایتالیایی در میانه‌ی بحران دنیاگیری کرونا در این کشور، به یکی از بیمارستان‌های شهر میلان رفته و تصاویری دردناک را از درد و رنج بیماران ثبت کرده است.
تبلیغات

در ۲۴ مارس (۵ فروردین)، اولمو پارنتی فیلم‌ساز ایتالیایی به درون پلی‌کلینیک شهر میلان، یکی از بیمارستان‌های اصلی درحال مبارزه با دنیاگیری ویروس کرونا در شمال این کشور رفت. تمام ۹۰۰ تخت بیمارستان به بیمارانی اختصاص داده شده است که از عوارض دردناک ویروس رنج می‌برند. به‌گفته‌ی پارنتی، درآنجا بیماران مسن‌تری هستند که به‌سختی با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند. او افراد جوان‌تر زیادی را نیز مشاهده کرد که در محدوده‌ی سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بودند و با «چشمان اشک‌آلود و ترسیده» به‌تنهایی روی تخت دراز کشیده بودند.

تماشای مستند کوتاه پارنتی به‌نام «ویروس کرونا از فاصله یک متری» دشوار است. او خود دراین‌باره می‌گوید «می‌خواستم واقعیت دردناک دیدن این ویروس را درعمل ثبت کنم». پارنتی از بیماران زیادی از نمای نزدیک فیلم‌برداری کرد. او در ادامه افزود «وقتی در فاصله یک متری از بیمار هستید، تمام چیزهای کوچکی را می‌بینید که با صدای بلند درباره‌ی درد و رنجی که از سر می‌گذرانند، صحبت می‌کنند. لرزیدن پاها را به‌دلیل تب بالا می‌بینید. نفس‌نفس زدن در زیر ماسک را حتی وقتی بیمار خواب است، می‌بینید و عطش هوا را درون سینه‌هایشان مشاهده می‌کنید.

  • بحران کرونا در ایتالیا؛ قرنطینه کل کشور می‌تواند به مهار ویروس کمک کند؟
  • کرونا در ایتالیا

    از چپ: آنالیسا سیلوستری، متخصص بیهوشی. روبرتو روسی، متخصص بیهوشی. مارتینا توریانی، پرستار بخش مراقبت‌های ویژه

    در طول روزی که پارنتی در بیمارستان بود، با ده‌ها پزشک و پرستار صحبت کرد. بسیاری از آن‌ها احساس مشابهی را ابراز کردند. به‌گفته‌ی پارنتی «یک جمله که مرتب از هرکس می‌شنیدم، این بود که هرچند دستگاه‌ها قطعا سودمند و ضروری هستند، برای درمان افراد بیش از هرچیز به دیگر مردم نیاز است.»

    پارنتی پس از آنکه مستقیم و بی‌واسطه فداکاری‌های کارکنان مراقب‌های بهداشتی را دید، بیش از همیشه اهمیت آن‌ها را درک کرد. او گفت

    پرسنل به‌محض آنکه شروع به کار در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان می‌کنند، باید با چندین لایه از وسایل محافظتی آماده شوند. بنابراین وقتی لباس‌هایشان را می‌پوشند، به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت قادر به خوردن، نوشیدن یا حتی رفتن به دستشویی نیستند. آ‌ن‌ها در جهنم کار می‌کنند؛ اما صادقانه بگویم احتمالا آن‌ها از خود جهنم هم سرسخت‌تر هستند.

    در روزی که پارنتی از بیمارستان بازدید کرد، ظرف مدت ۲۴ ساعت به شمار جان‌باختگان ایتالیا ۷۴۳ نفر افزوده شد. تا به امروز ۲۸ مارس (۹ فروردین)، بیش از ۸۵ هزار نفر در ایتالیا به ویروس کرونا جدید مبتلا شده و ۹۱۳۴ نفر نیز جان باخته‌اند. پارنتی گفت:

    دیدن افرادی که یک قدم با مرگ فاصله دارند، بخش کوچکی از وجودتان را می‌کشد؛ حتی وقتی هیچ چیز درباره‌شان نمی‌دانید.
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات